2020. okt 06.

Hasznos tippek a Facebook Bolthoz

írta: petrapenovac
Hasznos tippek a Facebook Bolthoz

pexels-photo-953864.jpegElőző cikkeinket olvasva már találkozhattál a Facebook Bolttal, ezzel a sok lehetőséget rejtő új funkcióval. A közösségi oldal ezen új szegmense lehetővé teszi, hogy termékeidet egy katalógushoz hasonlóan kollekciókba rendezd, amit az érdeklődők szabadon böngészhetnek, elmenthetik és megoszthatják a nekik tetsző elemeket, és persze nem utolsó sorban megvásárolhatják a kiválasztott árukat – mindezt a felületen belül, el sem kell azt hagyni.

Az Egyesült Államokban a felhasználók 15%-a használja a Facebook-ot vásárlás céljából, így ezen a téren a Pinterest után a második legnépszerűbb közösségi oldal lett. Mivel a Pinterestet hazánkban kevésbé használják a marketingstratégia részeként, így egyértelműen a Facebook Bolt az, amire érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni. A saját bolt létrehozását már korábbi cikkünkben körbejártuk, így most sokkal inkább a működés során felmerülő tényezőkre helyeznénk a fókuszt.

pexels-photo-3943716.jpegAz első és legfontosabb, amit mindenképp ki kell emelni: az anyagiak. A bolt létrehozása ugyan ingyenes, de ha az alkalmazáson belüli fizetés lehetőségét is felkínáljuk (amivel persze a lehető legkényelmesebbé tesszük a vásárlók élményét), akkor bizony a tranzakciók után 5%-ot vagy 8 dollár alatti összeg esetén 0,4 dollárnak megfelelő költséget leemel tőlünk a rendszer. Az alkalmazáson belüli fizetés egyelőre csak az USA-ban érhető el, de bízunk benne, hogy rövidesen hozzánk is megérkezik. A vállalat egyébként reagált a koronavírus okozta helyzetre és 2020. december 31-ig ezt a tranzakciós díjat befagyasztotta, így ebben az évben ezt nem kell megfizetniük a bolttulajdonosoknak.

A Facebook Boltban lehetőségünk van rá, hogy cégünk igényei szerint beállítsuk a visszaküldési feltételeket és szabályokat. A minimum idő 30 nap, de ezt magasabbra is állíthatjuk, ha szeretnénk. Ráadásul ezt (a legtöbb elemhez hasonlóan) bármikor módosíthatjuk is a jövőben. Megadhatjuk az ügyfélszolgálat e-mail címét is ebben a szekcióban, amit a visszaküldéssel kapcsolatos kérdések esetén felkereshetnek a vevők.

facebook-shops-4.png

(Kép forrása: Hootsuite)

Ha új termékeket, kollekciót szeretnénk hozzáadni meglévő boltunkhoz, ezt is nagyon könnyen tehetjük meg. A Kereskedelemkezelőben a Kollekciók menüre kattintva a Kollekció létrehozása pontot kell kiválasztanunk. A név és a leírás megadását követően választhatunk borítót is az új termékcsoportnak, 4:3-as képaránnyal és 800x600 pixel méretben. Itt egy igazán ütős kép kell, ami felkelti a vásárlók érdeklődését és kattintásra ösztönzi őket. Ha ezzel is megvagyunk, nincs is más hátra, mint hozzáadni a termékeket a kollekcióhoz. Minden ilyen csoportba 6 és 30 közötti elemet tudunk megadni. Minden egyes termék esetében kell nevet és árat megadnunk és feltölteni róla egy fotót, valamint csatolhatunk hozzá tartozó linket is a webshopunkból, de ez nem kötelező. Ezt követően az adatok megerősítése után közzé is tehetjük vadiúj kollekciónk.

hands-people-woman-working.jpgBoltunknak a kinézetét is változtathatjuk, frissíthetjük időről időre. Ehhez is a Kereskedelemkezelőből kell indulnunk, a Boltok menüre és a Szerkesztésre kattintva. A testreszabásnál kiválaszthatjuk, hogy mely kollekciók jelenjenek meg a boltunk tetején, kiemelt helyen, átrendezhetjük a sorrendet, megváltoztathatjuk a betűméretet és betűszínt, illetve a gombok kinézetét is. Természetesen kapunk előnézeti képet is, így még a közzététel előtt lecsekkolhatjuk a végeredményt és még finomíthatunk rajta, ha szeretnénk. Ha minden stimmel, menstük el! Egy tipp: törekedj a márkád arculatához (logóhoz, webshophoz, bloghoz) passzoló színek és stílus használatára, hogy ismerős felületet lássanak a vásárlók.

A Facebook Bolt valóban egy remek új lehetőséget teremt a közösségi oldalon keresztül történő értékesítéshez, ráadásul kényelmesebben, mint valaha. Ez mindkét oldalra igaz, hiszen létrehozni és kezelni is roppant egyszerű, illetve a vásárlás menete is gyors és gördülékeny. Ráadásul nem kerül semmibe belevágni! Te is kipróbálod?

 

Ha szeretnéd a Facebook minden funkciójából kihozni a maximumot és igazi guruvá válni, online oktatásaink és kurzusaink pont Neked valók! Tarts velünk!

 

Forrás: https://blog.hootsuite.com/facebook-shops/

Szólj hozzá