Vicces és megdöbbentő érdekességek a Facebookról, amiket eddig nem tudtál
Minden nap használjuk, mégsem tudunk róla mindent. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 15 érdekességet, amik között vannak vicces és meglepő tények is az egyik legtöbbet használt közösségi platformunkról, a Facebookról.
- Tudtad például, hogy hosszabb ideig tart míg az étel a gyomrunkon és a vékonybelünkön keresztül átjut, mint amennyi ideig a Facebook posztjaid jelen vannak a felhasználok hírcsatornájában? Ez azt jelenti, hogy nincs túl sok időnk. Az elérések 75%-a a poszt közzétételét követő első 5 órában megy végbe.
- Az olyan médiavállalatok, mint a Huffington Post, a Tastemade, a TMZ, az E! és mások, nem sajnálják rá az időt, hogy élőben, a Facebook Live segítségével közvetítsenek minden információt a cégükről. Úgy tűnik, hogy ez a legjobb módja a Facebook felhasználóinak elérésére, tehát, ha nagy eléréseket szeretnél, kezdd el Te is az élőzést a Facebookon! ;)
- A Facebook megváltoztatta a barátok ikont. Az új ikon a nemek közötti egyenlőség és a méltányosság felé mutató szimbolikus jelkép. Noha ez nem kapcsolódik a marketinghez, a marketingszakembereknek célszerű levonni belőle a következtetést, és figyelembe venni, hogy posztjaik és kommentjeik átgondoltak, érzékenyek és erkölcsileg igazolhatóak legyenek.
- A szomorú és dühös Facebook reakciók nem azt jelentik, hogy a Facebook arra következtet, hogy a felhasználók nem akarják látni azt a posztot. Tehát szabadon posztolj különféle tartalmakat, anélkül, hogy aggódnál a negatív reakciók miatt. Gondolom, ismered azt a közhiedelmet, hogy a negatív reklám is reklám.
- Tudtad? A pénteki napokon közzétett bejegyzések a legtöbb elérést és hozzászólást eredményezik. A videók esetében is igaz ez, hiszen lejátszásuk aránya ezen a napon a legmagasabb.
- A divattal, légitársaságokkal, valamint elektronikai cikkekkel foglalkozó posztok kapják a legtöbb lájkot, míg a pénzügyekkel és az alkohollal kapcsolatos bejegyzések eredményezik a legtöbb megosztást.
- A Párizsban elkövetett terrorista támadásokra reagálva a Facebook felhasználók 42%-a használt filtereket a profilképeinél. A közösségi médiában való profilkép megváltoztatása az egyik módja, hogy a felhasználók a támogatásukat és a szolidaritásukat kifejezhessék.
- A Facebook 1,91 milliárd felhasználóval rendelkezik, ami nagyobb, mint Kína (1,38 milliárd) és India (1,33 milliárd) népessége. A Facebook felhasználók száma 2004 óta a nulláról 1,91 milliárdra növekedett, ami kb. 274 percenkénti új regisztrációt jelentett az elmúlt 13 évben.
- A Facebook nyomon követi a felhasználók által meglátogatott webhelyeket még a kijelentkezést követően is. Ez azt jelenti, hogy ha kijelentkezünk a Facebook fiókunkból, majd ellátogatunk egy olyan weboldalra, ahol egy Facebook-bővítmény található, böngészőnk továbbra is személyesen azonosítható információkat küld rólunk.
- 2007-ben a Yahoo! vezérigazgatója 1 milliárd dollárt ajánlott fel a Facebook megvásárlására. Először Zuckerberg lelkesnek tűnt az ötlettől, hozzáállása azonban megváltozott, amikor az ajánlatot 850 millió dollárra csökkentették.
- A Facebook URL cím végéhez a „/4” hozzáadása automatikusan Mark Zuckerberg Facebook oldalára vezet. Próbáld ki: https:/facebook.com/4
- A Facebook fő színe azért kék, mert Mark Zuckerberg színvak. Zuckerberg színtévesztő például a zöld és a piros színárnyalatok esetében, a kék viszont kitűnően megkülönböztethető szín a számára.
- A Facebook fizet az embereknek, hogy a News Feed kutatás céljából szörföljenek a Facebook hírfolyamán. 2014-ben a Facebook elindított egy olyan programot, amelyben több mint 700 szerződéses munkavállalót fizettek a hírfolyamok áttekintésére. A megszerzett információkat később elküldték a mérnökökből és adattudósokból álló csapat számára, akik az adatokat a hírcsatorna algoritmusának fejlesztésére használták fel.
- A Facebook-nak meg kellett változtatnia az algoritmust, mert a felhasználók a hírcsatornáikat úgy kezelték, mint az e-mailjeiket. Az egyes bejegyzések melletti „elrejtés” gombot ugyanis úgy értelmezték, mint az e-mail postafiókban a „törlés” vagy „archiválás” funkciókat. Tehát miután befejezték egy poszt elolvasását, "elrejtették".
- Al Pacino volt a Facebook első arca. A Facebook első tervezési logóján egy ember vázlata volt a weboldal bal felső sarkában. Ez volt a fiatalabb Al Pacino arca, akit Andrew McCollum társalapító tervezett. (Kép forrása: Business Insider)
Te mit gondolsz ezekről az érdekességekről? Ha tudsz még Te is hasonlókat, írd meg nekünk!