2025. ápr 14.

Te már használod a megfelelő közösségi oldalakat?

írta: Sáringer Viktória
Te már használod a megfelelő közösségi oldalakat?

xyz_17.pngAmikor kiválasztod a márka számára megfelelő megjelenítési felületet, nem szabad elfelejteni, hogy attól, hogy egy platformnak sok felhasználója van, még nem biztos, hogy a te vállalkozásod számára is ideális lesz! Figyelj az olyan tényezőkre, mint a demográfiai adatok, a tartalomfogyasztási szokások, az egyes platformokon eltöltött idő és az aktuális beszédtémák. Ezeket érdemes összevetned a saját célcsoportoddal, hogy megtudd, melyik platformon van igazán jelen a közönséged és hogyan tudsz velük hatékonyan kapcsolatba lépni.

Facebook

A Facebookon jelen lenni szinte már kötelező minden vállalkozásnak. Most kiemelünk két iparágat, melyek az adatok szerint nagyon jó eredményeket érhetnek el a felületen: a hagyományosabb vállalkozások, akik például helyi, regionális szinten szeretnék népszerűsíteni mondanivalójukat, és a nonprofit szervezetek egyaránt kiemelkedhetnek. A Facebook hasznos reklámozáshoz, ügyfélszolgálati tevékenységhez, a márkaismertség növeléséhez és a konverzió kiváltásához is.

A Facebook továbbra is az egyik legjobb közösségi média oldal, hiszen globálisan az elsők között van a felhasználói szám tekintetében és széles körű célcsoportot lehet elérni a segítségével. Ehhez hozzájárulnak a pontos hirdetési és célzási lehetőségek.

A SproutSocial felmérésben részt vevő fogyasztók 90%-ának van Facebook profilja, ami árulkodik arról, hogy mennyire is népszerű az emberek körében az oldal. És bizony már nem csupán kapcsolattartásra, de márkák megismerésére és akár vásárlásra is használják az emberek.

WhatsApp

A WhatsApp jelenleg a világ legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, amelyet közel hárommilliárd ember használ havonta. Ennek ellenére hazánkban nem vált olyan népszerűvé, mint külföldön, így ez elsősorban azoknak jó választás, akik a nemzetközi piacot célozzák meg.

screenshot-2025-02-19-at-4_24_36_pm-526x1024.pngA felület hatalmas előnye, hogy személyes, gyors és közvetlen kapcsolatot tesz lehetővé a fogyasztókkal, bárhol is legyenek a világon. Olyan márkáknak kiemelten hasznos, akik direktben a felhasználókat akarják megszólítani, mint a kivállalkozások vagy a pénzügyi szolgáltatások. Üzenetküldési rendszere miatt remek ügyfélszolgálati felület is.

Ráadásul a kreatív kampányoknak sincs akadálya: a Domino’s Pizza indonéziai leányvállalata például 2023-ban a WhatsApp segítségével 72%-kal tudta növelni az eladásait. Mindezt csupán azzal, hogy közvetlenebb és személyesebb kapcsolatot alakítottak ki a vásárlókkal.

YouTube

A YouTube sokkal több, mint egy szórakoztató videók megosztására alkalmas felület. Ez a világ második legnagyobb keresője, egyben egy közösségi oldal, amit marketing célokra is lehet használni.

Több mint 2,5 milliárd aktív felhasználója van havonta világszerte, 2024-ben pedig a használók naponta átlagosan 50 percet töltöttek a platformon. Így hát érthető, hogy a márkák számára is nagyszerű lehetőséget biztosít a megjelenésre és az üzenet átadására.

A felületen a legaktívabbak a 15 és 35 év közötti fiatal felnőttek, akik nemcsak szórakozást keresnek, hanem információt, ajánlásokat és termékbemutatókat is. Ha a márkád az olyan területekhez kapcsolódik, mint a technológia, gaming, gasztronómia, szépségipar vagy divat, akkor különösen jó eredményeket érhetsz el a platformon. Ha visszatart a hosszabb, profi videók elkészítésébe fektetett idő, akkor remek hír, hogy a Shorts segítségével a TikTok-hoz hasonló, rövid, álló elrendezésű, telefonnal felvett videókat is lehet már posztolni.

Példaként a Chipotle csatornáját érdemes megnézni, ahol a márka váltogatja a rövid és hosszabb formátumokat, hírességeket mutat be, új termékeket emel ki. Így minden felhasználó megtalálhatja az ízlésének megfelelő tartalomtípust az oldalukon.

screenshot-2025-02-20-at-10_36_08_am-1024x587.png

Instagram

A felület 2024-ben már elengedhetetlen része a hatékony digitális jelenlétnek. Havi szinten körülbelül 2 milliárd aktív felhasználója van globálisan, emellett a hazai fogyasztók körében is népszerű. A legnagyobb felhasználói csoport a 25–34 éveseké, ahová azok a fiatal felnőttek tartoznak, akik már saját keresettel rendelkeznek, így a márkák számára vásárlóerőt jelenthetnek.

Különösen jól teljesíthetnek a vizuális elemekben erős ágazatok, mint mondjuk az utazás, szépségápolás, divat vagy egészség, fitnesz. Érdemes a trendeket is kiaknázni és Reels videókat is megosztani. Igencsak populáris az influencer marketing is.

A platform vásárlási funkciója miatt is fontos része az e-kereskedelemnek, hiszen az inspiráció és márkaismertség növelése mellett a felületen belül is végbemehet a vásárlás. Sajnos ez nem minden régióban érhető el.

Például a Bassike ausztrál ruhamárka rendszeresen él a vásárlási funkciók adta lehetőségekkel: a követők egyszerűen rákattinthatnak a modell által viselt ruhadarabra, többet megtudhatnak róla, majd néhány másodpercen belül meg is vásárolhatják.

screenshot-2025-02-20-at-10_40_00_am-1024x749.png

TikTok

A TikTok az egyik legdinamikusabban fejlődő közösségi média platform. A globális aktív felhasználók száma meghaladja a 1,5 milliárdot.

No de, miért is lehet fontos a TikTok a vállalkozások számára? Az egyik legfigyelemreméltóbb statisztika, hogy az amerikai TikTok felhasználók átlagosan napi 58 percet töltenek az alkalmazásban, ami kiemelkedően magas. Ez az idő lehetőséget ad a márkák számára, hogy valódi, mélyebb kapcsolatokat építsenek ki fogyasztóikkal. A TikTok legnagyobb felhasználói csoportja a 10-29 évesek, így ha a célcsoportod ebbe a demográfiai csoportba tartozik, a felület tökéletes választás lehet a márkád számára.

A TikTok gyorsan kedveltté vált a rövid, álló helyzetű videói révén. A felület nemcsak szórakoztató, hanem hatékony marketing eszköz is lehet, ahogy az influencer együttműködéseknek is jó helyszíne.

A TikTokon való aktív jelenlét segíthet a márkák számára, hogy hiteles és közvetlen kapcsolatokat építsenek ki a felhasználókkal. A hitelesség és kapcsolatépítés pedig nagyon lényeges, hiszen segíthet a vásárlói döntések befolyásolásában is. A TikTok felhasználók közel fele állítja, hogy a platform segített nekik meghozni a vásárlási döntéseiket, így ha jól használod a TikTokot, a márkád képes lehet növelni a vásárlási konverziókat is!

A Te márkádhoz melyik közösségi oldal passzol a leginkább?

A tartós és értékes ügyfélkapcsolatok kiépítéséhez először meg kell határozni, hol érhető el a közönség az interneten. Emellett azzal is tisztában kell lenni, hogy az egyes felületek milyen tartalomtípusokat preferálnak, milyenek a demográfiai adatok és a megosztási, hirdetési lehetőségek. A fenti felsorolás ad egy kis áttekintést a legnépszerűbb közösségi oldalakról. Neked melyiken van jelen a célcsoportod?

kepkivagas_1.JPGHa szeretnéd, hogy a közösségi média jelenléted tudatosan felépített, eredményes kommunikációs csatornává váljon, akkor A közösségi média nagykönyve neked szól! Segít eligazodni a gyorsan változó digitális világban, gyakorlati példákkal és megoldásorientált tanácsokkal lát el. Szerezd be itt: https://www.kozossegi-media.com/koenyveink

 

 

 

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-platforms/

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom hirdetés adatok tippek felület platform közösségi média posztolás