2020. máj 16.

Az ütős Instagram-címek titka

írta: petrapenovac
Az ütős Instagram-címek titka

pexels-photo-174938.jpegAz Instagram kiváló felület arra, hogy közvetlenebb hangnemben kommunikálhass közösségeddel, mindezt úgy, hogy látványos képeket és videókat osztasz meg velük. Az utóbbi időben a platform népszerűsége nagyon sokat nőtt, a magánszemélyek és a vállalkozások körében egyaránt. Amiről sokan hajlamosak megfeledkezni, az a tartalmakhoz írt cím. Nem elegendő ugyanis egyszerűen csak bemutatni, mi is látható az adott képen vagy videón. Valami plusz üzenetet is meg kell fogalmazni, hogy a poszt egy kicsit kiemelkedjen a felhasználók hírfolyamát elárasztó tartalmak közül.

Az első mondat kiemelt szerepe

Az első mondat minden esetben meghatározó kell hogy legyen! A kép alatti címnek csupán az első néhány sora látszik kattintás nélkül, így a lényeges információnak, a központi üzenetnek itt kell szerepelnie. Ha ez nem kelti fel a követők kíváncsiságát, kattintani sem fognak. Persze az elsődleges tényező maga a vizuális hatás, hiszen emiatt állnak meg egy pillanatra a görgetésben a szemlélődők. Azonban ha egy kimagasló kép mellé nem kerül kellően kimagasló cím, a várt hatás is elmaradhat.

Legyen mondanivalód!

Míg az első néhány sor esetében az érdekesség a kulcs, addig a kattintás után felbukkanó szöveg esetében az érték a meghatározó. A szövegnek legyen mondanivalója, legyen értéke a gondolatoknak, közvetítse a cég értékrendjét és az adott poszt üzenetét! Miután az első mondat megragadta az olvasót, a szöveg további részének az a feladata, hogy meg is tartsa Őt. Persze az Instagram sokszor a lazább, humorosabb tartalmak felülete, de az üres szavakat itt is kerülni kell.

Használj hashtag-eket – körültekintően!

A hashtag-ek manapság már elengedhetetlenek ahhoz, hogy a tartalmaid szélesebb körben is elterjedjenek. Használat előtt érdemes kitapasztalnod, céged számára mely keresőcímkék relevánsak, melyek alapján értheted el a célközönséged tagjait, illetve melyek vonzanak kellő látogatót a képeidhez. Általában úgy érdemes kiválasztani a hashtag-eket, hogy legyen közöttük néhány általánosabb, ami átfogóan kapcsolódik cégedhez, illetve néhány specifikus is, amely kimondottan az adott bejegyzéshez kötődik. Fontos továbbá, hogy a címkéket a szövegbe foglalva tudd elhelyezni, a cím alján ömlesztve felsorolt hashtag-ek nem csak rosszul mutatnak, de kattintásvadász hatást is kelthetnek. 

A megfelelő cím bizony precíz tervezés eredménye

Ugye a szöveges bejegyzések esetében is többször átolvasod a megfogalmazott írást, mielőtt közzéteszed? Ennek a képaláírások esetében is így kell működnie! Kísérletezz, hogy mutat a legjobban a cím, hogy a legfrappánsabb a megfogalmazás. A hashtag-ek elhelyezése például biztosan igényel némi tervezést, hiszen ezeket gyakran egész nehéz beépíteni a szövegbe. Ha bizonytalan vagy, kérd ki kollégáid véleményét is, vagy meríts ötletet más bejegyzésekből – azonban mindig az eredetiséget tartsd szem előtt!

Találd meg a tökéletes hangulatjeleket!

pexels-photo-207983.jpegMa már szinte alig látunk Instagram képaláírást színes kis emotikonok nélkül. A hangulatjelek kiválóan színesíthetik a szöveg mondanivalóját és egészen kreatív módokon lehet őket felhasználni. Fontos, hogy ezek mindig legyenek az adott bejegyzés hangulatához és üzenetéhez igazítva! Vicces, vidám bejegyzésekben akár több, bolondos emotikon is elfér, azonban ha komolyabb témáról van szó, jobb az óvatosság. Az átlagot tekintve az optimális mennyiség 2-3 hangulatjel posztonként.

Törekedj az optimális hosszúságra!

Az Instagram képcímekkel kapcsolatos praktikák közé tartozik az is, hogy ismerni kell az optimális karakterszámot. Ez persze függ az adott poszttól és vállalkozásod profiljától is, de átlagban elmondható, hogy az optimális hossz körülbelül 125 karakter. Ezt persze nem kell mindig betartani, gondoljunk csak arra az esetre, ha például nyereményjátékot tartasz Instagram-on. Itt azért jóval hosszabb szövegre van szükség, hogy minden fontos információt át tudj adni. A hossz mellett a tagolás is kulcsfontosságú. Egy ömlesztett szövegnek kevesebb eséllyel állnak majd neki a követők, mint egy szépen tagolt, szellősebb címnek – ráadásul ez a szemnek is pihentetőbb. 

Call-to-action

A címekben sokszor használunk különböző call-to-action-öket, azaz felhívást valamilyen tevékenységre (általában kommentelésre, weboldalra kattintásra), épp úgy, mint szöveges bejegyzések esetében. Ezeknél Instagram-on még kreatívabbnak kell lenni, ezen a felületen ugyanis jellemzően nem hoznak kimagaslóan magas kattintásszámot a „Kattints ide!” vagy „Vásárold meg itt!” felhívások. Ennek oka valószínűleg az, hogy az emberek nagy átlagban nem vásárolni járnak az Instagram-ra. Éppen ezért itt ötletesebben, kevésbé direkt módon kell ezeket a felhívásokat elhelyezni.

Írj személyes hangnemben!

Mindezek mellett pedig sose feledkezz meg róla, hogy úgy írd a képcímeket, ahogy azt a személyes profilodon tennéd! Embereket szólíts meg, ehhez pedig az kell, hogy Te is emberként írj. Ez sokkal közvetlenebb, mintha egy cég szólna a követőkhöz, ezáltal pedig jobb érzést is kelt bennük. Ne törekedj a bonyolult szakkifejezésekre, érthetően és világosan fogalmazz – mintha egymás között beszélgetnétek!

Az Instagram-on egyértelműen a vizuális tartalmak állnak a középpontban, ám nem mindegy, hogy milyen az ezek kísérő kommunikáció. Az felületen megjelenő képekhez és videókhoz írt címek és szövegek tervezésére is szánj kellő időt és figyelmet, pont úgy, ahogy a szöveges bejegyzéseid esetében teszed más oldalakon! Törekedj a közvetlenségre, ne csak közölj, de szólítsd is meg követőidet! 

Te hogyan tervezed meg a szövegeket Instagram-on?

Forrás: https://www.kontentino.com/blog/write-better-instagram-captions/

Szólj hozzá

tipp cím tippek képaláírás