Ismerd meg a jobban a Twitch-et!
A Twitch egy olyan platform, ahol a fókuszban az élő videók, élő adások vannak. Elsősorban a videójátékok témaköre népszerű, de ma már nem csak gamereké a felület, hanem más témában (például zene) is bőven találunk tartalmat.
Nézzük meg egy kicsit részletesebben a felhasználói bázist!
A Twitch Tracker szerint 2020 februárjában 3.8 millió streamer volt jelen a felületen, ami összehasonlítva a Twitch két évvel ezelőtti jelentésével, mely 2.2 millió streamert említ, nagy növekedés. A felület már 2013 októberében is 45 millió havi látogatót tudhatott magáénak, ami 2015-re már 100 millióra nőtt, 2018-ra pedig napi 15 millió nézőre. 2020. márciusában 41.100 Twitch Partnerről tudunk.
Érdekesség, hogy azt gondolnánk, egy főként videójátékokra fókuszáló felületen egyértelmű férfitöbbség lesz, és habár a felhasználók 65%-a férfi, azért bőven jelen vannak nők is.
És hogy mennyire elhivatottak a nézők?
A Twitch felhasználói naponta átlagosan 95 percet töltenek stream-ek nézésével a felületen. Ha ezt megnézzük, hogy mennyi idő egy héten, egy hónapban vagy egy évben – bizony nem kevés!
Kiemelt eredmények:
- A legtöbbek által követett felhasználó a felületen Ninja 16,4 millió követővel, második helyen van Tfue 9,7 millió követővel, harmadik pedig Shroud 8,6 millió követővel
- A legtöbb néző egyszerre 533 ezer
- A legpopulárisabb játék a Twitch-en a League of Legends (összesen 29 billió megtekintés 2020 áprilisáig)
Forrás: https://socialblade.com/twitch/
A legtöbbek által követett streamer, Ninja SocialBlade oldalán például rendkívül jól látszik, hogy folyamatos növekedés jellemző:
Forrás: https://socialblade.com/twitch/user/ninja
Nagy nevek a Twitch-en?
Világsztárok és a legnagyobb gamer-ek is megjelentek a felületen – például 2018 márciusában Ninja Fortnite-ot játszott a platformon az NFL sztár, JuJu Smith-Schuster a híres zenészek, Travis Scott és Drake társaságában.
A platform bevétele
Egy kicsit nézzünk bele abba is, hogy vajon mekkora bevétele lehet egy ilyen hatalmas felületnek. Van a partneri program, vannak támogatók, reklámok, amihez persze társulnak a kiadások is, mint például a fejlesztések. A Twitch bevétele 2019-ben 1.54 billió dollárra tehető, ebből 300 milló dollár a reklámokból származott.
A Twitch nyert a járvánnyal?
Általánosságban kijelenthetjük, hogy az élő adások és az ehhez kapcsolódó platformok mind nyertek a koronavírus miatt kialakult helyzettel, vagyis azzal, hogy a négy fal közé szorultunk. Ugyanis sok zenész, művész kezdett el élő adásokat tartani, ha már a való életben nem szabad gyülekezni, és emiatt rendezvényeket, eseményeket, koncerteket sem tudnak tartani. És itt rengeteg pénzről beszélünk, hiszen a fiatalok még több időt töltenek a képernyő előtt és még többet nézik kedvenc influencereik videóit, live-jait. Októberben 1.6 billió órás nézettséggel büszkélkedhet a Twitch, ami 99%-os ugrást jelent az évről évre történő, átlagos növekedéshez képest.
Mi kell ahhoz, hogy Te is belevághass az élőzésbe a Twitchen?
Igazából semmi más, mint egy regisztráció és egy webkamera, de ha jó minőségre törekszel, akkor még érdemes megfontolnod a következőket: valamilyen fény, ami megfelelően megvilágít, nem túl sárgás és egy jó mikrofon, hogy érthető legyen, amit mondasz. Ha Te is szívesen kezdenél élő adásokba, előtte teszteld, hogy hol tudnád megejteni a felvételeket és ezek milyen minőségűek lesznek. Mindig olyan hátteret válassz, ami nem vonja el a nézők figyelmét és olyan helyiséget, ahol azért nagy átlagban csend van, hiszen a kintről beszűrődő hangok rendkívül zavarók lehetnek élőzés közben. Ne feledd: az élő adásban nincs vissza gomb, nincs vágás, nincs szerkesztés, így jól fontold meg mit csinálsz vagy mondasz, mert az bármikor visszakereshető lesz a neten.
Források: