Vágj bele a TikTokozásba vállalkozóként is!
Napjainkban rengeteget hallani a TikToktól, mint a fiatalok körében legnépszerűbb alkalmazásról. Azonban ma már rengetegen fent vannak a közösségi oldalon, nem csupán a tizenéves korosztály. Főleg most, a #MaradjOtthon ideje alatt nőtt meg az otthon unatkozók száma, akik végül letöltötték a TikTokot, hogy megnézzék miért is van ekkora hype az app körül. Sőt, még a koronavírus ellen harcoló egészségügyi dolgozók is előszeretettel használják kikapcsolódásra és szórakozásra az alkalmazást.
A rövid, humoros kis videókra pedig nem nehéz ráfüggni: folyton lekötik a figyelmünket és váltakoznak a táncos, éneklős, érdekes és humoros pármásodperces videók.
Miért éri meg vállakozóként?
A TikTok a legutóbbi 12 hónap alatt folyamatosan növekedett és havi közel 1 milliárd aktív felhasználót tudhat magáénak. Ez a felület remek lehetőséget kínál a cégeknek, hogy lecsapjanak a legfrissebb, legújabb trendre és egy egészen új közönséget érjenek el az alkalmazás segítségével. Ráadásul tudjuk jól, minél több helyen vagy elérhető és aktív, annál jobb! Na jó, azért mérlegelj kínálatod kapcsán, mert ha műfogsorrögzítőket forgalmazol, akkor lehet nem jut el üzeneted a TikTokon az elsődleges célcsoportodhoz.
Hogyan kezdj hozzá?
Egy jó módszer a kezdéshez, ha bekövetsz hasonló témában aktív cégeket, márkákat, influencereket. Nem azt mondjuk, hogy konkurenciádat kezdd el követni, de persze az ő profiljukra is beleshetsz, milyen tartalmakat készítenek és az egyes tartalmaknak milyen sikere van. Akár külföldi, hasonló témájú cégek TikTok oldaláról is inspirálódhatsz, milyen jellegű tartalmakat kedvelnek a felhasználók. Ne vedd túl komolyan az alkalmazást, itt nem lesz nyerő az üzleti hangvitel, fiatalos, kreatív, játékos és humoros tartalmakra lesz szükség, hogy sikeres lehess a TikTokon.
Hogyan szerezz követőket a TikTokon?
Először is fontos, hogy tudjanak róla, céged itt is jelen van, így ha már megvan az első videód, akkor a többi közösségi felületeden hirdesd ki, hogy a TikTokon is aktív vagy. Üres profilra ne küldd követőidet, mert így nem tudják majd, mit várhatnak Tőled, érdemes-e követniük az alkalmazásban is. Jó módszer a követőszerzésre az is, ha beszállsz az aktuális trendekbe, kihívásokba. Lehet, hogy elsőre furcsán hangzik, de bizony sok nagy cég, szervezet is belevágott már az alkalmazásba és sikereket érnek el vele. Például tudtad, hogy az Országos Mentőszolgálat is fent van a TikTokon? Már majdnem 50 ezren követik őket és ők sem fukarkodnak a humoros videókban és a trendek megvalósításában. Íme egy videójuk:
@orszagosmentoszolgalat ♬ original sound - katiwolf712
Kerülj ki a For You Page-re!
A trendek és kihívások azért kiemelten hangsúlyosak az alkalmazásban, mert az éppen felkapott témákkal lehet a legegyszerűbben kikerülni a For You Page-re. Ezt leginkább az Instagram Felfedezés oldalához vagy a Facebook Hírfolyamához tudjuk hasonlítani: ha ide kikerül a videód, akkor sok emberhez eljuthatsz. A TikTok felhasználók 75%-ban itt töltik az idejüket az alkalmazás használatakor, ami rendkívül beszédes. A For You Page-en változatos tartalmak jelennek meg a felhasználóknak, nagyrészt olyanok, amiket sokan megnéztek és nagy az aktivitás – ebből arra következtethet az app, hogy érdekes a tartalom, így az algoritmus kiteszi a főoldalra. Ha egy felhasználó nem csupán nézeget, hanem regisztrál is, akkor tud kedvelni, kommentelni és követni: így a kedvelt tartalmak is meghatározók, miket fog látni a következőkben. A For You Page olyan tartalmakkal operál, amik rendkívül népszerűek, vadi újak vagy hamarosan virálissá válnak.
A korábban leírtakból már egyértelmű, hogy a cél ide kikerülni saját tartalmaddal. Ezért jó, ha Te is belevágsz a trendekbe, kihívásokba: ezek könnyebben kikerülhetnek a kezdőoldalra, mint egy teljesen egyedi, elvont ötlet megvalósítása. Az egyik egyszerű, de nagyon népszerű trend az, amikor a kézjeleket próbálják minél gyorsabban leutánozni a zenére, még az Ellen Show-ba is bekerült:
@ellendegeneres Am I doing this right? @hunterwoodhall
♬ Lalala - İlkan Gunuc Remix - danilla_carvalho
Ha belelesnél, milyen tartalmak kerülnek ki ide, kattints ide!
Hogyan készíts tartalmat?
A TikTokon 15-60 másodperces videókat vehetsz fel. Különböző lehetőségek állnak rendelkezésedre, hogy szerkeszteni tudd az applikáción belül is a tartalmakat. Kiválaszthatod, hogy az első vagy hátsó kamerádat használnád a felvételhez, alkalmazol-e gyorsítást, szükséged van-e időzítőre vagy szeretnél-e filtereket a videódra.
Az app kínál különböző effekteket is, amik sok TikTok videó varázsát adják. Ilyen például a „Green Screen” vagyis itt különböző háttereket állíthatsz be a videódhoz. Ezenkívül akár meg is sokszorozhatod magad a videón. Sőt, még választanod sem kell és egyetlen effektet alkalmaznod az egészen, többet is váltogathatsz – bizony, még 15 másodpercen belül is! Na és persze a vizuális dolgok után szót kell ejtenünk a hanganyagokról is: a zene, szövegek fontos részét képezik a videóknak! A legtöbb trend egy-egy zene részletéhez kapcsolódik, nem valósítható meg bármilyen hangra. Ha úgy érzed, nem tudod eléggé jól kifejezni magad a zene és a videó tartalmának segítségével, akkor szöveget is adhatsz a tartalomhoz.
Amennyiben elégedett vagy az eredménnyel, akkor a feltöltésnél egy rövid címet vagy leírást kell megadnod és használhatsz hashtageket # jellel kezdve és megjelöléseket @ szimbólum segítségével, éppúgy, mint az Instagramon és a Facebookon. Ne használj túlzóan sok keresőcímkét és olyanokat válassz, amik egyrészt passzolnak tartalmadhoz, másrészt pedig nem vadiúj címkék. Hiába használod a #fugázó hashtaget, ha senki sem fog erre rákeresni, nem fogják megnézni a fugázásról összevágott videódat. Azonban, ha a #renovation vagy a #diy címkéket használod, már nagyobb sikereket érhet el a videód. Borítóképnek egy érdekes képkockát válassz a videóból, így a profilodon szemlélődő felhasználók egyből észreveszik majd és rákattintanak, hogy belenézzenek, miről is szól a tartalom.
Mutasd meg mindenkinek!
Ha elkészült az első TikTok videód, érthető, hogy büszke vagy rá és szeretnéd, ha minél többen látnák és követni kezdenének a felületen. Már korábban is írtuk, hogy tanácsos profilodat megosztani követőiddel, így tudják, hogy az alkalmazásban is aktív vagy, de akár a kész tartalmaidat is közzéteheted a közösségi oldalaidon. A TikTokról egyszerűen továbboszthatsz videókat, akár linkkel, akár direkt módon például az Instagram Sztorijaidhoz feltöltve.
Neked mi a véleményed a TikTokról?
Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-create-your-first-tiktok-video/