2020. máj 20.

Pörgesd fel közösségi oldalaidat!

írta: Sáringer Viktória
Pörgesd fel közösségi oldalaidat!

p1.jpgÚj módszereket keresel, amiknek a segítségével felpörgetheted az elérést közösségi média oldalaidon? A legjobb helyen jársz! Létrehozni és fenntartani a közösségi médiában márkád jelenlétét egy dolog, de valóban aktivitást, elérést generálni már jóval nehezebb. Kihívást jelenthet beszélgetést kezdeményezni követőiddel, ami aztán interakcióhoz vezet. Az interakció viszont a legjobb barátod a social media világában, ugyanis általában jellemző ezekre a platformokra és algoritmusukra, hogy az aktivitást kiváltó bejegyzéseket előszeretettel emelik ki, ajánlják a felhasználóknak.

Például, ha Facebookon eléred, hogy kommenteljenek a képed alá, nagyobb eséllyel kerül ki a felhasználók Hírfolyamába az adott bejegyzés, mintha senki sem reagálna rá. Ugyanígy, ha eléred, hogy megosszák a posztod, sok új emberhez juthatsz el, akik még nem ismerik, követik márkádat és több kattintás érkezhet weboldaladra.

Először is ne feledd, célközönséged miért használja a közösségi médiát!

Azt ugyebár tudjuk, hogy alaposan ismernünk kell a célcsoportot, akit el szeretnénk érni a közösségi médiában megvalósuló kommunikációs tevékenységünkkel. A célcsoportról megtudott információk segítségével tökéletesíthetjük marketingstratégiánkat. Nem csupán a demográfiai adatok fontosak, hogy földrajzilag, életkorilag, családi állapot és tanulmányok szerint bemérjük a célközönségünket, hanem a motiváció is számít. Nem mindegy, valaki miért használja a közösségi médiát. Kapcsolatot tartani a barátokkal, szórakozásra, információszerzésre, unalomból vagy inspirálódásra? Amennyiben tisztában vagy azzal, a felhasználók általad megcélzott csoportjára mi jellemző, milyen céllal vannak jelen az egyes platformokon, könnyebben személyreszabhatod üzenetedet és könnyebben megszólíthatod őket.

p3.jpg

Biztosíts változatos tartalmakat!

Nagyon ellaposodhat közösségi média kommunikációd, ha ugyanazt a 10 fotót váltogatod folyton és újra és újra ismétled magad a szövegekben. Dobd fel profiljaidat változatos tartalmakkal az adott platform lehetőségeit kihasználva! A fotóknak új értelmet adhatsz, ha ezúttal nem csupán önmagában vagy képgalériaként töltöd fel, hanem mondjuk kollázst szerkesztesz, egy sablonba vágod be őket vagy diavetítést gyártasz több fénykép felhasználásával.

p2.jpgAhol van lehetőség, ott időnként megfűszerezheted kommunikációdat interaktivitással, például hozz létre a Facebookon képes szavazást, találj ki játékokat. Instagramon a szavazás mellett kérdező boxot, kvíz rublikát, GIF-eket is belecsempészhetsz történeteidbe. Az élő videózás is szuper opció mindkét közösségi felületen, hogy kicsit közelebb kerülj követőidhez! Rengeteg ingyenes alkalmazás, program, weboldal is rendelkezésedre áll, ahol kedvedre szerkeszthetsz videóidra filtereket, változatosan vághatod meg őket, képekből vetítést csinálhatsz, sablonokra tehetsz szert, idézetes képeket gyárthatsz, mémeket hozhatsz létre rendkívül egyszerűen és így tovább, a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Térj el a megszokott marketing és reklámszövegektől is, inkább arra törekedj, hogy bevond a felhasználókat és beszélgetést kezdeményezz velünk!

Ne csak posztolj, kommunikálj!

p4.jpgA közösségi média olyan közvetlen kommunikációra ad lehetőséget a felhasználókkal a digitális világban, amely a tradicionális marketingmódszerekkel elképzelhetetlen. Ha meglát valaki egy plakátot, vajon kapunk visszajelzést, mit gondol? Ha megnézik a televízióban a reklámunkat, mi árulja el nekünk, hogy megfelelő-e? Sajnos ilyen felületekről ritkán kapunk visszajelzést. Azonban a közösségi médiában az emberek direktebb módon is elérhetnek: komment, reakció és üzenet formájában is kifejezhetik véleményüket, azonnal. Ha egy posztodra például többségében csak dühös reakciókat és felháborodott kommenteket kapsz, akkor nagy az esélye, hogy valami nagyon nincs rendben vele. Ezek a felhasználói vélemények pedig jelentőségteljesek, hogy fejlesszük saját magunkat és képet kapjunk követőink elvárásairól, véleményéről. Ne tegyük meg azt, hogy kiteszünk egy jó bejegyzést, amiben azt kérjük az emberektől, hogy mondjanak el nekünk valamit vagy küldjenek képet kommentben, majd nem reagálunk rá semmit! Ha már veszik a fáradságot, hogy aktivizálják magukat az oldalunkon, akkor mi is tegyünk róla, hogy reagáljunk, válaszoljunk hozzászólásaikra, kezdeményezzünk velük beszélgetést!

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/5-tips-to-increase-your-brands-engagement-on-social-media-infographic/578087/

Szólj hozzá

tartalom tipp kommunikáció facebook tippek követő instagram Facebook Instagram