2020. jún 10.

Facebook és Instagram hirdetések: melyiket válaszd?

írta: petrapenovac
Facebook és Instagram hirdetések: melyiket válaszd?

photo-1547452912-b43d586aed93.jpegSokat tűnődsz azon, hogy vajon Facebook-on vagy Instagram-on éri meg jobban Neked hirdetni? Esetleg a költségkeretet szeretnéd jobban elosztani? Nehéz lehet dönteni a két platform között, hiszen mindkettő működhet, mivel vannak átfedések közöttük. Azonban ne felejtsük el, hogy a felhasználók demográfiai adatai és az interakciók típusai is különböznek. Éppen ezért előfordulhat az is, hogy ugyanaz a hirdetés teljesen máshogy teljesít a két felületen. Nem árt tehát mindkettőt kielemezned kicsit, mi pedig most ebben szeretnénk segítséget nyújtani.

Hirdetéskezelés

Mindkét felület hirdetései kezelhetők a Facebook Hirdetéskezelőből, mivel már az Instagram is a Facebook tulajdonához tartozik. A Facebook esetében rengeteg opciónk van a hirdetések terén, mindent testreszabhatunk, változtathatunk a beállításokon menet közben is, optimalizálhatjuk a hirdetéseinket. Az Instagram-on a hirdetéskezelő ehhez képest jóval „egyszerűbbnek” tűnik, néhány kattintás az egész. Ha könnyű kezelőfelületre vágysz és nem is nagyon szeretnél elveszni a részletekben, akkor az Instagram hirdetési felülete nagy valószínűséggel megfelelő lesz számodra – itt már meglévő posztok vagy történetek hirdetése lehetséges. Ha még csak most ismerkedsz a hirdetésekkel és mindkét platformon rendelkezel rajongókkal, szintén jó ötlet lehet az Instagram-ot kipróbálni elsőnek, hogy kicsit „bemelegíts” a Facebook hirdetésekre.

Demográfia és közönség

A leglényegesebb tényezők, amik alapján dönthetsz, a demográfiai adatok és a közönségek. Mint említettük, ezek jelentős eltéréseket is mutathatnak a két platformon. A demográfiai adatok itt elsősorban az egész közösségi oldal felhasználóbázisára vonatkozik, a közönség, célközönség pedig konkrétan a Te oldaladra. Ezért, ha szeretnéd növelni a követőtáborod, akkor először is a platform demográfiáját kell kicsit megvizsgálnod. Aktív az a réteg az oldalon, akiket te el tudsz, vagy el szeretnél érni az oldaladdal? A Facebook felhasználók például nagyobb arányban nők, valamint jellemzően 18-49 év közöttiek. Nagy részük városban él, és felsőfokú végzettséggel rendelkezik. Instagram-on szintén a nők vannak többségben, ám életkor alapján itt már a 13-17 éves csoport a meghatározó. Az Instagram tehát a fiatalabb közönség körében elterjedtebb.

Saját közönséged szokásait, interakcióit mindkét platform esetében az Elemzések szekcióban tudod nyomon követni. A célközönség beállítására Facebook-on jóval részletesebb lehetőségeid vannak, mint Instagram-on. Utóbbin csak földrajzi hely, életkor, nem és érdeklődés alapján célozhatsz, míg előbbinél ehhez a nyelv, szokások és részletes demográfiai adatok is társulnak. Az első lépés akár Hirdetéskezelő nélkül is menni fog, hiszen kezdhetsz akár egy poszt kiemelésével is, erre mindkét felületen van lehetőség. Ennek beállításaiban nincs lényeges különbség a két platformon.

Tartalom

photo-1500051638674-ff996a0ec29e.jpegElőször is vess egy pillantást a már meglévő tartalmaidra a két felületen: miket tettél közzé eddig? Vannak direkt olyan bejegyzéseid, amiket hirdetések céljával hoztál létre? Inkább csak néhány poszt megjelenéseit, láthatóságát szeretnéd kicsit felturbózni? A tartalmak típusainak és a hozzájuk fűződő aktivitásoknak tekintetében akadnak eltérések a Facebook és az Instagram között. Facebook-on például hirdethetsz carousel-t (több lapozható kép rövid szöveggel és hozzájuk rendelt linkekkel), multimédia tartalmakat, szöveges bejegyzéseket, stb. Instagram-on az a legnagyobb különbség, hogy a címeket nem lehet kattintható linkekkel kiegészíteni. Ezért itt a call-to-action gombokat kell használni, hogy linkeket tehess a hirdetésekhez.

A Facebook-on az interakciók többsége a barátok és a család felé hajlik, az emberek az érdekes linkeket és informatív posztokat szeretik, valamint a blogok és cikkek is sok figyelmet kapnak. Az Instagram esetében sokkal inkább a vizualitáson van a hangsúly. A látványos fotók és videók azok, amik megfogják a felhasználókat. A cikkek itt jellemzően nem teljesítenek olyan jól, hacsak nem párosul hozzájuk valami igazán figyelemfelhívó fotó. Ha igazán ütős vizuális tartalmaid vannak, akkor ezekből az Instagram-on tudsz kihozni többet, míg az informatív, több szöveget tartalmazó bejegyzések valószínűleg inkább a Facebook-on fognak jobban futni.

Célok

Jól meghatározott célok nélkül nem érdemes hirdetésekbe fogni! Ha nincs letisztázva, mire is kellene kifutnia egy-egy kampánynak, akkor az erre megfelelő felületet is igen nehézkes lesz megtalálni. Konkrét célok nélkül méréseket sem lehet végezni, amik az egész kampány értékelését adják. A Facebook Hirdetéskezelő a beállítás első lépésében felkínálja a lehetséges célokat, amik közül választhatsz az adott kampány esetében. Ezzel az Instagram hirdetések célját is lehet menedzselni, bár nem minden opció érhető el ezen a platformon. Ha közvetlenül az Instagram-ról állítod be a hirdetést, nem tudsz célt kiválasztani. A Márkaismertség, mint cél, például remekül párosul szuper vizuális tartalmakkal Instagram-on, míg a Forgalom az informatív cikkekel a Facebook-on teljesíthet jól.

ke_pernyo_foto_2020-06-04_8_18_11.png

Ágazat

Az ágazat, amiben céged tevékenykedik, szintén meghatározhatja, hogy melyik platform is lehet ideális számodra. Például ha ételekkel vagy divattal foglalkozol, akkor a vizuális elemek kiemelt szerepe miatt valószínűleg az Instagram lesz a Te oldalad. Ha már mindkét felületen aktív vagy, szánj egy kis időt a részletes elemzésekre, hogy átlásd, hogyan is alakul az oldalad teljesítménye egyiken és másikon. Ha például több kattintást érsz el Facebook-on, akkor érdemes lehet ezt célzó hirdetéseket indítani ezen a platformon. A versenytársak száma szintén az ágazathoz kapcsolódik és nagyban meghatározza, hogy mennyit is érdemes szánnod egy-egy hirdetésre. Ha viszonylag kevés tiédhez hasonló cég van, akkor alacsonyabb költségekkel is dolgozhatsz.

Ne tarts a kísérletezéstől! A közösségi média világa rendkívül dinamikus és gyorsan változik, így nem árt néha tesztelgetni – elvégre ezek a dolgok a gyakorlatban mutatkoznak meg igazán. Cikkünk a legáltalánosabb tényezőkre igyekezett kitérni, amik a Facebook és az Instagram hirdetések közötti döntésben szerepet játszhatnak, ezeknél persze cégtől függően jóval több faktor is lehet. Próbálj ki különböző tartalomtípusokat, figyeld az elemzéseket és vesd össze a két felület teljesítményét! A Facebook Hirdetéskezelőben a futó kampányokat is optimalizálhatod, ha az addig elért teljesítmény alapján azt veszed észre, hogy a beállítások egy kis finomításra szorulnak. És persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy természetesen párhuzamosan a két platformon is lehet hirdetni, sőt, imázs szempontjából kifejezetten előnyös is! Ami a lényeg, hogy mindig mérjük, elemezzük az eredményeket és optimalizáljuk a hirdetést célunknak megfelelőfen.

Számodra melyik felület vált be hirdetések szempontjából?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-ads-vs-facebook-ads/

Szólj hozzá

tartalom hirdetés közönség facebook demográfia instagram Facebook Instagram hirdetéskezelés