2024. már 22.

Pörgesd fel Instagram oldalad tippjeinkkel!

írta: Sáringer Viktória
Pörgesd fel Instagram oldalad tippjeinkkel!

blog_-hoz_1_1.pngAz Instagramon több mint 200 millió üzleti fiók található – ez nagy versenyt jelent, ha szeretnénk kitűnni. Tarts lépést a legújabb Instagram trendekkel, hogy felketsd a felhasználók figyelmét és növeld az aktivitást! Ha még nem vágtál bele a Reels videók gyártásába, akkor itt az ideje!

Hogy miért? Máris mondjuk:

A videó elsőbbséget élvez a képekkel szemben

Lépj be az Instagramra, kezdj el görgetni és nézd meg a Felfedezés oldalt is! Láthatod, hogy egyre több videós tartalom jelenik meg a felületen. Ez annak a jele, hogy népszerűbbé válik a videó, mint tartalomtípus a felületen. Nem is csoda, hiszen az Instagram előszeretettel ajánlja a Reels videókat, így ha videókat használunk kommunikációnkban, növelhetjük a láthatóságot.

A videós tartalomnak nem kell monotonnak lennie, többféle típust is váltogathatsz: válasz egy másik videóra, izgalmas tartalmak effektusok és zenék segítségével, akár 60 másodperces videós történetek vagy élő adások is szóba jöhetnek.

Miről készíts videókat?

Mondunk pár ötletet:

  • Mutasd be márkádat, a képviselt értékeket!
  • Hogyan működik terméked? Hányféleképpen lehet használni? Pontosan mire jó?
  • Mi történik a színfalak mögött? Adj bepillantást a kulisszák mögé!
  • Kommunikálj közönségeddel közvetlenül, akár valós időben!
  • Válaszold meg a gyakori kérdéseket és engedd meg, hogy a márkához egy arc is társuljon, így sokkal személyesebb és közelibb benyomást érhetsz el.

Instagram Reels

Az Instagram Reels 2020-ban indult, és 2021-ben vált minden felhasználó számára elérhetővé. A Reels felveszi a versenyt a Snapchattel és a TikTokkal rövid, pörgős videók tekintetében. Mivel több felületen is lehet sikereket elérni az ilyen videókkal, újrahasznosíthatók a tartalmak. Instagram Reels, TikTok, Snapchat, YouTube Shorts, Facebook Stories… Készíts el pár remek videót és színesítsd vele kommunikációd több helyen is!

Mik az aktuális trendek a márkák körében?

Természetesen folyamatosan változnak az éppen menő trendek, de összeszedtünk pár olyan ötletet, amit 2024-ben megéri kiaknázni.

Lássuk is:

Közösségi média menedzser = A márka képviselője

Nem ritka, hogy a cég mögött álló személyek nem szívesen szerepelnek a videókban és ezért a közösségi média menedzsereknek kell előtérbe állni és megmutatni magukat. Egyfajta márkaszóvivőként lépnek fel és képviselik a céget, bemutatják a termékeket és megválaszolják a kérdéseket. Ez azért jó, mert így egy arcot párosíthatnak az emberek a márkához és sokkal barátibb lesz a videók hangulata.

Ráadásul hivatásukból adódóan pontosan tudják mit és hogyan tanácsos közölni a közönséggel, így igazán érdekes és izgalmas videók születhetnek.

Videós mémek

Sikerre vezethet, ha nem ijedünk meg a mémek használatától. A mémek olyan aktuális, vicces jeleneteket foglalnak magukba, amelyek humort csempésznek a mindennapokba. Az emberek szeretnek nevetni és jól érezni magukat.

Fontos azonban, hogy márkád arculatát vedd figyelembe, mielőtt elkezdesz mémeket gyártani! Ha komoly hangvitelű oldalt vezetsz, ahol nincs jelen egyáltalán a lazább kommunikációs stílus, akkor meg kell fontolnod, hogy ez a trend neked való-e. Érdemes próbát tenni és figyelni a visszajelzéseket, majd ez alapján továbbgondolkodni.

Ahhoz, hogy ütős mémet hozhass létre, szükséged van valamire, ami aktuális, illik cégedhez, de közben általános értelemben is ismert.

Példaként nézzük meg a RyanAir kommunikációját! Már a TikTok-ról ismerős lehet laza, humoros megközelítésük, ami természetesen az Instagramon is megjelenik:

ryan.JPG

Mint látható, már a bemutatkozó szövegükkel is egyértelművé teszik, hogy szívesen humorizálnak, így az embereket nem éri váratlanul aztán a mémek sora bejegyzéseik között.

Azzal, hogy egységes stílusú borítóképet választanak a mémekhez és humoros tartalmaikhoz is egységes, elegáns és az arculathoz passzoló feed-et tudnak létrehozni, ami fontos az Instagram kommunikációban. Ugyanakkor mégis meg tudják jeleníteni itt is a vicces videókat, mint például ezt:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ryanair_European_Airline (@ryanair) által megosztott bejegyzés

Te már belevágtál a Reels videók készítésébe?

melindaa.JPGHa még távol áll tőled az Instagram, válaszd workshop-jainkat, ahol élő időben mutatjuk meg neked a lépéseket, mit hogyan kell beállítani és használni, így garantáltan nem lesz gond a felület kezelése a későbbiekben!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-trends/

Szólj hozzá

marketing poszt videó tippek tanácsok közösségi média posztok reels posztolás Instagram