TOP10 kommunikációs megoldás karantén alatt
Az önkéntes karanténok és a kijárási korlátozások feloldásával sokan elkezdték összeszedni, hogy mi minden JÓ volt ebben a helyzetben. Ebben a bejegyzésben szeretnénk összegyűjteni azokat a kommunikációs megoldásokat, amelyek a karanténidőszak alatt születtek, inspirálva mindenkit a kreatív megoldásokra még nehéz helyzetekben is.
10. HELYES KÉZMOSÁS DALRA
Az elsők között segítette az információáramlást kishazánkban a Carson Coma zenekar a saját kézmosós videójukkal. Az ilyen típusú videók később igencsak eltrejedtek itthon is, a lényegük az volt, hogy a saját dalukat énekelve mutatják be a zenekarok, hogyan kell helyesen kezet mosni.
9. KORONAVÍRUS DALOK
Egy-egy jelentősebb esemény, érzés, hangulat sok művészt inspirál. Így történt ez a karantén, a koronavírus kapcsán is. Talán a legelső magyar dalt Kovács András Péter követte el Maradok.Itthon címmel, külföldön pedig egy vietnámi dal volt a legnépszerűbb, amelyben jeltolmács is segíti az ismeretek átadását és amelynek számos mutációja és TikTok táncverziója is megjelent.
A műfajok igencsak sokszínűek voltak: a rap, hip-hop muzsikáktól a dnb, dancehall, reggae zenéken át a bollywood, reggaeton, afrobeat és pop irányokat egyaránt megtaláljuk. A dalok szövegeiben a #MaradjOtthon szellemisége mellett megjelenik a wc-papírkrízis és a kézmosás helyes módja is. Egyről azonban elég sok videóklipben - különösen a táncos verziókban - elfeledkeznek: a 2 méteres távolság tartásáról...
A nemzetközi dalokból készített válogatást alább nézhetitek meg Selector Emkától vagy a magyar+nemzetközi válogatást ide kattintva.
8. KORONAVÍRUS MÉMEK
Miután megérkeztek az első hírek a koronavírussal kapcsolatban, a felhasználók belekezdtek a #karanténvírus, #kézmosós és #maradjotthon dalok után a mémgyártásba, s szinte megállíthatatlan mennyiségben foglalták el a közösségi oldalakat a vírussal és a hozzá kapcsolódó intézkedésekkel kapcsolatos tréfás szerkesztések.
A mémek segítenek, hogy humorral, nevetéssel dolgozhassuk fel a nehéz helyzeteket és elmondhatjuk, hogy Norbinak is végre valóra vált az álma: a boltokban nem volt több liszt, se cukor...
Mémgyűjteményünk annyira sikeres volt blogunkon, hogy az első rész több, mint 210.000, a második rész pedig közel 100.000 olvasót hozott.
7. KARANTÉNKIHÍVÁSOK
A sok bezárt ember és az unalom képlete a közösségi média korában egyenlő a kihívásokkal és trendekkel. Vannak ártalmatlan, humoros kihívások és veszélyes őrületek is. A #QuarantinePillowChallenge például igencsak gyorsan meghódította az Instagram közösségét.
A kihívás lényege, hogy az emberek egy párnát viselnek ruhaként. Igen, ez elsőre nagyon furcsán hangozhat, de remek unaloműző, közösségi kezdeményezés! A nagypárnát úgy veszik magukra, hogy deréknál megkötik egy madzaggal vagy övvel és így olyan alak rajzolódik ki, mintha egy elegáns ruha lenne. Hogy is mondjuk… Az otthoni kényelmes ruha egy új szintet lépett, már az is elfogadott, ha csupán egy párnát öltünk magunkra. (Kép: Instagram @myforteisfashion)
Sajnos azonban az erőszakos tartalmak is terjedtek az elmúlt időszakban, ezek közül most nem citálunk ide semmit, akit érdekel, az ITT el tudja olvasni.
6. GUNHILD KONCERTVARIÁCIÓK MINDEN MENNYISÉGBEN
Gunhild Carling kiváló példa arra, hogy hogyan lehet ilyen helyzetben is zenét szolgáltatni az otthonülőknek – ráadásul szép számmal fizetnek is az online stream-jeiért. Ő úgy kezdte, hogy először csak egy-egy számot tett elérhetővé online, majd idővel a családját is bemutatva hosszabb live-streaming muzsikálásba kezdett. Arról is nyíltan beszél, hogy sajnos nekik is folyamatosan lemondták a fellépéseiket, így arra kérte az embereket, hogy akiknek van rá lehetőségük, támogassák őket. Nem árt rendszeresen, többféle módon információkat megosztani arról, hogy mikor lesz a következő live streaming, ahogyan azt Gunhild is teszi. Az algoritmusok miatt legyünk változatosak a poszttípusokban, kreatívokban, szövegezésekben és időzítésekben is.
Gunhild ezenkívül egy dalküldő szolgáltatásba is belekezdett online, élőben, melynek keretében mindenki írhat kívánságokat, ő pedig zongorával kísérve elénekli azokat.
5. ONLINE HÚSVÉT
A húsvétot a koronavírus miatt ezúttal rendhagyó módon ünnepeltük – otthon, a négy fal között. A korlátozások miatt idén elmaradt a családi összejövetel, a közös kirándulás és persze a locsolkodás magyar hagyománya is maximum virtuális módon valósulhatott meg.
Emiatt ismét feléledtek a mémgyárak és számos vicces kép, sőt rengeteg humoros locsolóversek is született, amelyek egy gyűjtést is készítettünk. Ha felidéznéd ezeket a pillanatokat, kattints IDE.
4. UNALOMŰZŐ JÁTÉKOK
Az emberek többsége unatkozik a karanténban, a négy fal közé zárva, amiről nagyban árulkodnak a közösségi felületeken elindult trendek és kihívások is, no meg persze a játékok.
Gyerekkori fotók, töltsük meg zenével a Facebookot, mutass 10 albumborítót, amelyek hatottak Rád, nevek beillesztésével létrehozott vicces játékok, matematikai feladványok, 24 órás játék. Ha nincs meg mindegyik, itt visszanézheted, miket játszottunk! :)
3. HALLGASS HAZAIT!
Több összefogás is indult a közösségi média felületeken, ezek egyike a #HallgassHazait volt, amelynek - ahogyan a neve is mutatja - az a célja, hogy az emberek minél több magyar zenét hallgassanak, hogy ezzel is támogassák picit a hazai előadókat.
A koronavírus helyzet okozta rendezvény- és koncertlemondások miatt először a magyar zenész szakma került a legnehezebb helyzetbe, így az oldal az alábbiakat ajánlja:
- Hallgass minél több magyar dalt Spotify, Deezer, iTunes, YouTube vagy bármilyen más felületen!
- Vásárolj zenét! Akár egy számot, akár egy egész albumot, amennyit tudsz és amikor csak tudsz! Az átlagos 300,- Forintok egy-egy zenéért nem nagy összegek, de a sok kicsi sokra megy és a zenésznek is jut belőle!
- Ossz meg minél több magyar zenét a közösségi média felületeken! Ezzel nem csak a saját hangulatod javul, hanem a többieké is és újfent egy kis nézettséget, ezzel együtt pedig egy pici fizetést is termelsz a zenésznek.
Illetve az összefogással párhuzamosan egy Spotify listát is létrehoztak, melyet folyamatosan frissítenek:
2. GANXSTA ZOLEE ÉS A KARTEL ZÁRT CSOPORT
Minden szegmens számára nehéz volt az elmúlt időszak, amire Ganxsta Zolee-ék egy remek ötlettel rukkoltak elő. A Kartel zárt csoportjában - melybe 2.500,- Forintos igazán jelképes áron lehet(ett) örökre csatlakozni, - a zenekari tagok beszélgetéseit, receptjeit nézhetik meg az érdeklődők.
Van itt Söryoga, napindító reggeli torna, de több sorozatot is készítettek KARTEL KEDVENCEK és RÉSZEGES KARANTÉNMESTER címmel, illetve a POKOLI LECKE című albumról készült kisfilmüket is a csoporttagok tekinthetik meg, úgy ahogyan a korábban rögzített összes tartalmat is.
A klubtagságot nem erőltetik, a Facebook oldalukon folyamatos tartalmakkal látják el rajongóikat is, viszont mellékszálként ott van mindig, hogy hogyan és miért érdemes csatlakozni. Valahogy így kellene minden terméket, szolgáltatást értékesíteni a közösségi média felületeken, ahogyan ők most csinálják: az érdeklődés felkeltése, a kommunikációtechnika és alapötlet egyaránt kiváló!
1. GYŐRFI PÁL
Ki más lehetne az elmúlt időszak best of-ja, mint a magyar mémek jelenlegi „sztárja”, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője? Ő a koronavírus elleni küzdelem és megelőzés központi alakja volt.
Ha nem is személyesen, de napjában többször találkozhattunk vele a Facebookon, a YouTube-on és a televízióban is, amint információkkal és tanácsokkal lát el minket.
Győrfi Pálról rengeteg vicces mém készült, melyek közül a legjobbakat itt láthatjátok:
A vicces képek mellett ráadásul fia TikTok videójában is több alkalommal feltűnt, ezek közül az egyiket itt tekinthetitek meg:
Közzétette: Győrfi Dániel – 2020. március 27., péntek