2020. okt 24.

Kéz a kézben: organikus és fizetett tartalmak

írta: petrapenovac
Kéz a kézben: organikus és fizetett tartalmak

photo-1495653797063-114787b77b23.jpegMind az organikus, mind a fizetett közösségi média lehetőségekről elmondhatjuk, hogy folyamatosan változnak és apróbb finomításokon mennek át. Az utóbbi időben megfigyelhettük, hogy az organikus tartalmak szerepe és elérése egyre jobban szorul vissza, ami mögött az áll, hogy a platformok minél inkább szeretnék kihasználni a közösségi médiában rejlő üzleti és pénzügyi lehetőségeket – így pedig a fizetett tartalmak kerülnek előtérbe.

A fizetett közösségi média tartalmaknál nagy szerepe van a konverziónak, hiszen nagy eséllyel azért fektetünk be hirdetésekbe, hogy azok meg is térüljenek. Ez a megtérülés nem kizárólag anyagi szempontból lehetséges, de azért nagyon sok esetben az értékesítés áll a fő fókuszban. És vajon az emberek tényleg vásárolnak a közösségi oldalakon látott tartalmak hatására? Nos, úgy tűnik, hogy igen, mivel egy felmérés rámutatott, hogy a felhasználók 64%-a használja vásárlási ötletek miatt ezeket az oldalakat. Ez pedig nyilván összefügg azzal, hogy a social media oldalakon szokásaink és megosztott adataink alapján személyre szabott, érdeklődésünknek megfelelő hirdetéseket kapunk. Az emberek 40%-a az alapján választ terméket, hogy mit lát a közösségi oldalakon, amibe a hirdetések mellett az értékelések és a vélemények is beletartoznak. Lássuk, hogyan is illeszthetők a különböző organikus és fizetett tartalmak a stratégiába!

photo-1515378791036-0648a3ef77b2.jpegAz organikus tartalmak a meglévő közösséghez és annak erősítéséhez kapcsolódnak. Mivel ezek nincsenek hirdetve, így nagy eséllyel csak azok látják, akik már kedvelik oldalunkat, esetleg még az ő ismerőseik, a kommentek és megosztások révén, de ezek a bejegyzések általában nem jutnak el szélesebb tömegekhez. Ahhoz nincs szükség hirdetésekre, hogy kommunikálj a meglévő közösségeddel. Arra azonban már jók lehetnek a támogatott posztok, hogy ráerősíts az organikus bejegyzésekben megfogalmazott üzenetedre és több emberhez is eljuttasd azt.

A tartalommarketing mellett sem mehetünk el úgy, hogy ne említenénk meg az organikus és fizetett bejegyzéseket. A közösségi média arra van, hogy kapcsolatba léphess az emberekkel, történetek oszthass meg velük, közösséget építhess. Az organikus posztok arra szolgálnak, hogy növelhesd közönséged elköteleződését a tartalmaid iránt. Egy bejegyzés megosztása a követőiddel nem kerül semmibe, azonban elengedhetetlen, hogy legyen egy közösség, aki érdeklődik is iránta. Kezdetben egyik oldalnak sincs sok követője, tehát várhatóan nem fognak hatalmas számokat generálni az organikus posztok, de nélkülözhetetlen, hogy legyen egy mag, amiből aztán növekedhet a márkád. A jól célzott hirdetésekkel pedig ráerősíthetsz organikus bejegyzéseidre, így folyamatosan növelve a közösséget, de nem lehet fejest ugrani a kampányokba megfelelő organikus háttér és közösségépítés nélkül.

photo-1479660095429-2cf4e1360472.jpegHirdetés célzásánál alapul veheted az emberek érdeklődési körét, olyanokkal megismertetve márkádat, akikről úgy gondolod, hogy az releváns lehet számukra. Érdemes lehet egy jól irányzott remarketing kampányt is kipróbálni, hogy azok az emberek, akik már meglátogatták honlapodat, személyre szabott ajánlatokat lássanak cégedtől a közösségi felületeken. Bevethető még a hasonmáshirdetés is, ami a meglévő rajongóbázisodhoz nagyon hasonló felhasználókat fog elérni annak reményében, hogy ők is oldalad kedvelőivé váljanak. 

Sosem szabad elfelejteni, hogy az organikus és a fizetett tartalmak kéz a kézben járnak. Az ideális közösségi média marketing megfelelő arányban ötvözi mindkettőt, annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhasd ki üzleti oldaladból. Az egésznek az alapja, hogy az organikus posztokkal a meglévő közösségeddel való kapcsolatot tudod ápolni és erősíteni, a hirdetések segítségével pedig új emberekhez érhetsz el, ezáltal növelheted rajongóbázisodat és fokozhatod az eladásokat is. Mindig érdemes előbb az organikus tartalmakra fókuszálni, hogy minél több aktivitást váltsunk ki az emberekből, ha ugyanis a hirdetéssel kezdjük és nem ismerjük a célcsoportunk igényeit, akkor a hirdetések is sokkal rosszabbul teljesítenek.

 

Forrás: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/understanding-role-organic-paid-social-media/

Szólj hozzá

poszt hirdetés bejegyzés posztok posztolás organikus elérés