2020. aug 27.

Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten – avagy hogyan írd meg üdvözlő e-mailedet?

írta: Szaller Nikolett
Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten – avagy hogyan írd meg üdvözlő e-mailedet?

ke_p1_14.pngAz értékesítési tölcsér létrehozásában a vállalkozások üdvözlő e-maileinek óriási jelentőségét támasztja alá, hogy átlagos olvasottsági arányuk 34%. Az utolsó üzenet szerepe a legnagyobb mind közül, hiszen ez válthatja ki az érdeklődőkből, hogy ne csak figyelmüket és idejüket, hanem pénzüket is a kínált termékre/szolgáltatásra fordítsák.

Az üdvözlő e-mailek sorozata tulajdonképpen mit jelent, miért lényeges az értékesítési tölcsér szempontjából?

Az üdvözlő e-mailek segítségével két legyet üthetsz egy csapásra: a felhasználóidat a feliratkozásuk után a kínált termékedről/szolgáltatásodról informálhatod, és ha a lehetőségeiddel elég ügyesen élsz, az értékesítési tölcséred további fázisaiba is eljuttathatod őket, ezáltal bevételre tehetsz szert. A legoptimálisabb hatást akkor tudod kiváltani, ha minimum három üdvözlő elektronikus üzenetet küldesz ügyfelednek.

A végső e-mailben kell kiválóan megfogalmaznod, milyen döntésre kéred az adott érdeklődőt (call to action), melynek céljai a következők:

  • a terméked/szolgáltatásod vásárlása iránt felerősíteni potenciális vásárlód érdeklődését,
  • telefonhívások/további beszélgetések ütemtervét meghatározni,
  • több információt kérni,
  • a felhasználói életutat minél hosszabbá tenni,
  • visszaigazolások/értékelések írására kérni őket,
  • vevőszolgálati visszajelzést kapni.

ke_p2_8.pngEzen üzenet fő eleme annak egyértelmű kiemelése, miért a Te céged mellett döntsön az érdeklődő. Az alábbi tanácsokat is érdemes megfogadni:

  • Tárgy: figyelemfelkeltő szöveget használj, amely megnyitásra készteti a címzettet!
  • Személyre szabott üdvözlés: saját nevén szólítsd!
  • CTA (call to action): vedd rá hatékony meggyőzéssel, hogy rákattintson, azaz hozza meg a számodra kedvező döntést!
  • Emeld ki a terméked/szolgáltatásod által kínált versenyelőnyöket!
  • Ösztönzés: ingyenes szállítással/kipróbálással/a végső árból történő kedvezmény levonásával növeld e-mailed hatékonyságát!

Hogyan mérd végső üdvözlő e-mailed sikerét? (Ehhez kiváló segítséged nyújthat a Campaign Monitor.) Az alábbi mérőszámokat használd:

  • megnyitási arány,
  • átkattintási arány,
  • vásárlóvá válás aránya.

Ha végső üzeneted megfelelő hatást tud kiváltani felhasználóidból, és a CTA-ra rákattintanak, az értékesítési tölcséred teljes sikeréhez egy óriási lépéssel közelebb leszel. Aknázd ki Te is az e-mailes meggyőzésben rejlő óriási lehetőséget!

Források:

https://www.campaignmonitor.com/blog/email-marketing/2019/02/10-essential-elements-of-an-effective-welcome-email/

https://www.campaignmonitor.com/resources/knowledge-base/what-should-you-include-in-the-final-welcome-email/

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/e-mail-fekete-feher-kockak-kozelkep-1591062/

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/alku-arnyek-bizalom-egyszinu-814544/

Szólj hozzá

tipp ötletek e-mail tippek call to action e-mail marketing értékesítési tölcsér