A közösségi média menedzserek fontossága
Az új évtized eseményei bizony komoly kihívások elé állították a social media menedzsereket. A koronavírus-járvány az egész életünket felforgatta és az online marketingre is jelentős hatással volt, hiszen nagy mértékben átalakultak a fogyasztói szokások. A kommunikációban helyenként teljesen más irány került előtérbe a korábbihoz képest, sok esetben a hangsúly áthelyeződött az eladásokról arra, hogy miként tud az adott cég segíteni a kialakult helyzetben. Az imázsépítés is fontossá vált, hiszen mindenki arra törekedett, hogy ebben a nehéz időben is pozitív képet tudjon sugározni márkájáról.
Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy csak a nehéz időkben fontos a megfelelő kommunikáció a közösségi médiában, sőt! Sokan lebecsülik a social media felületeket kezelő kollégák munkáját, mert kívülről egyszerűnek tűnhet, azonban közel sem az, még a nyugodt, zökkenőmentes időszakokban sem. Persze, a közösségi média nagyon élvezetes és változatos munkafelület sokak számára, de tele van kihívásokkal és sokszor negativitással is. Ráadásul rendkívül összetett feladatokat igényel. Ha nincs egy egész csapat, aki a közösségi médiával foglalkozik, csak egyetlen személy, akkor ő végzi a tartalomkészítést, az elemzéseket, a kreatív szövegírást, de még az ügyfélszolgálatot is ezeken az oldalakon. Rengeteg készségre van tehát szükség, hogy mindezt egyetlen ember kézben tudja tartani.
A fogyasztók 70%-a szerint fontos, hogy egy cég a közösségi médiában is aktív legyen, 66%-uk pedig úgy gondolja, hogy így a márkák bizony szignifikáns változásokat is elő tudnak idézni. Ez azért nem kis jelentőséget tulajdonít a közösségi felületekkel foglalkozó szakembereknek, ugye? A megfelelő üzenet kialakítása és precíz közvetítése komoly feladat, ráadásul az online térben igen gyakran felbukkanó negatív véleményekkel is nekik kell megbirkózniuk. A követőkkel való mindennapos kapcsolattartásnak hála ők azok, akik első kézből értesülhetnek arról, mire is vágyik a közönségük, mi az, ami elnyerte vagy éppen nem nyerte el a tetszésüket. Szintén az ő feladatuk, hogy ezeket az igényeket továbbítsák a vezetőség felé is, hogy ők is tisztában legyenek azzal, hogy milyen képet is látnak az emberek a márkáról.
Az utóbbi időben remekül bebizonyosodott, hogy rengeteg ember számára a közösségi média számít az elsődleges hírforrásnak. Gondoljunk csak bele, hogy akkor mi a helyzet azokkal, akiknek ez a munkafelületet is jelenti! A cégek remekül kihasználhatják a közösségi médiás kollégák tájékozottságát, hiszen ők egész nap szemmel tartják a különböző felületek történéseit. Azt is rögtön észreveszik, ha egy téma felkapottá válik, vagy megjelenik egy új trend, amihez talán a cég is csatlakozhat.
Közösségi média menedzserként sosem szabad elfelejteni, hogy egy olyan felületen dolgozunk, aminek a nagy részét bizony nem tudjuk irányítani. Minden rendkívül gyorsan megváltozhat, pozitív vagy akár negatív fordulatot vehet. Egyet mindig szem előtt kell tartani: a közösségi médiás kollégák nem egyenlőek a márkával. Bármilyen támadás, negatív hatás is éri a céget, sosem szabad személyes támadásként vagy kudarcként megélni. Ha úgy érzed, hogy a munka kezd kicsit felemészteni és hatással lenni a mentális egészségedre, olvasd el korábbi cikkünket, amiben összeszedtünk néhány jótanácsot a kikapcsolódáshoz!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/open-letter-to-social-media-managers/