2020. okt 13.

Drasztikusan lecsökkentek az organikus elérések

írta: Sáringer Viktória
Drasztikusan lecsökkentek az organikus elérések

pexels-markus-winkler-4604639.jpgNem titok, hogy a legtöbb közösségi platform igyekszik olyan felépítésűvé formálni a felületét a márkák számára, ahol a fizetett tartalmak, hirdetések dominálnak. Azonban még mindig van esély a víz felett maradni organikusan is!

Ha az organikus, vagyis nem fizetett tartalmakat nézzük meg közelebbről, akkor az utóbbi években rengeteg változást figyelhettünk meg. Jelenleg az organikus elérések nagyon alacsonyak a legnépszerűbb közösségi felületeken, mint a Facebook és az Instagram. És nem egyszerű azzal operálni, hogy ösztönözzük az embereket reagálásra, kommentelésre vagy megosztásra, mert így is nehéz feltornászni a számokat. A Facebook oldalak organikus posztjainak elérésre nagyrészt jóval 10% alatti a követők számához képest. Vagyis nagyon kevés emberhez jut el a nem fizetett tartalom.

Az influencerekre is kihat

Már a közösségi platformok legnépszerűbb influencerei is megérzik a változásokat. James Charles például több, mint 22 millió követőt tudhat magáénak az Instagram oldalán, követőbázisa egyre csak nő és népszerűsége nem csökken. Ennek ellenére posztjai mégis egyre rosszabbul teljesítenek. A véleményvezér Twitteren posztolt az eléréseiről, felhívva erre a figyelmet. Tisztázta, hogy habár őt is idegesíti a jelenlegi helyzet, ahol az organikus elérések nagyon lecsökkentek, viszont elsősorban a kisebb márkákért, influencerekért aggódik, hiszen az ő esetükben sokkal drasztikusabb és komolyabb a helyzet. James megmutatott összehasonlításként két screenshot-ot a múlt havi Instagram eléréseiről és a mostaniakról. A követőszáma habár az elmúlt időszakban is növekedett, az elérése és az aktivitás a posztjainál 75%-kal (!) lecsökkent. Jól láthatjuk, hogy a 17 és 14 milliót is meghaladó elérések, a majdnem 4 milliót elérő kedvelések után hirtelen 4,7 és 3,4 milliósra csökken az elért felhasználók száma és a kedvelések száma is szépen karcsúsodott, a korábbiak felét sem éri el.

james.PNG

(Forrás: https://twitter.com/jamescharles)

Milyen hatásai vannak ennek?

pexels-walid-ahmad-4283126.jpgEz megnehezíti azt, hogy elérjük az embereket. Akár márkaként, akár influencerként vagyunk jelen az online világban, a célunk az, hogy minél szélesebb körben eljuttassuk üzenetünket. És ez már csak és kizárólag organikusan egyáltalán nem egyszerű, ugyanis az algoritmus erőteljesen kedvez a fizetett hirdetéseknek. Lépjünk be saját Facebook- vagy Instagram oldalunkra és mi magunk is láthatjuk, hogy a korábbiaknál több reklámmal találkozhatunk.

A márkák közül eddig is sokan alábecsülték az organikus tartalmakat és ezután sajnos ez a nézet még inkább erősödni fog. Illetve az influencerek bevételi forrása is meg fog ingani, ugyanis nem biztos, hogy hozni tudják majd az elvárt eredményeket és a cég elégedetlen lesz az együttműködéssel.

Mit NE tegyünk?

pexels-nappy-3360204.jpgNe ijedjünk meg és kezdjünk el vadul hirdetni! Habár valóban nem jó ránézni a sokszor tényleg nagyon alacsony számokra, amik organikus tartalmainkra érkeznek, ne ugorjunk fejest a gyors és összeszedetlen hirdetésbe. Ha reklámokkal akarjuk erősíteni kommunikációnkat, először ezt alaposan tervezzük meg! Amennyiben nem értünk a hirdetésekhez, érdemes egy kurzust elvégezni vagy egy ügynökséget felfogadni a feladatra, mert így gazdaságosabban jöhetünk ki. Lehet, hogy egy Facebook-hirdetésekben jártas szakember jóval kedvezőbb áron jobb eredményeket tud elérni, mint mi – ami hosszútávon jobban megérheti. Mérlegeljük, mennyit tudunk erre a célra fordítani a költségvetésből és ez alapján döntsünk!

Mit tehetünk?

Az organikus tartalmak adják a közösségi média kommunikáció gerincét és habár jó beépíteni hirdetéseket is a stratégiánkba, mindenképp alkalmazzunk organikus bejegyzéseket is! Ne feledd: minden sikeres kampány mögött van egy rendszeres, kreatív organikus közösségi média jelenlét, ami erősíti a márkát, a kapcsolatot a vásárlókkal és bizalmat épít ki.

Ha alacsony a költségvetés és nem nagyon jut reklámokra, akkor itt az ideje, hogy felpörgesd organikus tartalmaidat, hogy a rossz alaphelyzetből is a legjobbat hozhasd ki céged számára! Ehhez pedig kreatívnak kell lenned.

 

Ha szeretnél egy kicsit jobban belemélyedni a közösségi média rejtelmeibe, tarts velünk mentor programunkon vagy oktatásaink egyikén - ez utóbbit akkor is érdemes megnézned, ha csak egy-egy témakör érdekel!

 

Forrás: https://blog.hootsuite.com/organic-reach-declining/

Szólj hozzá

poszt hirdetés facebook aktivitás elérés posztok instagram Facebook posztolás Instagram organikus elérés