2020. sze 17.

Minden, amit a Facebook Boltról tudni érdemes

írta: petrapenovac
Minden, amit a Facebook Boltról tudni érdemes

ke_pernyo_foto_2020-09-16_19_06_19.pngKorábban már írtunk a Facebook Shops-ról, amikor a cég beharangozta az új funkció érkezését. Mondhatjuk, hogy mostanra már vége a teszt fázisnak, és teljes egészében használhatjuk az új lehetőséget, ami így fokozatosan egyre több vállalkozás számára fog megjelenni. Azok az üzleti oldalak, akik már igénybe vehetik a Boltot, Facebook és e-mail értesítőt is kapnak róla. (Borítókép: Facebook)

Az új funkció pontosan azt kínálja, amit a neve is sugall: itt minden cég felsorolhatja az eladásra kínált termékeit, akár csak a webshopon, csak éppen mindezt a Facebook ismerős felületén belül. A közösségi oldal kiemeli, hogy a Bolt főleg a kereskedőként, kiskereskedőként és e-kereskedőként tevékenykedő vállalatoknak hasznos, de persze minden oldal hozhat létre boltot.

Egy fontos kitétel, hogy kézzel fogható termékeket kell árusítani. Ez azt jelenti, hogy szolgáltatásokat nem fogunk tudni értékesíteni a Facebook Boltunkban, csak fizikai árut. Egy másik, általánosabb megkötés pedig az, hogy el kell fogadni a Kereskedői feltételeket. Ha mindkettő stimmel nálunk, akkor nincs is akadálya a bolt létrehozásának.

A vadiúj funkciónak számos előnye van: egyszerű és gyors a használata, nincs korlátozás a feltöltött termékek számát illetően, teljesen testreszabható a kínálat, új módot teremt a vásárlókkal való kapcsolattartásra, és ami kifejezetten vonzó: elemzési lehetőségeket is kínál. Láthatjuk az egyes termékekhez tartozó kattintások, megtekintések és vásárlások számát, így visszajelzést kaphatunk, mit is rendelnek szívesen követőink.

Nézzük meg, hogy működik a Bolt a gyakorlatban!

Ha korábban már rendelkeztünk Instagram- vagy Facebook-oldalhoz tartozó bolttal, akkor a rendszer automatikusan az új típusú bolttá alakítja ezt nekünk. Közös boltot is létre lehet hozni a két felületen, ha össze van kapcsolva a Facebook Boltunk az Instagram fiókunkkal.

ke_pernyo_foto_2020-09-16_18_41_48.pngAki korábban még nem kapcsolt boltot oldalához, az most a Kereskedelemkezelőből tudja elindítani a folyamatot. Előfordulhat, hogy ehhez legelőször is egy kereskedelmi fiókot kell létrehozni. A bolt létrehozásához adminisztrátornak kell lenni a Vállalkozáskezelőben, a Facebook oldalt és a katalógust ugyanazzal a Vállalkozáskezelő-fiókkal kell használni, valamint oldal- és katalóguskezelési jogosultsággal is rendelkezni kell.

ke_pernyo_foto_2020-09-16_18_36_46.pngA Kereskedelemkezelőben az Indítás vagy a Boltod létrehozása menüre lesz szükség. Itt kiválaszthatjuk, hogy hol szeretnénk, ha maga a vásárlás megtörténne. Ezután beállíthatjuk, melyik oldalunkhoz is szeretnénk boltot kapcsolni, majd ki kell töltenünk az fiók adatait. Itt kell azt is megadni, hogy Facebook, Instagram vagy mindkét felületen megjelenő boltot szeretnénk. Ezt követően már csak a termékkatalógust kell kialakítani, tehát feltölteni az eladásra kívánt árukat, majd átnézni, hogy minden rendben van-e. Ha minden stimmel, már csak a létrehozás van hátra! Ezután a rendszer ellenőrzi a létrehozott boltot, körülbelül 24 órán belül pedig már az emberek számára is elérhetővé válik.

117972430_667276120810867_9105734123980252730_n.pngTermészetesen arra is van mód, hogy idő közben testreszabjuk a boltunkat. Kiemelhetünk például kollekciókat, amik a bolt tetején jelennek meg és átalakíthatjuk az arculatot is (színek, gombok és betűk konfigurálása), hogy minél inkább passzoljon cégünk stílusához. Új kollekciót is hozzáadhatunk bármikor, a Boltok menün belül a Módosítás, majd a Hozzáadás menüre kattintva. Ezeknek is mind át kell menniük az ellenőrzési folyamaton, így érdemes bekalkulálni azt is, hogy az új katalógus nagy valószínűséggel csak következő nap lesz majd elérhető a nagyközönségnek. (Kép forrása: Facebook)

Az elemzési lehetőségeket az üzleti oldalunkon találjuk, a Közzétételi eszközök menün belül a Termékekre kattintva. Érdemes figyelnünk az itt megjelenő adatokat, hiszen ezek adnak visszajelzést arról, mi is a bestseller termékünk, mit keresnek sokan, és ezért miből érdemes nagyobb készlettel készülnünk. Ezek alapján tervezhetjük például az akciókat, kampányokat is.

Fontos kiemelni, hogy a vásárlók itt is hagyhatnak értékeléseket és véleményeket, éppen úgy, mint az üzleti oldalunkon. Nem árt tehát ezeket is figyelni, hiszen itt is hasznos visszacsatolást kaphatunk. Az egyes termékeket a Facebook oldalunkon is megoszthatjuk, így például ha van egy új termékünk, azt érdemes lehet ilyen módon tudatni a követőinkkel.

A Facebook Bolt egy remek új funkciónak ígérkezik, bár legtöbben még csak ismerkedünk a felülettel. A legfőbb vonzó tulajdonságai, hogy szuper egyszerű és gyors a használata, ismerős a kezelőfelület, és összecsatornázható akár Instagram-profilunkkal is. Ez is egy újabb plusz a Facebook csapatától, amivel még inkább növelni lehet az üzleti oldalunk hatékonyságát és kihasználni a platformban rejlő értékesítési lehetőségeket.

Neked van már Facebook Boltod?

 

Ha szeretnéd a maximumot kihozni céges Facebook oldaladból, tarts velünk Facebook hirdetési képzésünkön, ahol elsajátíthatod a fizetett tartalmak fortélyait: https://www.kozossegimediakonyv.com/kurzusok

 

Források:

https://www.facebook.com/business/help/238403573454149?id=206236483305742

https://www.facebook.com/business/help/2343035149322466?id=1077620002609475

https://www.facebook.com/business/help/610592986219839?id=1077620002609475

https://www.facebook.com/business/help/459488681526952?id=206236483305742&recommended_by=2343035149322466

https://www.facebook.com/business/help/374649876735050?id=206236483305742

Szólj hozzá

vásárlás újdonság bolt vásárló 2020