2020. sze 15.

Íme a legfrissebb Facebook hirdetési trendek

írta: petrapenovac
Íme a legfrissebb Facebook hirdetési trendek

photo-1543286386-2e659306cd6c.jpegMíg az organikus posztok gondoskodnak a követőiddel való kapcsolatteremtésről és kapcsolattartásról, addig a hirdetések abban segítenek, hogy Facebook oldalad folyamatosan növekedhessen és minél többekhez eljuthasson. A hirdetések teljesítményét rengeteg dolog befolyásolhatja, gyakran a saját cégünknél jóval messzebbre kell tekintenünk, hogy megértsük a miérteket. A Socialinsider nemrég végzett egy kutatást, ami rávilágít a legfrissebb hirdetési tendenciákra a Facebook-on, illetve a Facebook-családba tartozó felülteken. Nézzük is meg ezeket!

A közösségi médiában – és különösen a Facebook-on – nem elegendő csupán egy posztot kiemelni hirdetés címszó alatt. Sokkal több munka rejlik ebben, amibe ha nem ássuk bele magunkat kellően, bizony feleslegesen is költhetjük a rászánt keretet. Ismernünk kell, hogyan érdemes használni a különböző kreatívokat, hogyan kell optimalizálni a hirdetéseket, hogyan kell őket eloszlatni a különböző felületeken.

A Socialinsider felmérése azt mutatja, hogy a Facebook hirdetések elsődleges célja a konverzió, 26,94%-ban ugyanis ezt állítják be. Ezt egyébként egészen szorosan követi a bejegyzésaktivitás, 24,19%-kal, majd a hivatkozáskattintás a maga 22,64%-ával, így igazán szembeötlő különbségek nincsenek.

ke_pernyo_foto_2020-09-11_18_10_57.png

(Kép forrása: Socialinsider)

Mi a helyzet a költségek terén az összes platformot tekintve? Nos, a CPC (cost per click, kattintásonkénti költség) 0,43 dollár, míg a CPM (cost per mille, ezer megjelenésre jutó összeg) 5,31 dollár. Mindkét érték 2019 októbere és novembere környékén mutatott egy ugrást, azóta pedig a CPC 0,7 és 0,4 dollár között stagnál, a CPM pedig 3,8 és 5,3 dollár között ingadozik. Fontos kiemelni, hogy ezeket a mutatókat tekintve a Facebook és Instagram hirdetések a legdrágábbak. És bár nem költség, de ejtsünk egy szót a CTR-ről is. Az átkattintási arány (CTR, click through rate) 2020 júniusában csúcsértéket ért el, 3,41%-ra szökött fel, az átlagos 3%-hoz képest. A státusz alapú hirdetéseknek egyébként jóval efölött van az átkattintási aránya, egészen pontosan 6,65%, a fotós hirdetéseknek pedig 4,66%, ezekre tehát érdemes lehet nagyobb hangsúlyt fektetni.

ke_pernyo_foto_2020-09-11_18_11_44.png

(Kép forrása: Socialinsider)

Hol futnak a hirdetések átlagosan? Nem meglepő, de bizony túlnyomó többségben Facebook-on (45,2%) és Instagram-on (35,5%). Messenger-en mindössze a hirdetések 10,4%-át láthatjuk. Ezek az adatok nem is hatnak furcsán, hiszen nagy valószínűséggel mi magunk is ennek megfelelően találkozunk az egyes hirdetésekkel. Nagy átlagban egyébként azok a cégek, akik Facebook és Instagram fiókkal is rendelkeznek mindkét felületen futtatják a hirdetéseiket, hiszen a két platform összekapcsolódása óta ez nem kerül plusz energiába és időbe. Fontos megválasztani a jó elhelyezést, amit nagyban segít az az adat, hogy az átkattintási arány bizony a Facebook-on a legmagasabb, 3,9%, míg ez a többi említett felületen mind 1% alatt van.

ke_pernyo_foto_2020-09-11_18_12_52.png

(Kép forrása: Socialinsider)

A hirdetésekben az egyik leggyakrabban használt bejegyzéstípus a videós poszt, amit a fotók követnek. A szakemberek a videós hirdetésekre költenek a legtöbbet, oldalalapúakra pedig a legkevesebbet.

Fontos ismernünk a legfrissebb hirdetési trendeket és adatokat, hogy mi is a legtöbbet hozhassuk ki marketingstratégiánkból. Kövesd a legújabb statisztikákat és elemzéseket, hogy mindig naprakész lehess a fizetett tartalmak világában!

Ha szeretnéd tökéletesíteni a Facebook-stratégiád és minél többet megtudni a platform üzleti lehetőségeiről, tarts velünk kurzusaink vagy online oktatásaink valamelyikén!

 

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/new-study-highlights-the-latest-facebook-ad-performance-trends-infographic/584641/

Szólj hozzá

statisztika hirdetés adat trend 2020