2020. dec 15.

Mit tartogat 2021 az influencer marketing trendek tekintetében?

írta: Sáringer Viktória
Mit tartogat 2021 az influencer marketing trendek tekintetében?

mateus-campos-felipe-zkjqcwskmps-unsplash.jpgAz influencer marketing egy hatékony eszközzé nőtte ki magát a márkák számára. Sok cég építi be az influencerekkel való együttműködést a digitális marketingstratégiájába, egyesek akár központi elemként is, ami jól mutatja, hogy még korántsem ért véget a véleményvezérek popularitásának ideje. A Business Insider jelentése szerint a márkák 1 billió dollárt fognak influencer marketingre költeni 2022-re.

Ahogy a piac egyre csak nő és fejlődik, fontos, hogy mindig tisztában légy az újításokkal, változtatásokkal, mert csak így tarthatod a lépést a legfrissebb trendekkel, és így előzheted meg versenytársaidat. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk pár hasznos tudnivalót és tippet, amik nagy eséllyel 2021-ben is meghatározók lesznek az influencer marketing tekintetében és úgy általánosságban is, a digitális marketing szempontjából is.

A TikTok egyre csak népszerűbb és népszerűbb

tiktok-5323007_1920.jpgA TikTok hihetetlen mértékben nőtt idén is, a Z generáció tagjai között pedig kiemelten populáris. A közösségi média platform már havi 800 millió aktív felhasználót tudhat magáénak, és a 2 billiót is meghaladja letöltöttsége világszerte. Idén márciusban a TikTok volt a legtöbbet letöltött nem online játékot takaró applikáció globálisan. Elérte a 115.2 millió letöltést, ami 2019 márciusához képest 94.8%-os növekedést jelent.

Mi az oka a TikTok térnyerésének?


A kreatív, rövid videós tartalmak és a remekül összerakott algoritmus. A TikTok véleményvezérei már kitűnően állítják össze az egyszerre szórakoztató és ötletes tartalmakat a felületre. Emiatt is lehet, hogy egy átlagos felhasználó napi 45 percet is eltölt az alkalmazásban. A TikTok algoritmusa pedig lehetővé teszi, hogy olyan profilok is virálissá váljanak akár egyetlen éjszaka alatt, akiknek alapvetően nagyon alacsony a követettsége, így tényleg mindenki előtt nyitva áll az ajtó, hogy ismertté váljon. Egyetlen jól eltalált tartalom és pár óra alatt több milliósra ugorhat a nézettségünk. Ennek is köszönhető, hogy a TikTok véleményvezérei rendkívül széles körben juttathatják el a márkák üzeneteit az emberekhez.

A legkövetettebb tinédzser


Érdekesség, hogy a TikTok legnépszerűbb influencere, Charli D’Amelio 2019-ben kezdett el tartalmakat megosztani a platformon, majd még sosem látott gyorsasággal növekedett követőbázisa, és idén novemberben elérte a 100 millió követőt is. Ez egyébként majdnem pontosan egy évvel azután történt, hogy egy millió követőt gyűjtött.

Itt láthatunk egy reklámfilmet, amiben nővérével egy sminkmárka arcaiként szerepelnek:

Jelenleg 102,6 millió követője van, és videón összesítve a kedvelések száma meghaladja a 8,1 billiót. A fiatal lány egyébként csupán 16 éves, és mégis népszerűsége miatt a világ legnagyobb márkái, a leghíresebb celebritásai is vele szeretnének dolgozni.

Itt pedig azt láthatjuk, hogyan reagált a tini, amikor megtudta, hogy példaképe, Jennifer Lopez is tudja ki ő, ráadásul találkozni szeretne vele:

A Pringles TikTok-kampánya


A Pringles márka a TikTok-on indította el „Pop, Play, Eat” kampányát, amihez egy hashtag-et is kitaláltak: #PlayWithPringles. Német-, Olasz-, és Franciaországban célozták meg a TikTok felhasználóit a kampánnyal. A cél az volt, hogy a felhasználók minél kreatívabb megoldásokkal rukkoljanak elő, és ezt megosszák nyilvánosan a többiekkel. Hogy népszerűsödjön a kihívás, influencerekkel dolgozott együtt a márka. A jó ötlet, kivitelezés és az influencerek segítségének hála hamar virálissá vált a kampány, és több, mint egy billió TikTok felhasználó reagált a márka által indított trendre. 343 ezernél is több videó készült a felhívásra és az általános elérési arány 13% volt.

Így érvényesülj márkaként a TikTok-on!


Ahhoz, hogy profi légy a TikTok marketingben, néhány dolgot fontos észben tartani. Először is alaposan vizsgáld meg célközönséged, a demográfiai adatokat, és nézd meg, hogy a TikTok-on elérheted-e azt a csoportot, akit szeretnél.

  • A TikTok felhasználói esetében az idő teltével egyre nagyobb a szórás, azonban még mindig erőteljes többségben vannak a 18-24 év közöttiek. De azt is mondhatnánk, hogy a 24 év alattiak, mert a legtöbb tinédzser feltételezhető, hogy 18 évesként regisztrál be a valódi kora helyett, hogy ne korlátozott tartalmakat lásson.
  • A TikTok felhasználók 40%-a férfi és 60%-a nő.
  • Az app fókuszában a trendek, kihívások állnak, és napi szinten több új is megjelenik, így kitűnni, újat mutatni, jó ötlettel előállni nem egyszerű.
  • Ha márkaként követőket, ismertséget, nézettséget szereznél, szállj be az épp aktuális, népszerű trendekbe! Kerülj ki a For You Page-re, hogy minél több felhasználóhoz eljusson tartalmad! Ehhez ötletes megvalósítások kellenek, és persze a kihíváshoz kapcsolódó hashtag-ekről se feledkezz meg!
  • Szánj időt arra, hogy kitapasztald, mi menő a TikTok-on, ki trendi és miért. Nézegesd a kezdőlapot, az egyes tartalmak elért eredményeit, és keresd a választ a kérdésre, hogy vajon mi az oka az egyes posztok kiemelt népszerűségének.
  • Ragadd meg a felhasználók figyelmét, ne készíts túl reklámszerű tartalmat és törekedj a rövid, kompakt, érthető formátumra!

A Twitch-re irányul a figyelem


gabriel-dias-pimenta-4ga8bgf9f1m-unsplash.jpg
A Twitch egy élő adásokra fókuszáló felület, ahová elsősorban a véleményvezérek vonzzák be az embereket. Jelenleg napi 17.5 millió aktív látogatóval büszkélkedhet a Twitch, akik napi 95 percet töltenek el élő adások, streamek nézésével.

 

 

Kiket érünk el?


A Twitch, hasonlóan a TikTok-hoz az új évezred szülöttei és a Z generáció körében a leginkább népszerű. A felhasználók fele 18-34 év közötti és 14% 13-17 év közötti. Korábban teljesen egyeduralkodó volt az online játékok témaköre a platformon, ma már azonban szélesebb skálán mozognak a tartalmak a művészeti alkotásoktól kezdve a főzős videókon át a zenei előadásokig.

Miért érdemes belevágni a streamelésbe?

  • Az élő adások mellett szól, hogy a nézők azonnal, valós időben tudnak reagálni a tartalomra, és akár Te is reagálhatsz a nézők írásaira, megjegyzéseire, ezzel kialakul egy közvetlen, élő-idejű kommunikáció és bevonódik a közönség is.
  • A szerkesztést nélkülöző, vágatlan, nyers, élő tartalom sokkal autentikusabb, hitelesebb a nézők számára, hiszen valós reakciókat látnak, akár hibákat, kulisszatitkokat, a teljes igazságot, nem egy többször elpróbált és felvett, esetleg megjátszott tartalmat. Bizalmi kapcsolat alakul ki néző és streamer között.
  • A Twitch élő tartalmai általában hosszabbak, részletesebbek, jobban megmutatkozik a személyiség.

skyrim-4465496_1280.jpgA fent felsorolt pozitívumok is magyarázatot adnak, miért érdemes szponzorált tartalmakat is megosztaniuk a streamelőknek. Egy játékot például kipróbálhatnak élő adásban, és egy hirdetésnek sem lesz egy teljesen előre megírt, kitalált szövege, hanem egy őszinte, saját szavakkal megfogalmazott véleményt, ajánlásként fog átjönni a követőknek. A nézők kevésbé elutasítók a reklámokkal kapcsolatban, hiszen már kialakult egy bizalmi kapcsolat a nézett streamerrel. És a hitelesség, őszinteség miatt sokkal jobban célba is ér az üzenet, mint mondjuk egy felhúzós, reklámszöveggel ellátott Insta sztori esetében.

A Twitch állítja, hogy a nézők 82%-a szerint a szponzorált tartalmak jót tesznek a játékokkal foglalkozó szektornak és 80%-uk nyitott arra, hogy márkák szponzorálják a streamereket és e-sport csapatokat.

UberEats a Twitch-en


Az UberEats együttműködött az egyik legnépszerűbb gamerrel, Tyler Blevinssel, vagyis ismertebb nevén Ninjaval. Az influencer megosztott egy 25%-os kedvezményt a nézőivel, azonban nem a hagyományos, kuponos módszerrel, hanem teljesen a közönségre szabva: Ninja játszott élő adásban a Fortnite-tal és minden gyilkolás után 1% kedvezményt kaptak a nézők.

A megadott időtartam alatt Ninja 25% kedvezményt gyűjtött össze a nézőinek. A kampány hatalmas sikert aratott.

Kép forrása: https://www.thoughtshift.co.uk/top-6-influencer-marketing-trends-for-2021/

Hogyan érvényesülj a Twitch-en?


diggity-marketing-qfz_72_nxiq-unsplash.jpgEzen a felületen az egyik legjobb megoldás, ha együttműködsz egy influencerrel, akinek a nézői teljes egészében vagy részben átfedésben vannak célközönségeddel. Több lehetőséged is van: az adás elején röviden beszélhet a véleményvezér márkádról vagy termékedről, amit éppen promotálnál. Mindenképp záruljon call to action-nel a felhívás, vagyis legyen egy cél, amire ösztönöznétek az influencerrel a nézőket. Bizony a felhasználóknak nem elég célozgatni meg utalgatni, hanem meg kell mondani, mit csináljanak - tisztán és egyértelműen.
Egy másik ötlet, hogy termékeket küldesz az influencernek, amiket élőben kibonthat, megnézhet, kipróbálhat, bemutathat a nézőknek. Az a legjobb taktika, ha egy kis kedvezményre jogosító kódot is mellékelsz vagy egy plusz terméket, amit kisorsolhat a véleményvezér a nézői között.

Tedd le voksodat a hosszútávú együttműködések mellett!


Mindkét fél számára hitelesebb, őszintébb a közös munka, a kapcsolat, az együttműködés, ha egy-egy influencerrel hosszabb távon, többször is dolgozol, és nem mindig másokkal. Ha egy véleményvezérrel közös kampány sikereket és valódi konverziót hoz Neked, érdemes valamikor a jövőben még megismételni ezt. Vannak márkák, akik évek óta együttműködnek ugyanazzal a véleményvezérrel. A követők pedig láthatják, hogy ez tényleg egy valódi érdeklődés és őszinte ajánlás, hiszen újra és újra felbukkan az influencer profilján.

Időt spórolsz, hogy nem kell mindig újabb és újabb véleményvezéreket ellenőrizgetned, és a választott influencer már ismeri az arculatot, az elvárásokat, milyen minőség és megfogalmazás illik márkádhoz, és a termékekkel, tulajdonságaikkal is tisztában van.

 

Forrás:

 

 

 

 

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp videó ötletek tippek posztok influencer Twitch TikTok