Milliókat lehet keresni a TikTokon?
Avagy ki az a Charli D’Amelio?
Ma már bizonyára mindenki hallott a Musical.ly leszármazottjáról, a TikTok nevű alkalmazásról. A TikTok már 2018 óta itt van és népszerűsége egyre csak nő az idő múlásával. Amennyiben többet szeretnél tudni az app-ról, ajánljuk korábbi cikkünket.
(Kép forrása: Charli D'Amelio, Instagram)
Te is ráfüggtél?
A TikTok legnagyobb sikere valószínűleg a rövid, változatos kisvideóinak addiktív mivolta. Ha az alkalmazást nem is ismerjük, azért biztosan mindannyian láttunk már a Facebookon virálissá vált videót, melyet mém oldalak osztottak meg, több millióan megtekintették és miután vége volt, már ugrott is az automatikus lejátszás a következőre, aztán azon kaptuk magunkat, hogy már vagy egy órája különböző rövid kis videókat nézegetünk. Na, a TikTok ugyanezt nyújtja, csak ha lehet, még több tartalommal, mint a Facebook.
Miért kezdenek bele sokan a TikTokozásba?
Mondhatnánk, hogy most azért, mert itt a karantén és mindenki unatkozik otthon, de már ezelőtt is rengetegen vágtak bele a videókészítésbe az alkalmazás segítségével, legyen szó vicces, táncos, éneklős-tátogós, kihívásos vagy kreatív videókról. Nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a TikTokon bárkiből lehet sztár. Szinte teljesen kiszámíthatatlan, kinek a videója válik népszerűvé, amit a nézettség és aktivitás hatására az app a kezdőoldalra tesz, így még többekhez jut el és követőket is gyűjthet a feltöltő. Egy-egy jó videós megvalósítással akár milliós nézettségekre is szert lehet tenni.
Pár hónap videózás és sztárság?
Mondunk egy példát a hirtelen, semmiből jövő sikerre: hallottatok már Charli D’Amelioról? Nemrégiben felrobbant tőle az internet, hiszen eddig sosem látott ütemben növekedett népszerűsége. Ő egy 15 éves lány, akinek egy hónappal profilja létrehozása után, 2019 augusztusában még csupán 100 ezer követője volt az alkalmazásban, jelenleg pedig már 49.5 millió követője és 3,2 milliárd lájkja van a TikTokon.
Hetente körülbelül 2 millióval növekedett folyamatosan követőbázisa. Feltöltött tartalmait átlagosan 10-30 millióan nézik meg. A lány az egyik leggyorsabban követőket gyűjtő internetes sztár és napjainkban a legtöbbek által követett TikTok-felhasználó az egész világon. A toplistát március végéig Loren Gray vezette, aki már a Musical.ly-n is ismertté vált és régóta uralta a TikTokot is, most azonban 41 millió követőjével a második helyre csúszott. Charli a sikerét meglovagolva egy YouTube-csatorát is létrehozott, ahová már 3,25 millióan iratkoztak fel, Instagram oldalát 15 millióan követik.
Íme egy válogatás a lány letöbbet kedvelt tartalmaiból, első helyen a videóval, amely meghozta számára a sikert:
A 15 éves Charli sikere tánctudásának köszönhető, hiszen már 3 éves kora óta táncol és több versenyt is nyert. Nagy álma volt, hogy Jennifer Lopezhez hasonlítson és a platformon elért eredményei miatt lehetősége adódott a sztárral együtt táncolni is, szerepelt Jimmy Fallon híres esti showműsorában, illetve egy SuperBowl reklámba is bekerült, ami mondanunk sem kell mekkora dolog – pláne 15 évesen, úgy, hogy mindössze regisztrált egy applikációba és otthon elkezdett táncolós videókat készíteni! Idén áprilisban a hírportálok már 4 millió dollárra becsülik a fiatal lány értékét.
Ha belelesnél, milyen tartalmakat oszt meg Charli, itt megteheted.
Egy siker = több siker
Charli népszerűsége egy jól sikerült videóval kezdődött, ami virális terjedésnek indult és ezután a követők megállíthatatlanul kezdtek gyűlni.
Azonban a TikTokon is igaz, ami máshol is: a kollaboráció a nyerő taktika. Már a Youtuberek világában is láthattuk, hogy a közös videók milyen sikereket hozhattak. Ez nincs máshogy a TikTok felületén sem: ha kedvencünk feltölt egy közös táncot egy másik személlyel, akit szimpatikusnak vagy ügyesnek gondolunk, akkor nyilván átkattintunk az oldalára és van esélye, hogy követni kezdjük, nézegetjük a tartalmait, kedvelünk vagy kommentelünk.
Tartalomgyártók egy fedél alatt
Szintén a YouTube-on láthattuk, hogy a ValóVilág koncepciója az internetre átemelve igenis remek taktika a feltörekvő tartalomgyártóknak. Emlékszünk Jake Paul-ra és a Team10 házra? Még a legnagyobb hírcsatornák is foglalkoztak a botrányokkal, ami a fiút és csapatát övezte. Több népszerű Youtuber fogta magát, összeköltözött egy luxusvillába és közösen kezdtek tartalmakat létrehozni, illetve bemutatni extrém, kalandos mindennapjaikat. Ez hirtelen népszerűséget és persze hatalmas bevételt hozott a fiataloknak. Még egy saját zeneszámmal is előállt a csapat, ami nagy port kavart, sok negativitást váltott ki (ez 4,7 millió dislike-ban jelenik meg a 2,9 millió like mellett), azonban ennek ellenére a mai napig már több, mint 264 millióan tekintettek meg és az utálat ellenére azért nagyon jól kerestek vele:
Hasonlót láthattunk a TikTok sztárok körében is: megalapították a HypeHouse nevű brandet, kibéreltek egy hatalmas házat és beköltözött több fiatal influencer is, hogy közösen gyártsanak videókat, fotókat követőik számára és persze könnyebben teljesítsék az együttműködéseket. Nemrégiben a HypeHouse-ból kivált egyik tag egy másik tartalomgyártó házat is alapított, ami a Clubhouse névre hallgat.
Pár TikTok, amit a fiatal tagok közösen készítettek:
Hogyan lehet pénzt keresni a TikTokon?
Hogy kik keresik meg a TikTok sztárokat? Például a zenészek. Akkora befolyással bírnak ezek az influencerek a felületen, hogyha ők indítanak egy kihívást egy adott zeneszámra, akkor több ezren fogják utánozni őket és folytatni a trendet, aminek segítségével a szám népszerűsége egyre csak nő és rengeteg emberhez fog eljutni.
Na meg persze arról se feledkezzünk meg, hogy nem csupán egy platformon van lehetőség aktivitásra. Aki sikeres a TikTokon, azt sokan fogják követni a többi közösségi média oldalon is, mint a YouTube, Twitter vagy az Instagram, ahol már sokkal jobb lehetőségek adottak a fizetett promóciókhoz.
Mennyit lehet keresni?
Természetesen az együttműködések szerződésekhez és titoktartáshoz kötöttek, így pontos és biztos adatok nincsenek, épp, mint a Youtuberek esetében. Legtöbbünk csak annyit tud, hogy sokat lehet keresni… Ez vajon mit takar? Egyes források szerint például a 15 éves Charli egy szponzorált poszttal 27 ezer és 46 ezer dollár között keres, ami 8 és fél millió forinttól 14 és fél millió forintig terjedő összeget jelent. Igen, és itt és most csak egyetlen posztról beszélünk: egy táncos videóról, egy Instagram bejegyzésről vagy Sztoriról. A YouTube-on is borsos bevételre lehet szert tenni a reklámoknak és a magas nézettségi arányoknak hála.
Szintén jó kereseti lehetőség, amikor az influencerek közönségtalálkozót hirdetnek követőiknek. Egy ilyen alkalmon Charli például 100 dollárt kért követőitől fejenként a VIP jegyért, ami egy ajándékot, táncleckéket és közös TikTok készítést biztosított. Ebből azonban botrány lett, hiszen azon rajongók, akik elmennek ilyen eseményekre elsősorban rendkívül fiatalok, 10-15 évesek, így a lány a keresett 7000 dollárt eladományozta jótékony célokra, hogy lehűtse a kedélyeket.
A botrány nem is rossz?
Minden médiában megfigyelhetjük, hogy a botrányok a negatív hatásuk mellett azért rengeteg pozitívumot is biztosítanak a hírességeknek. Egy-egy drámának hála rendkívül megnőhet az érdeklődés egy személy iránt, ami nézettségben, interakcióban és követésben is megnyilvánul. Az igazi joker az, ha a balhé "jobbik" oldalán vagyunk és áldozatként mutat be minket a média, hiszen így a szimpátia hatására nagyon megugorhat követőbázisunk. De azért azt sem kell sajnálni, akit elkezdenek utálni, ugyanis amíg sokan veszik a fáradtságot, hogy valakinek a profiljaira felmenjenek, kattintsanak és kommenteljenek (akár sértő dolgokat, akár jókat), bőven fog az influencer ebből profitálni. Számos internetes sztár az utálkozókra alapozza karrierjét és felettébb jól keres így is. Az utóbbi időben Charli is pletykák tárgya lett, hiszen szintén TikTok-sztár párjáról elkezdtek terjedni azok a hírek, hogy megcsalta a fiatal lányt, ami milliók figyelmét irányította a tinikre. Ezután Charli követőbázisa még gyorsabban növekedett és az interakció is megugrott közösségi platformjain.
Te tudtad, hogy pénzt is lehet keresni a TikTok-on?
Források: