2020. okt 10.

Üzleti tippek az ünnepi időszakra I.

írta: petrapenovac
Üzleti tippek az ünnepi időszakra I.

Halloween

pexels-photo-619424.jpegKözeleg az ünnepi szezon, ezzel együtt pedig a nagy ajándékvásárlások ideje is. Ez azt is jelenti, hogy itt az idő vállalkozásunkat is felkészíteni az év talán legsűrűbb időszakára. Készültünk egy blogsorozattal, amiben végigvesszük az előttünk álló ünnepeket, méghozzá üzleti szempontból.

Online értékesítés tekintetében idén kiemelten nagy volumenűnek ígérkezik ez az időszak. Miért is? Nos, mert az emberek a social distancing miatt egyre inkább az online vásárlásra álltak át. Az ajándékboltok már 490%-os növekedést tapasztalhattak az előző évhez képest. Igen, jól olvastad! És az ünnepek még csak most jönnek. Az előrejelzések szerint 2020-ban a vírus miatt a vásárlók 75%-a online fogja lebonyolítani az év végi ajándékvásárlást. A Cyber Weekend keretében szerzett bevételeket pedig előre vetítve 51,1 milliárd dollárra becsülik, ami közel a duplája a 2019-es értéknek.

Kezdjük a sort a Halloween-nel, ami október 31-én nyitja a nagy ünnepi sorozatot. Ez a negyedik legnépszerűbb ünnep a karácsony, a hálaadás és a húsvét után, ami a vásárlásokat illeti. Ehhez képest az ijesztgetés ünnepe nem is kap akkora figyelmet, pedig erre is remek marketing kampány épülhet, valamint lehetőséget ad a tematikus akcióknak, különleges ajánlatoknak. Nem árt, ha már hónap elején nekilátsz az előkészületeknek és a tervezésnek.

Öltöztesd ünnepi hangulatba üzleted!

pexels-photo-2220313.jpegÉs itt most elsősorban a webshopodra, Facebook Boltodra gondolunk. Tükrözze már az oldaldesign is azt, hogy céged valami különlegesre készül! Sőt, nem is kell megállni csak a webshopnál. Hírleveled fejlécébe is csempészhetsz egy-két halloween-i motívumot, ami már első ránézésre is felkelti az olvasók érdeklődését. Azt is gyakran bedobják ilyenkor a cégek, hogy logójukra, Facebook profilképükre is tesznek valami tematikus keretet, ikont. Próbáld ki Te is, ezzel is beharangozva az ünnepi ajánlatokat!

Készülj valami különlegessel!

Dobj be egy limitált idejű akciót, esetleg kupont! Még játékot is vihetsz bele, eldughatsz például kedvezménykódot a honlapod alján (ezzel növelve a látogatottságot), vagy a közösségi média oldaladon megosztott egyik fotón. Ezzel tartalmaid iránt is növelheted az érdeklődést. Ha lehetőséged engedi, akár egy teljesen új, limitált ideig elérhető terméket is piacra dobhatsz eme alkalomból! Mire is gondolunk ezalatt? Mutatjuk:

ke_p1_17.png

A Lush Cosmetics például szörnyecskés fürdőbombákat kínáltak vásárlóiknak a Halloween előtti időszakban. Ötletes, ugye? (Kép: Prodo.com)

Ha éttermed vagy kávézód van, akkor előállhatsz valamilyen sütőtökös finomsággal, hoteledben pedig tematikus ajánlatokat készíthetsz. Csak egy kis kreativitásra van szükség!

Vágj bele a kampányba sok-sok kreatívval!

A Halloween egyébként is híres a sok dekorációról, így ez az online térben is jól mutat. Készülj olyan fotókkal, videókkal, amik segítenek hangulatba hozni követőidet már az ünnep előtti hetekben. Használhatsz speciális hangeffekteket kisfilmjeidben, kereteket rakhatsz képeidre, és így tovább! Akár egy új termékről is megoszthatsz apróbb részleteket, hogy fokozd a kíváncsiságot. Keress témába vágó hashtag-eket is, hogy minél többekhez eljuthassanak tartalmaid!

A Halloween nem csak gyermekeknek szól!

pexels-photo-3905874.jpegPersze, a „Csokit vagy csalunk!” játékban inkább csak a kicsik vesznek részt, de azért a Halloween már jóval túlnőtt ezen. A dekorációs és partikellékes üzletek számára ez egy kiemelt időszakot jelent, hiszen a kisebb gyermekek ilyenkor előszeretettel díszítik fel szobájukat, illetve a lakás egyes részeit, esetleg még a kertet is. Azonban éppen azért, mert már egy külön kampányidőszakká vált október vége, az ünnepi készülődéshez közvetlenül nem kapcsolódó cégek is részt vesznek már a halloween-i lázban. A különleges ajánlatok és akciók a felnőttek számára is vonzóak, hiszen ki ne szeretne lecsapni a kedvezményekre?

A vírushelyzet persze erre is hatással van, nem is akárhogyan. Idén ugyanis nem igazán találkozunk tematikus bulik, iskolai és egyetemi rendezvények és halloween-i programok áradatával, hiszen a jelenlegi helyzet nem teszi lehetővé a nagy tömegeket összegyűjtő eseményeket. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az online térben ne lehetne kihasználni az ünnepet.

Most pedig mutatunk néhányat az előző évek ötletes megoldásai közül.

Fanta például egyedi üdítősdobozokkal készült:

fanta2.jpg

(Kép forrása: mdgadvertising.com)

harley3.jpg

(Kép forrása: mdgadvertising.com)

Harley-Davidson pedig motoralkatrészekből alkotott meg egy koponyát a reklámplakátjukhoz.

 

 Az M&M's csokoládémárka is igazán "szellemes" videóval népszerűsítette termékeit Halloween idején.

Zárásként elhoztuk a Burger King videóját. A gyorsétteremlánc 2017-ben azt találta ki, hogy az USA-ban meghatározott éttermeikben ingyen hamburgert adnak az első 500 bohócnak öltözött vendégnek. Ebben egy kis csavar is található, ugyanis épp a konkurencia, a McDonalds ikonikus figurája tűnik fel a kisfilmben.

 

 

Források:

WiX eCommerce 2020 Holiday Season Business & Marketing Playbook

https://makewebbetter.com/blog/halloween-marketing-ideas/

https://www.prodo.com/blog/best-halloween-marketing-campaigns

https://www.mdgadvertising.com/marketing-insights/10-frightfully-good-halloween-marketing-campaigns/

Szólj hozzá

marketing tipp ünnep halloween ötletek tippek