2020. sze 09.

Organikus és fizetett tartalmak – így használd őket együtt!

írta: petrapenovac
Organikus és fizetett tartalmak – így használd őket együtt!

pexels-photo-3785419.jpegNem vagy benne biztos, hogy az organikus vagy a fizetett tartalmakat helyezd a közösségi média kommunikációd középpontjába? Jó hírünk van: nagy eséllyel nem kell egyet választanod, sokkal inkább egymást kiegészítve használnod őket! Nem árt ismerni az előnyeit és hátrányait mindkét tartalomtípusnak, hogy tudd, melyikből hogyan hozhatod ki a maximumot. Vessük hát bele magunkat!

Kezdjük az alapoknál! Az organikus tartalmak azok, amelyeket nem támogatunk meg plusz hirdetésekkel, tehát nem költünk arra, hogy több emberhez érjenek el és többször jelenjenek meg. Ezeket a posztokat nagy százalékban azok látják, akik már kedvelik, követik oldalunkat, illetve az ő ismerőseik, ha a kedvelőink valamilyen tevékenységet is fűznek a bejegyzéshez, például kommentelnek hozzá vagy megosztják. Az organikus tartalmak azok, amikkel igazán kapcsolatba lehet lépni a közönségünkkel, kommunikálni velük. Szintén hasznosak arra is, hogy erősítsük márkánk hangját, valamint informáljuk és szórakoztassuk a követőinket. Az organikus posztok gyenge pontja, hogy követőink csak kis százaléka fogja látni őket, szinte minden közösségi média platform algoritmusa így működik már. Facebook-on például 5,5% az organikus elérés átlagosan, de nagy márkák esetében (akiknek sok követőjük van) ez még ennél is alacsonyabb lehet. Ráadásul az organikus tartalmak jóval „lassabban” működnek, mint a fizetett hirdetések (több idő kell ahhoz, hogy sokakhoz elérjenek), és nem kis szakértelmet igényelnek, hogy a megfelelő eredményeket hozzák. Sok esetben tehát nincs könnyű dolgunk, ha azt szeretnénk, hogy tartalmainkat minél többen lássák, pláne, ha saját követőinken túlra is szeretnénk elérni. És éppen itt jönnek képbe a fizetett tartalmak!

money-card-business-credit-card-50987.jpegA fizetett tartalmak nem mások, mint a hirdetések. Ebben az esetben már fizetünk azért, hogy egy adott tartalom egy általunk meghatározott szélesebb körnek jelenjen meg. Ezt tehetjük azzal, hogy kiemelünk a már organikusan közzétett posztjaink közül néhányat, vagy külön hirdetés hozunk létre, amely nem egy létező poszton alapul. A hirdetések mostanában egyre jobban teljesítenek, mivel a felhasználók egyre szélesebb köre vásárol közvetlenül a Hírfolyamából. A hirdetett tartalmakat a legtöbb cég arra használja, hogy új követőket vonzzanak oldalukra, többekkel ismertessék meg márkájukat, érdeklődőket szerezzenek és konverziót érjenek el (tehát például vásárlást generáljanak). Ennek a tartalomtípusnak a „hátulütője” az anyagi költség, hiszen a hirdetésekért minden platformon fizetnünk kell. Emellett pedig, ahogy az organikus posztok esetében is, itt is szakértelemre van szükség, csak éppen másmilyenre. Ismerni kell a hirdetések beállításának és optimalizálásának fortélyait, ráadásul az elemzőfelületekkel is tisztában kell lenni, hogy lássuk, milyen eredményeket is értünk el.

Most, hogy ismerjük a különbségeket a két tartalomtípus között, nézzük meg, hogyan tudjuk őket beépíteni marketingstratégiánkba! Az alapkoncepció az, hogy organikus posztokat használjunk a meglévő követőinkkel való kapcsolattartásra, és hirdetéseket arra, hogy új emberek figyelmét irányítsuk oldalunkra.

Hoztunk néhány tippet:

Nem minden promóciónak kell fizetettnek lennie!

Az első és legfontosabb: csak akkor fizessünk hirdetésért, ha az csak így járul hozzá az üzleti céljaink eléréséhez! Ha például egy új terméket vagy szolgáltatást jelentünk be, nem biztos, hogy hirdetésre is szükségünk van. Hiszen lényegében a meglévő érdeklődőinket kell erről tájékoztatnunk, azokat, akik már egyébként is ismerik cégünket. Egy kreatív és egyedi organikus poszt erre kitűnően megfelel, amit aztán akár Story-ban is elhelyezhetünk.

Jól teljesítő organikus poszt kiemelése

pexels-photo-3767418.jpegHa azt veszed észre, hogy egy bejegyzés nagyon népszerű lett a követők körében és úgy gondolod, hogy érdemes lenne új emberekkel is megismertetni, emeld ki! Ez ráadásul egy jó első alkalom is arra, hogy kipróbáld a fizetett hirdetéseket, mivel a bejegyzéskiemelés egy egyszerűbb felületen történik, mint egy hirdetés elindítása. Nagy összeget sem kell rákölteni, illetve az sem feltétlenül szükséges, hogy hetekig ki legyen emelve a poszt.

Megfelelő célközönség

Ha mindenképp hirdetést szeretnél indítani, fontos, hogy a megfelelő emberek elé kerüljön a tartalmad. A célzásnál olyan közönséget állíts be, akik hasonlítanak azokhoz a személyekhez, akik az organikus posztjaidnál aktívak. A rajongóbázisodat elemezve megtudhatod, hány évesek, hol élnek, milyen neműek, és így tovább. Használd ezeket az információkat a hirdetésnél is, hogy potenciális érdeklődőket érhess el!

Mérj és elemezz!

pexels-photo-3815585_1.jpegA hirdetéseket nem elegendő csak elindítani és sorsukra hagyni! A kampány ideje alatt bizony ellenőrizni kell, hogy minden a vártak szerint halad-e, és ha úgy alakul, optimalizálni kell a hirdetést. Elemezni kell a rendelkezésre álló adatokat, a kampány alatt és után is, hogy ezeket később fel lehessen használni más hirdetéseknél.

Az organikus és fizetett tartalmak tehát nem kizárólagosak, sőt! Együtt teljesítenek csak igazán jól, a megfelelő egyensúly mellett. Az sem néz ki túl jól, ha csak hirdetéseket látnak oldalunkról a felhasználók, de profilunkra kattintva semmilyen informatív, érdekes posztot nem találnak és persze az sem, ha kedvelőinken kívül senkihez nem érnek el bejegyzéseink. Mindkét tartalomtípusra szükségünk van, hiszen kifejezetten jól működnek együtt a közösségi médiában.

 

Forrás: https://blog.hootsuite.com/organic-vs-paid-social-media/

Szólj hozzá

poszt tartalom hirdetés facebook bejegyzés Facebook organikus elérés