2020. júl 13.

Vond be munkatársaidat a cég LinkedIn-aktivitásába!

írta: petrapenovac
Vond be munkatársaidat a cég LinkedIn-aktivitásába!

pexels-photo-3184339.jpegNagyobb elérést szeretnél a céged LinkedIn tartalmainak? Már osztottál meg személyes profilodon is a vállalkozással kapcsolatos posztokat, de szeretnél többeket is bevonni az aktivitásba? Ösztönözd kollégáidat is, hogy ők is segítsenek több emberhez eljuttatni a vállalkozás tartalmait!

A LinkedIn népszerűsége egyre növekszik, az üzleti életben pedig elengedhetetlen, hogy Te is használd, és nem csak személyként, de cégként is! Használat alatt pedig azt értjük, hogy érdemes aktívan megosztani saját tartalmakat is, amik segítenek az érdeklődőknek, hogy megismerhessék a céget. Ehhez pedig hatalmas segítséget ad, ha a tartalmakat nem csak a vállalkozás, de a hozzá kapcsolódó személyek profilján is látják. Ezáltal jóval személyesebb, közvetlenebb érzete lesz az egésznek. Nagyon fontos a bizalom, így ha az emberek egy ismerősük által is látják, hogy mivel is foglalkozik a cég és hogy valóban megbízható, nagyobb eséllyel szimpatizálnak majd vele. A felhasználók jobban bíznak az emberek által közzétett tartalmakban, mint a cégek által megosztottakban. Pontosan ezért jöhet képbe az a lehetőség, hogy a kollégák is terjesszék a cég hírét és tartalmait, mivel ezekre általában több reakció érkezik és több interakciót váltanak ki.

LinkedIn-en lehetőséged van arra, hogy adminként beállítsd, hogy a kollégák értesítést kapjanak, ha a cég profilján közzéteszel egy új bejegyzést. Így viszonylag rövid idő alatt láthatják, reagálhatnak és akár személyes profiljukon is megoszthatják. Egy apróságról ne feledkezz meg: győződj meg róla, hogy kollégáid profilja kellően részletes és pontos legyen, hogy minél hitelesebben jelenjenek meg az érdeklődők számára. Természetesen az is sokat lendít a dolgon, ha a dolgozók releváns kapcsolatokkal rendelkeznek, olyan személyekkel, akik valóban érdeklődhetnek céged termékei vagy szolgáltatásai iránt. A My Network menüre kattintva bal oldalon látható a Teammates opció, amit még érdemes lehet kipróbálni. Itt meg lehet adni a csapattagokat, tehát lényegében a munkatársakat. Ez a lehetőség segít abban, hogy biztosan senki ne maradjon le a kollégák bejegyzéseiről, kvázi előtérbe helyezve az ő aktivitásukat. Ez a funkció még tesztelés alatt áll, de már hazánkban is elérhető. 

paper-3213924_1280.jpgVezetőként a Te feladatod, hogy figyeld, mit is lehet hírként megosztani a cég LinkedIn oldalán. Ezeket pedig könnyen gyűjtheted akár a kollégáktól is. Vond be őket magába a tartalomkészítésbe is, hiszen ők is aktívan részesei a vállalkozás mindennapjainak! Ha ők is hozzájárulnak, akár személyesen is megjelenhetnek a posztokban, videókban, ezáltal az érdeklődők is jobban megismerhetik, kik is állnak a márka mögött. Az is lehet, hogy idő közben a csapatban valakiről kiderül, hogy kifejezetten jó érzéke van a közösségi médiához, amit szuperül ki lehet használni! Ha pedig akadnak olyanok, akik még kicsit elveszve érzik magukat a platformon, segíts nekik, hogy ők is hamar belelendülhessenek a használatba és akár a tartalmak megosztásába, készítésébe is.

Amire mindvégig ügyelj, hogy az irányelvek és szabályok ismertek legyenek mindenki számára. Legyen egy világos vázlat, hogy milyen bejegyzések is kerülhetnek a nyilvánosság elé a céggel kapcsolatban, milyen üzenetet közvetítsenek ezek a posztok. Ehhez pedig mindenkinek tartani kell magát a vállalkozáson belül, hogy egységes kép alakulhasson ki a cégről.

A kollégák bevonása és segítségül hívása nem mindig egyszerű, de LinkedIn-en különösen megtérülő. Ez egy üzleti profil, de nem muszáj mindig szigorúan erre az üzleti vonalra koncentrálni. Egy kis betekintés a cégbe, egy kicsit személyesebb tartalom sokat dobhat az elérésen, hiszen erre gyakran jóval kíváncsiabbak az emberek. Itt igazán számít a csapatmunka, hiszen így többeket is bevonhatsz a közösségi médiába, többen is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy milyen bejegyzések terjedjenek a felületen a céggel kapcsolatban. Ráadásul ez a kollégák számára is gyümölcsöző lehet, hiszen a kapcsolati hálójuk is növekedhet azáltal, ha a cég iránt érdeklődők őket is megismerik – nem árt tehát tenni egy próbát!

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-encourage-employees-to-share-linkedin-content-4-tips/

Szólj hozzá

marketing tartalom profil vállalkozás aktivitás