Ezért oszd meg bejegyzéseidet Sztoriként is!
Már mindenki fent van az Instagramon. Sokan követnek márkákat, influencereket is, kiknek esetében kiemelten fontos, hogy minél több emberhez jusson el üzenetük. Az utóbbi időben egyre gyakrabban látni, főleg véleményvezérek esetében, hogy Feed-be feltöltött fotóikat megosztják a Sztorijukban is egy kis szöveggel, GIF-fel, vagy akár kitakarva, ezzel is arra ösztönözve a felhasználókat, hogy kattintsanak. Ugyanis ha megosztasz egy posztot (akár sajátot) a történetedben, kattinthatóvá válik és az embereket egyből átvezeti profilodra, az adott tartalomra.
Sokan megkérdőjelezik ezt a módszert, miszerint a követők úgyis látták már a bejegyzést a kezdőlapon, minek megosztani még egyszer? Nem válik unalmassá, ha többször is látják? Nem veszi el a kedvüket, hogy ugyanazt mutogatod, nem némítják a történeteidet?
Ezek mind fontos kérdések és abszolút jogosak lehetnek, de a legtöbb esetben a felhasználók nem csupán pár profilt követnek és nem feltétlenül látják az összes követett profil összes új bejegyzését. Könnyen lehet, hogy az influencer vagy márka tartalma pont kimarad a szórásból és nem jelenik meg a kezdőlapon az adott felhasználónak. Vagy az adott felhasználó meg sem nézi a kezdőoldalát, csak a Sztorikat kattintgatja végig. Az Instagram algoritmusa elég kiszámíthatatlan, így azoknak a profiloknak, akik mindenképp meg akarják ragadni a figyelmet, minden lehetőséggel élniük kell, amivel elérésüket maximalizálhatják.
A Facebook és az Instagram is elsősorban rokonaink, barátaink, kedvelt celebek posztjait mutatja nekünk – vagyis olyan bejegyzéseket, amikre reagáltunk. Azért mi magunk is előbb nyomunk egy kedvelést ismerőseink bejegyzéseire, mint egy céges posztra. Kommentet is gyakrabban írunk barátainknak, így az algoritmus úgy fogja érzékelni, hogy ezek a tartalmak érdekesebbek számunkra. Azon profilok, ahol nem vagyunk aktívak – vagyis nem keressük fel a profilt, nem kedvelünk, kommentelünk – sokszor meg sem jelennek kezdőlapunkon.
Ha megosztod posztodat a történetek között is, több emberhez juthatsz el. Ráadásul, ha elég követőd van (legalább tízezer), akkor linket is megoszthatsz Sztoriban. Mivel a kép leírásában nem tudsz kattintható linket megosztani, így ez is egy jó lehetőség, hogy a felhasználók egy kattintással weboldaladra kerüljenek. Az Instagram nem szívesen engedi, hogy a felhasználók elhagyják az applikációt, így ez a Swipe Up opció egyedi és hasznos, ám kevés céges profilnak elérhető, mivel nem egyszerű ennyi valós követőt összegyűjteni. Vannak, akik igazságtalannak tartják, hogy ilyen sok követő szükséges ehhez a funkcióhoz, de hidd el, csak ezért felturbózni a követőbázist hamis követőkkel semmiképp sem érdemes, hiszen hiteltelenné tesz. Azt sem árt tudni, hogy a 10 ezernél kevesebb követővel rendelkező profilok történeteik által követőik körülbelül 9 százalékát érik el, míg a 10-100 ezer követővel rendelkező profilok csupán követőik 5 százalékát érik el a Sztorikkal. Minél több követőd van, annál nehezebb elérést generálni.
Ha foglalkoztál már azzal, hogyan teljesítenek bejegyzéseid az Instagramon, illetve szoktad böngészni az Elemzéseket, akkor már nagyjából tudod, mely időpont vagy időpontok azok, amikor követőid nagyrésze elérhető, mikor érdemes bejegyzést megosztanod. Ez profilonként eltérő lehet, de általánosságban az esti órákban többen szokták használni a közösségi oldalakat, mint mondjuk a délelőtt folyamán. Az elért eredményeket figyelve is következtethetsz, mely bejegyzések teljesítettek jobban, így kikalkulálva a megfelelő posztolási időt. A Sztorik 24 óráig elérhetők, így azon felhasználók is tudomást szereznek új posztodról, akik mondjuk nem a posztolási időben használják az Instát és emiatt lemaradnának a friss posztról. Tehát aki a posztolás utáni napon megnézi Sztoridat, láthatja új bejegyzésedet is, még ha a Feedben nem is jelent meg neki.
A Sztorik segítségével kiemelheted a felhasználók számára, miért érdemes megnézni posztodat. Például ossz meg pár érdekes információt a szövegből, képgaléria vagy videó esetében bíztasd az embereket arra, hogy nézzék meg, és így tovább. Lehet, hogy amúgy nem olvasnák el a leírást, amikor a Feedben szembejön velük a poszt, csak átgörgetik, viszont így, ha felkelted az érdeklődést, akkor lehet, hogy kattintanak és ha már profilodon vannak, megnézik további tartalmaidat, esetleg weboldaladat is. Ha valami kiemelten fontos, hangsúlyos, akkor akár többször is megoszthatod, hogy ne maradjanak le róla a követők. Például nyereményjáték esetében a pár napos időtartam alatt akár mindegyik 24 órában újraposzolhatod a nyereményjátékot, hogy minél több felhasználó láthassa a lehetőséget.
Te meg szoktad osztani a bejegyzéseidet az Instagram történetekben?