2020. máj 04.

Érj el jó eredményeket fizetett hirdetés nélkül!

írta: Sáringer Viktória
Érj el jó eredményeket fizetett hirdetés nélkül!

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 17. rész

organic1.jpgOrganikus módon, vagyis nem fizetett hirdetések által széles körben elérni a felhasználókat az évek során egyre nehezebb. Természetesen minden cégnek az a célja, hogy minél költséghatékonyabban tudja eljuttatni üzenetét a kívánt célközönséghez és így a közösségi platformokon is növelje márkájának népszerűségét, a felhasználók átkattintsanak a weboldalra vagy akár vásárlókká is váljanak.

A tudás elengedhetetlen!

A közösségi oldalak algoritmusa folyamatosan változik, aminek következtében üzenetünket eljuttatni a célközönséghez korántsem egyszerű befektetett költségek nélkül – de nem lehetetlen!

95097012_829298500892285_6629625116248506368_n.pngEz a poszt például egy 18 ezres követőbázisú oldalon tudott elérni több, mint 144 ezer embert teljesen organikusan (!), 1117 reakciót, 594 megosztást és 28 hozzászólást generált, kattintások tekintetében pedig az összes bejegyzéshez kapcsolódó kattintás száma 13490, ebből 10919-en nézték meg a fényképeket és 681-en kattintottak a megadott linkre.

Ahhoz, hogy organikusan is sikereket érjünk el, ismernünk kell az adott közösségi platform algoritmusát, mi az, ami nagyobb eséllyel jut el az emberekhez és melyek azok a tartalmak, amik kevesebb eséllyel szállnak versenybe. Sok cég próbálkozik saját maga a közösségi oldalak kezelésével, mert úgy gondolják, ez egyszerű és ingyen vagy nagyon kedvező áron is megúszhatják, ha rábízzák egy munkatársra, esetleg egy újdonsült megjelent, tapasztalatlan ügynökségre, aki olcsón dolgozik. Viszont a tudás elengedhetetlen: ha nem ismerjük a közösségi oldalakat, nincs meg a szükséges tudásunk, akkor inkább ráfizetünk majd. Ha nem jól állítjuk össze a bejegyzéseket, nem fog eljutni a megfelelő emberekhez és küszködni fogunk, hogy követőket szerezzünk, az emberek észrevegyenek minket. Ekkor a legtöbben kétségbeesetten a hirdetésekhez fordulnak, ami igazi pénznyelő lehet, ha egy hozzá nem értő kezeli. Legyünk megfontoltak, ugyanis egy újonnan létrehozott oldalt nem egyszerű beindítani, szinte minden esetben szükséges egy profi, elismert szakember segítsége vagy közreműködése, és az meg végképp nem mindegy, kire bízzuk a nagy nehezen felépített, biztos követőbázissal rendelkező oldalunkat.

Ha mégis Te magad vágnál bele az organikus posztolásba, a következőkben pár tippel látunk el, mire ügyelj a Facebookon. A hirdetések kapcsán azonban minden esetben azt ajánljuk, hogy vonj be egy megbízható szakértőt, mert hosszútávon jobban jársz anyagilag is!

organic4.jpgIsmerd meg a Facebook algoritmusát!

A Facebook nem kedveli a túl sok szöveget tartalmazó képeket, így ezeknek az elérése rosszabb lesz, míg a képgalériák mindig jól teljesítenek, több emberhez jutnak el és nagyobb interakciót is tudnak kiváltani. Főleg akkor működik ez a taktika, ha érdekes, szép, figyelemfelkeltő képeket használunk és a felhasználók kattintanak, hogy megnézzék nagyban a képeket vagy azokat a képeket is meg tudják nyitni, amelyek az előnézetben nem látszanak. Ha pedig reakciót és hozzászólást is ki tudunk csikarni a mostanában egyre passzívabb felhasználókból, az remek hír bejegyzésünk számára. Főleg a kommentek tudják felpörgetni a bejegyzés elérését, ugyanis ha hozzászólnak, akkor újra és újra visszakerül a Hírfolyamba a poszt, így tovább növelve azon emberek számát, akikhez eljut üzenetünk, tartalmunk. Ez egy öngerjesztő körforgás, vagyis egy jól összeállított bejegyzés rendkívül sok emberhez eljuthat. Mi ennek a titka? Megfelelően megválasztott bejegyzéstípus, figyelmet megragadó tartalom, jól megfogalmazott és összeállított szöveg.

Hogyan álljon össze az üzeneted?

Az üzenet tükrözze márkád stílusát, értékrendjét és vedd figyelembe célcsoportod jellemzőit is, amikor megfogalmazod, mit szeretnél közzétenni! Nem mindegy, milyen korosztályhoz szólsz, hová valósiak elsősorban a követőid, milyen családi állapotúak a felhasználók, akik követnek.

Légy rövid, lényegretörő és bejegyzésed végén mindenképpen szerepeljen egy call to action, ami valamire ösztönzi a felhasználókat és soha ne maradjon le a link, ami átvezet weboldaladra! Elég egy link, hogy ne kavarodjanak meg az emberek és ügyelj rá, hogy a landing page, vagyis ahová a felhasználó érkezik a linkre kattintva az legyen, amit keres: vagyis ha azt írtad, kattints a legújabb kollekcióért, akkor semmiképp se a kezdőoldaladra ugorjon a vásárló, mert nagy eséllyel nem fog nekiállni kutakodni, hol is találja meg, amit keres, hanem egy mozdulattal ki is lép. Amennyiben a link, amit megosztanál (például egy újságcikk vagy blogcikk) túl hosszú és bonyolult elnevezésű, tanácsos rövidíteni.

Erre a célra nagyszerűen megfelel az ingyenesen használható bit.ly nevű oldal is, ahol regisztráció után pár kattintással hozhatsz létre új, rövidített linkeket. Nem mutat jól az sem, ha nem módosítod sajátságosra a rövidített linket, hanem az automatikusan generált változatot osztod meg. Hidd el, tényleg csak pár másodperc az egész és sokat számít, hogy a felhasználó egy random számokból és betűkből álló mixet lát, vagy pedig egy konkrét utalást arra, mit fog a linken találni, például bit.ly/UjKollekcio2020.
A bejegyzések ne legyenek 90%-ban reklámok, mert ezt senki sem szereti, főleg nem a közösségi médiában. Légy kreatív és igyekezz ne erőszakosan és feltűnően eladni, mert ez a social media platformokon sosem eredményes taktika!organic2.jpg

Ellenőrizd az eredményeket!

Tervezés, közzététel, visszajelzések figyelése, elemzés, javítás. Fontos, hogy az elérni kívánt célközönség és célok alapján tervezd meg közösségi média kommunikációs stratégiádat, ezt valósítsd meg és attól a perctől kezdve figyeld az elért eredményeket, hogy közzétetted. Az elérés, reakciók, megosztások, hozzászólások, kattintások száma mind beszédes, azonban ez egy komplex dolog.

Az eredményeid lehetnek az elvártnál rosszabbak például azért, mert:

  • irreálisak az elvárásaid, nem ismered a közösségi oldalak működését, így nem tudod, mire számíts.
  • nem jó időpontban osztod meg a bejegyzésedet, emiatt nem tudod elérni célközönségedet.
  • nem jó bejegyzéstípust választottál, emiatt kevesebb emberhez jut el.
  • nem jó a megfogalmazott üzenet: nem illik célközönségedhez, márkád stílusához vagy értékrendjéhez.

Összességében kell figyelned az eredményeket, kísérletezned más poszttípusokkal, bejegyzés megosztási időpontokkal és stílusokkal, hogy megtaláld, mit kedvel leginkább a közönséged és ezen információk alapján tudod javítani, még jobbá tenni bejegyzéseidet.

Szólj hozzá

poszt bejegyzés bejegyzések posztok posztolás organikus elérés