2020. aug 03.

Organikus tartalmak helyi vállalkozások számára

írta: petrapenovac
Organikus tartalmak helyi vállalkozások számára

photo-of-black-store-facade-747510.jpgHelyi vállalkozásként nagyon fontos, hogy hűséges ügyfélkört alakítsunk ki, hiszen a földrajzi korlátok miatt nem érhetünk el akárkit. A közösségi média azonban ebben is segítségünkre lehet! Ehhez persze tudnunk kell, hogy milyen tartalmakat is szeretnénk megosztani követőinkkel, amik segítségével organikusan is sok embert érhetünk el, potenciális vásárlókká alakítva őket.

A koronavírus miatt háttérbe szorult az egyik fő tényező, amiből a kisebb, helyi vállalkozások táplálkozni tudnak: a személyes érintkezés. Ebben az időszakban a lokális cégeknek fel kellett erősíteniük a jelenlétüket az online térben, hiszen az emberek a közösségi események, programok helyett a digitális szférában töltötték az idejük nagy részét – és valójában még nem is beszélhetünk teljesen múlt időben.

Helyi vállalkozásként nem is feltétlenül szükséges hatalmas összegeket költeni hirdetésekre – természetesen ha beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, ki kell használni őket. Érdemes szem előtt tartani, hogy organikus úton, fizetett posztok nélkül is nagyon jó eredményeket lehet elérni, például Facebook-on. Egy kiemelkedő bejegyzés organikusan hasonló hatást érhet el, mintha a személyes kommunikáció során terjedne el céged jó híre, az ismerősök napi szintű találkozói és kapcsolattartása révén.

A legtöbb cég azzal a kihívással találja szembe magát a közösségi oldalakon, hogy nem tudják pontosan, mit is kellene posztolniuk, mire is vágyik a célközönségük. Olyan tartalmakra kell összpontosítani, ami megmutatja az érdeklődőknek, miért is lehet szükségük a cég termékeire. A lefontosabb tényezők, amiket figyelembe kell venni, hogy mi is a vállalkozás által kínált termék vagy szolgáltatás, milyen a piaci helyzet és mi érdekes a célközönség számára. Azt is fontos kiemelni, hogy a közzétett bejegyzések tartalma nem merül ki az adott termék vagy szolgáltatás bemutatásában és népszerűsítésében. Az érdeklődés fenntartásáért ennél jóval többet kell adni a követőknek. Érdemes néhány alapkategóriát, témát, kulcsszót összegyűjteni, ami illik a cégre és amiből építkezni lehet tartalmak terén. Egy sportszereket áruló bolt esetében a termékek mellett például készülhet bejegyzés táplálkozás, egészség, edzés, önfejlesztés témákban is. Nem kapcsolódik szorosan a bolt termékeihez, mégis a témába vág és nagy valószínűséggel érdekes a vásárlók számára, hiszen az adott életvitelhez illik.

person-taking-photo-of-food-in-tray-1675212.jpgAhogy említettük, a helyi vállalkozások esetében legtöbbször nincs hatalmas keret elkülönítve a hirdetésekre és igazából nem is feltétlenül tudnak nagy tömegeket megmozgatni, éppen a helyhez kötöttség miatt. Itt jön képbe az organikus tartalmak szerepe, de miről is szóljanak ezek? A fent említett példán keresztül érdemes kiszélesíteni az alapkategóriák skáláját, hogy milyen témákról is posztol az oldal. Ezeket még helyi eseményekhez, programokhoz kapcsolódó posztokkal is ki lehet egészíteni, hiszen az ismerős arcok és helyek jó benyomást keltenek a követőkben. És persze nem szabad megfeledkezni a vásárlóktól érkezett tartalmakról sem. A Te kézműves italodat fogyasztják a város egyik nevezetességénél? Mindenképp kérj engedélyt a készítőtől és oszd meg! Az ismerős helyszín miatt sokaknak megmarad majd maga a termék is. A kisebb közösségekben nagyon fontos szerepe van a kommunikációnak, a kontaktusnak is, így a folyamatos kapcsolattartás a követőkkel szintén jó hírét viheti a cégnek.

A kreatív multimédiás anyagok, videók, képek is nagy sikert arathatnak organikusan, főleg ha a helyi jelleg is megjelenik rajtuk. Az ilyen bejegyzések megosztások terén is jó eredményeket érhetnek el, ami szintén az organikus terjedést erősíti fel. Lehet, hogy egy helyi lakos nem is a termék, hanem a fotón látható táj vagy környék miatt osztja meg a posztot, de ezáltal a céget magát is több emberhez juttatja el. Nem is kell, hogy ezek profi fotók vagy videók legyenek, elég egy telefonnal készített jobb minőségű felvétel.

Egy kicsit tekintsünk ki az organikus tartalmakon túlra is. Ha egy bejegyzés jól teljesít és ezt szeretnéd felerősíteni, egy kisebb összeggel nyugodtan kipróbálhatsz hirdetést is. Helyi vállalkozás esetében nem érdemes túl sokat költeni, hiszen limitált a közönség, akik számára releváns lehet a terméked vagy szolgáltatásod. Érdemes az egészséges egyensúlyra törekedni, nem kell minden egyes posztot hirdetéssel is támogatni, azonban nem árt, ha időnként a meglévő követőkön kívül is hallanak a cégről.

 

Forrás:  https://www.socialmediaexaminer.com/organic-facebook-content-for-local-businesses-building-loyal-following-allie-bloyd/

Szólj hozzá

tartalom tipp facebook tippek vállalkozás kkv instagram Facebook Instagram organikus elérés