Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten – avagy hogyan írd meg üdvözlő e-mailedet?
Az értékesítési tölcsér létrehozásában a vállalkozások üdvözlő e-maileinek óriási jelentőségét támasztja alá, hogy átlagos olvasottsági arányuk 34%. Az utolsó üzenet szerepe a legnagyobb mind közül, hiszen ez válthatja ki az érdeklődőkből, hogy ne csak figyelmüket és idejüket, hanem pénzüket is a kínált termékre/szolgáltatásra fordítsák.
Az üdvözlő e-mailek sorozata tulajdonképpen mit jelent, miért lényeges az értékesítési tölcsér szempontjából?
Az üdvözlő e-mailek segítségével két legyet üthetsz egy csapásra: a felhasználóidat a feliratkozásuk után a kínált termékedről/szolgáltatásodról informálhatod, és ha a lehetőségeiddel elég ügyesen élsz, az értékesítési tölcséred további fázisaiba is eljuttathatod őket, ezáltal bevételre tehetsz szert. A legoptimálisabb hatást akkor tudod kiváltani, ha minimum három üdvözlő elektronikus üzenetet küldesz ügyfelednek.
A végső e-mailben kell kiválóan megfogalmaznod, milyen döntésre kéred az adott érdeklődőt (call to action), melynek céljai a következők:
- a terméked/szolgáltatásod vásárlása iránt felerősíteni potenciális vásárlód érdeklődését,
- telefonhívások/további beszélgetések ütemtervét meghatározni,
- több információt kérni,
- a felhasználói életutat minél hosszabbá tenni,
- visszaigazolások/értékelések írására kérni őket,
- vevőszolgálati visszajelzést kapni.
Ezen üzenet fő eleme annak egyértelmű kiemelése, miért a Te céged mellett döntsön az érdeklődő. Az alábbi tanácsokat is érdemes megfogadni:
- Tárgy: figyelemfelkeltő szöveget használj, amely megnyitásra készteti a címzettet!
- Személyre szabott üdvözlés: saját nevén szólítsd!
- CTA (call to action): vedd rá hatékony meggyőzéssel, hogy rákattintson, azaz hozza meg a számodra kedvező döntést!
- Emeld ki a terméked/szolgáltatásod által kínált versenyelőnyöket!
- Ösztönzés: ingyenes szállítással/kipróbálással/a végső árból történő kedvezmény levonásával növeld e-mailed hatékonyságát!
Hogyan mérd végső üdvözlő e-mailed sikerét? (Ehhez kiváló segítséged nyújthat a Campaign Monitor.) Az alábbi mérőszámokat használd:
- megnyitási arány,
- átkattintási arány,
- vásárlóvá válás aránya.
Ha végső üzeneted megfelelő hatást tud kiváltani felhasználóidból, és a CTA-ra rákattintanak, az értékesítési tölcséred teljes sikeréhez egy óriási lépéssel közelebb leszel. Aknázd ki Te is az e-mailes meggyőzésben rejlő óriási lehetőséget!
Források:
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/e-mail-fekete-feher-kockak-kozelkep-1591062/
https://www.pexels.com/hu-hu/foto/alku-arnyek-bizalom-egyszinu-814544/