2020. júl 20.

Miért pont az InstaSztorik?

írta: Sáringer Viktória
Miért pont az InstaSztorik?

sztorik3.jpgRengetegen használják az Instagramot, de nem mindenki Szotrizik, pedig a 24 óráig elérhető tartalmakat nagyon sok potenciált rejtenek!

A Sztorik nem is annyira újkeletű dolgok, mint ahogy elsőre gondolnánk. A koncepció már régebb óta alkalmazott a bloggerek körében is: kb. 10 évvel ezelőtt elég gyakran osztottak meg új tartalmakat a blogokon, mindenki legalább napi egyszer jelentkezett követőinek és elmesélte, mi a helyzet, mi történt vele éppen. Ennek a továbbfejlesztett változata jelent meg a YouTube-on vlogolás képében, aminek a lényege ugyanez, csak videós formátumban. Vannak, akik életük minden egyes napján úgy kelnek, hogy felveszik a kamerát és napjuk legérdekesebb pillanatait megmutatják a követőknek videón – ők a daily vloggerek. Mások csak alkalmanként vlogolnak, vagyis csak időnként engednek követőiknek betekintést mindennapjaikba, tevékenységeikbe. A Sztorik nagyon hasonlók a vlogokhoz, hiszen akár napi szinten, egyszerűen, gyorsan, izgalmas vizuális eszközökkel bemutathatjuk követőbázisunknak, épp mi történik velünk.

sztorik.jpgFelmerülhet a kérdés, miért akarnánk megmutatni, mit csináltunk aznap és erre ki kíváncsi. Először is, mindenki szeret belesni kicsit a kulisszák mögé és látni, hogy az általa követett influencer mivel foglalja el magát vagy a kedvelt márka miről posztol. Ráadásul a rendszeresen megosztott Sztorikkal azért is tehetünk, hogy ne feledkezzenek meg létezésünkről, ugyanis annyira telített az online piac, hogy egy átlagos személy akár 20-30 influencert és márkát is követhet, melyek közül nagy eséllyel csak párnak a posztjait fogja látni, a többiekről pedig megfeledkezik. Amennyiben nem is keres rá ezekre a márkákra vagy nem mutat aktivitást a tartalmai kapcsán, az Intagram algoritmusa nem feltétlen fogja ajánlani a profilt, hanem úgy érzékeli, hogy erre nem kíváncsi a felhasználó.

Hogy releváns tudj maradni, tanácsos gyakran posztolni az Instagram történetekhez is. Amennyiben nincs ötleted, mit ossz meg, például jó lehetőség a Feed-be aktuálisan kikerült kép elhelyezése a történetben, hiszen így kattinthatóvá válik és a követőket is egy füst alatt tájékoztatod arról, hogy új bejegyzésed van. Esetleg írd fölé pár szóban, miért érdemes kattintania az embereknek, milyen érdekességet, újdonságot rejt magában bejegyzésed vizuális vagy szöveges tartalmi része.

sztorik2.jpgHa nem csupán termékfotók tűnnek fel a történeteid között, hanem akár személyek, kulisszatitkok is megjelennek, akkor még szívesebben nézik majd követőid a történeteket. Ez bizalmi kapcsolatot teremt, érdeklődést vált ki. A Sztorikra mondhatjuk, hogy instant módon működnek, hiszen csak megfogod a telefont, felveszed a kívánt tartalmat s már mehet is az online világba a tartalom. Nem kell különösebb előkészület, nincsenek extra elvárások, nem kell minden egyes nap valami meghökkentőt mutatni. Elég egy-egy részlet a mindennapokból, egy kép, rövid kis videó.

A blogolásnál arra buzdították anno az embereket, hogy írjanak kommenteket és az eszmecsere itt valósult meg. Az Instagram erre több opciót is kínál: lehet kérdésbuborékot közzétenni az adott történetnél, ahová pár szavas választ adhatnak a felhasználók, privát üzenetben is írhatnak nekünk az emberek, ahol akár hosszabb terjedelemű szöveg megosztására is lehetőségük van. Az üzenet rubrika a történeteknél, alul látható, így az adott Sztori kapcsán is reagálhatnak.

500 millió ember használja napi szinten az Instagram Sztori funkcióját. Ez lehetővé teszi, hogy sok emberhez eljuss és hosszútávon alakíts ki kapcsolatot követőiddel. Van, aki időrablásként tekint a történetekre, hiszen nem sokáig érhetők el és ha mindent Fókuszba rendezel, akkor elveszik a pillanatnyi tartalom varázsa. Mivel 24 órán belül eltűnnek a tartalmak, lehet, hogy valaki azért nyitja meg minden egyes nap az alkalmazást, hogy ne maradjon le a kedvenc profilja által közzétett Sztorikról. Sőt, értesítés kérését is be lehet állítani az Instagramon kedvenc influencereinkhez, márkáinkhoz, így megjelenik telefonunkon, ha új történetet oszt meg.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/using-instagram-stories-during-a-launch-promotional-strategy-alex-beadon/

Szólj hozzá

videó történet story márka követő influencer