2023. sze 01.

Hasznos statisztikák a Facebook, Instagram és TikTok stratégia kidolgozásához!

írta: Sáringer Viktória
Hasznos statisztikák a Facebook, Instagram és TikTok stratégia kidolgozásához!

blog_7.pngAz adatvezérelt közösségi média stratégia jelentőségét nem lehet túlbecsülni! A naprakész demográfiai adatok kulcsfontosságúak a marketingesek számára. A közösségi média tér folyamatosan fejlődik – vagy inkább mondhatjuk, hogy változik, mert sokszor visszalépésnek éljük meg a módosításokat. És ezzel a változással mindig tartanunk kell az iramot, hogy ne maradjunk le versenytársainktól, releváns és hatékony legyen közösségi média kommunikációnk és megfeleljünk követőink elvárásainak.

Ha a statisztikákat figyelembe véve és erre alapozva tervezzük meg stratégiánkat, az sokat segíthet időnk, erőforrásaink és költségvetésünk megfelelő beosztásában is.

Az első és legfontosabb, amire összpontosítani kell: hol vannak az ügyfelek?

Hisz lehet bármilyen jó kommunikációnk, ha nincs jelen a platformon, akihez szólunk.

Demográfiai adatok: számok, amiket tudni kell

A platformok kiválasztásától a piackutatásig a demográfiai adatok kulcsfontosságúak annak megértésében, hogy mely felületek, trendek és kampányok érdemlik meg a figyelmet.

Milyen felületek vannak feljövőben? Ezek az új platformok milyen szempontból lesznek hasznosak a cég számára? Milyen új lehetőségek vannak?

Ezek a kérdések sokat segítenek az elindulásban. Hiszen ha felmérjük, melyik közösségi média platformok válnak egyre népszerűbbé, akkor már nagyon hamar profitálhatunk ebből a tudásból. És bizony nem feltétlen a jelenlét az, ami a sikert jelenti! Viszont az új felületek népszerűségének mindig van valamilyen oka. Vegyük példának a TikTok-ot, amivel kilőtt a rövid, álló helyzetű videók népszerűsége, a Snapchat-nek és az Instagram sztoriknak hála a 24 óráig elérhető, pillanatnyi tartalmak is középpontba kerültek, ahogy a BeReal rávilágított, hogy a felhasználók vágynak a valós tartalmakra, amelyek szerkesztések és beállítások nélküliek és kíváncsiak a színfalak mögött található titkokra.

Így ezek a felületek meghatározták a következő trendeket, amik átlépték az adott platform határait és szinte mindegyik közösségi média oldalon és alkalmazásban megjelentek. Ma már a történetek funkció nem egyedi, hiszen a Snapchat, Instagram, Facebook és LinkedIn is lehetőséget kínál erre a tartalomtípusra. Épp ahogy a rövid, videós tartalom is beépült az Instagram rendszerébe a Reels-nek hála, vagy a YouTube-ra a Short formájában. A valós tartalmakat közvetítő influencerek újra előkerültek, ugyanúgy, ahogy egyre több cég is betekintést ad a kulisszák mögé az érdeklődő követőknek.

Tehát tudni kell, hol vannak az emberek, miért vannak ott és ez milyen hatással van ránk, milyen lehetőségeket és buktatókat tartogat.

Vegyünk sorra kezdetnek pár kiemelten népszerű közösségi média felületet és a demográfiai adataikat!

A Facebook demográfiai adatai

  • Havi aktív felhasználók száma: 2,963 milliárd
  • Legnagyobb korcsoport: 25-34 (29,9%)
  • Nem: 44% nő, 56% férfi 
  • Eltöltött idő naponta: 30 perc

A Facebook tehát továbbra is a legnépszerűbb közösségi platform a fogyasztók és a marketingesek körében.

Erről az is árulkodik, hogy a Facebook adja a Meta hirdetési bevételeinek nagyobb részét az Instagramhoz képest (a 121,9 milliárd dollár 58-41,5%-a).

social-media-users-by-platform.png

Érdekes, hogy a Facebookon eltöltött idő viszont továbbra is csökken, annak ellenére, hogy az általános közösségi média használat növekszik. A 2022-es közösségi média demográfiai adatokhoz hasonlóan a fiatalabb felhasználók továbbra is özönlenek a TikTok és a Snapchat felé.

Az Instagram demográfiai adatai

  • Havi aktív felhasználók száma: 2 milliárd (saját bejelentés), míg más jelentések 1,35 milliárdot említenek
  • Legnagyobb korcsoport: 18-24 (30,8%)
  • Nem: 48,2% nő, 51,8% férfi
  • Eltöltött idő naponta: 30,1 perc

Érdekesség, hogy a platform növekedése az elmúlt évek fellendülési időszakát követően egyenletes marad.

Az Instagram kis (de figyelemreméltó) fordulatot mutat az életkorra vonatkozó demográfiai adatokban. A platformon a Z generációs felhasználók valamivel nagyobb százalékban vannak jelen, mint a milleniumi generáció képviselői. Ha átfogóan nézzük a képet, akkor elmondható, hogy az Instagram szilárdan tartja biztos helyét mindkét generációnál – ezek a csoportok adják ugyanis bázisuk nagyjából kétharmadát.

A Reels-nek hála a TikTok számára már nem olyan könnyű a felhasználókat átcsábítani. Tehát úgy tűnik, hogy a rövid formátumú videókra fektetett hangsúly kifizetődik. Állítólag a Reels-nek köszönthető a legtöbb elkötelezettség a platformon.

A legújabb Instagram statisztikák azt is jelzik, hogy a platform e-kereskedelmi központtá vált, az alkalmazás  azonban még módosítgatja közösségi vásárlási funkcióit.

instagram-user-growth_1.png

TikTok demográfiai adatok

  • A havi aktív felhasználók száma: 834,3 millió, más jelentések több mint 1 milliárdot is említenek
  • Legnagyobb korcsoport: 18-24 (21%)
  • Nem: 54% nő, 46% férfi
  • Napi eltöltött idő: 45,8 perc

A TikTok népszerűsége és növekedése továbbra is példátlan. Csak az Egyesült Államokban több mint 150 millió aktív felhasználó van a TikTokon.

Nemcsak a TikTok felhasználói bázisa virágzik, hanem a napi tevékenység is a felületen, ugyanis ez a platform büszkélkedhet a legmagasabb átlagos idővel, amit az emberek a használatával töltenek el. Ez nem is csoda, hiszen a videók szinte beszippantanak és észre sem vesszük, hogy már akár órák óta görgetjük az érdekes, vicces vagy éppen megható tartalmakat.

social-app-engagement.png

Figyelemre méltó az a tény is, hogy a platform nemi demográfiai mutatói kiegyenlítődtek. Tavaly a megoszlás 61%-a nő és 39%-a férfi volt. Ez jelzi, hogy a TikTok már alapvető közösségi média alkalmazásként működik a lakosság körében.

A népszerűséggel persze az is jár, hogy egyre több márka és influencer is aktív a felületen, ráadásul maga a TikTok is rengeteg új véleményvezért termel ki. Már nem vehetjük komolytalannak a TikTok-ot, hiszen nagy bázisának és lehetőségeinek hála sok márka számára lehet hasznos az itt való jelenlét, ahogy marketing szempontból is hatékony lehet. A platformon folyamatos a fejlődés a hirdetések tekintetében is.

Tartod a lépést?

ujgenne.PNGLehet, hogy ez most sok információ egyszerre, azonban az adatok, épp ahogy felületek is, folyamatosan változnak, amivel kapcsolatban érdemes képben lenni a marketingeseknek és a márka tulajdonosoknak. Hogy egy kicsit megkönnyítsük a felkészülést a legújabb felületekkel kapcsolatban, egy könyvbe foglaltuk össze a legfontosabb tudnivalókat és trendeket, ami remek tudásalapot ad az új információk értelmezésének és a lehetőségek gyors, hatékony kihasználásának.

Ha szeretnél többet tudni könyvünkről, KATTINTS!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/

Szólj hozzá

trendek statisztika felhasználók videó stratégia adat demográfia Facebook reels Instagram közösségi média stratégia TikTok újgenerációs felületek stratégiakészítés youtube shorts felhasználási szokások