2020. okt 19.

Így építsd személyes márkádat az Instagramon!

írta: Sáringer Viktória
Így építsd személyes márkádat az Instagramon!

pexels-cottonbro-4101143.jpgAz Instagram egy olyan platform, ahol az emberek szívesen követik az influencereket, a sikeres vezetőket, az érdekes személyiségeket. Sok idő és energia egy erős, stabil személyes márkát létrehozni, de az Instagram felülete rendkívül jó erre. Ne gondold, hogy számodra már nincs hely, túl sok az influencer és ne érezd úgy, hogy igazán sikeres csupán pár kiválasztott lehet. Előtted is nyitva a lehetőség, ugyanis az Instagramot elsősorban arra használják a felhasználók, hogy inspirálódjanak, kapcsolatot teremtsenek és nekik tetsző tartalmakat kövessenek. Még pedig annyit, amennyit csak akarnak, nincs limit. Ahhoz, hogy releváns követőket gyűjts, akik célközönségedből tevődnek össze, már a kezdetektől ki kell tűnnöd a tömegből…

Először is nézzük meg, mi is az a személyes márka!

Ez nem más, mint a célja a világgal való kommunikációdnak: hogy megmutasd a képességeidet, tapasztalataidat, személyiségedet, hogy Te ki is vagy valójában. Attól olyan személyes, hogy ez a saját identitásod, a saját történeted, az, ahogyan képviselni szeretnéd magad az emberek előtt mind online, mint offline. Az, amit gondolni fognak rólad, nagyban függ majd a személyes márkaépítő stratégiádtól. A cél az, hogy egy egyedi, szimpatikus online jelenlétet hozz létre! Azonban ehhez alaposan átgondolt tervre van szükséged. Hidd el, megéri rászánni az időt, mert így olyan embereket tehetsz követőiddé, akik valóban kedvelnek, bíznak benned és támogatnak.

Mérd fel a terepet!

pexels-mentatdgt-1311547.jpgHa már van egy ötleted, hogy mit szeretnél elérni az Instagramon, mit tudsz nyújtani és hogyan építenéd fel márkádat, akkor itt az ideje, hogy körülnézz a piacon és felmérd a versenytársakat is. Van már hasonló témában aktív személy? Mi az, amit már megvalósítottak és Te miben tudsz újat, többet mutatni?

Határozz meg néhány alapvető fogalmat, ami személyes márkád mondanivalójához, helyszínéhez, stílusához kapcsolódik. Kezdj el rákeresni ezekre a fogalmakra, kutass fel releváns profilokat, hashtageket és tájékozódj! Ez a legegyszerűbb módja, hogy első körben felmérd, kikből fog állni konkurenciád. És megnézheted, nekik melyik tartalmak működnek, melyek nem, milyen posztok azok, amikre a legjobban reagálnak a követőik. Szedd össze, mik azok, amik hasonlóak lennének a Te személyes márkádban, mint konkurenciádéban és mi az, amiben különböznél. Így azt is felmérheted, van-e valaki, akivel szívesen működnél együtt a jövőben. Nem feltétlen kell a versenytársakra ellenségként tekinteni, attól, hogy hasonló területen tevékenykedtek. Együtt lehet, hogy még többet érhettek el, mint külön, egymás ellen dolgozva.

Keresőcímke kutatás

pexels-fauxels-3183153.jpgA keresőcímkék területén érdemes alaposan körülnézni: fedezd fel, melyik hastag-ek népszerűek azon a területen, ahol Te is tevékenykedsz. A keresőcímkék fontosak, hiszen ez alapján olyan személyek találhatnak rá profilodra, akik valóban érdeklődnek aziránt, amit képviselsz.

Ha bizonytalan vagy, hogy milyen keresőcímkéket használj saját profilod esetében, kezdj el fogalmakat gyűjteni, amik kapcsolódnak hozzád, márkádhoz. Írj össze minél több szót, szóösszetételt, majd ellenőrizd, hogy van-e már ilyen keresőcímke. Persze a saját, márkaspecifikus hashtag-ed nem baj, ha még nem létezik, de azért olyanokat használj, amire van esély, hogy rákeresnek az emberek az Instagramon. Több online kalkulátor is létezik, ami segítségedre lehet, ha kifogysz az ötletekből. Igaz, hogy nagyrészük angolul működik, de a kapott szavak inspirálhatnak, hogy új fogalmak jussanak eszedbe vagy akár le is fordíthatod ezeket magyarra és úgy is alkalmazhatod.

Maximum 30 keresőcímkét használhatsz bejegyzésenként, történetekben pedig 10-et, amivel érdemes is élni. Fontos ugyanakkor, hogy relevánsak legyenek a hashtag-ek az adott tartalomhoz és mondanivalóhoz.

Vizualitás

pexels-kaboompics-com-6444.jpgLényeges, hogy személyes márkádhoz egy vizuális témát is párosíts. Gondold végig, milyen stílust, hangulatot, milyen érzéseket szeretnél közvetíteni és ezt hogyan tudod a legjobban megtenni. Például milyen színek segítenek kifejezni mondandódat? Milyen képek, látványvilág lenne a leginkább megfelelő? Határozd meg, hogy milyen érzést, hangulatot szeretnél átadni a követőknek, akik profilodra látogatnak és ehhez kapcsolódóan keress releváns kifejezéseket, szavakat, idézeteket, amik által még jobban megfogható az adott hangulat. Ehhez kapcsolódóan rengeteg képet is találhatsz, sőt, néhány közösségi oldalon, mondjuk a Pinteresten még össze is gyűjtheted a Neked tetsző tartalmakat, hogy egy helyen lásd. Ezek iránymutatók lehetnek abban, mi az, amit át szeretnél adni a felhasználóknak és segíthetnek saját tartalmaid létrehozásában.

Frissítsd Instagram profilodat!

Ha már összeállt a fejedben, pontosan mit is akarsz mutatni, átadni és hogyan is akarod ezt csinálni, itt az ideje, hogy Instagram profilodat ennek megfelelőre formáld. Új profil létrehozásakor a nulláról indulsz és mindent be kell állítani, de amennyiben már meglévő profilt alakítasz át, cseréld le a profilképet és amennyiben szükséges, módosíts felhasználóneveden is. Jól mutat, ha például egységessé teszed Highlight borítóképeidet is és az elnevezésnek megfelelő tartalmakkal töltöd meg. A Bemutatkozásban szerepeljen röviden, de jól érthetően márkád célja.

Ha pedig szeretnéd egy coach és egy közösségi média specialista segítségével személyes márkádat felépíteni, tarts velünk 2 napos elvonulásunkon, ahol biztonságos környezetben szakértő kezek és támogató, maxium 12 fős csapatban együtt kihozzuk mindenkiből a legtöbbet! 

Forrás: https://www.tailwindapp.com/blog/building-a-personal-brand-on-instagram

Szólj hozzá

tipp ötletek tippek márka márkaépítés személyes márka