Így készíts profi Facebook Sztorikat!
2021-ben nagy sikereket érhetsz el a Facebook sztorik bevetésével – felpörgetheted elérésedet, és több követőre tehetsz szert. A Facebook sztoriknak naponta 500 millió aktív felhasználója van, ami várhatóan az újévben még növekedni fog.
Miért is jó a Facebook sztori?
Könnyen használható, kreatív lehetőségeket rejt magában, kiemelkedő helyet foglal el a Facebook kezdőoldalán, és alkalmazhatunk linkeket is.
Honnan indult a Facebook sztori?
A Facebook sztorik 2016-ban debütáltak, pár hónappal az Instagram történetek után, és sikerük megkérdőjelezhetetlen, ha a folyamatosan növekvő aktív felhasználói számokat nézzük. Habár a 24 óráig elérhető rövid videós vagy kép posztok a Snapchatről indultak, már mind az Instagram, mind a Facebook megelőzi a Snapchat-et a sztorihasználók számának tekintetében. Itt az is fontos szempont, hogy a Facebooknak és az Instagramnak alapvetően is szélesebb körű a követőbázisa – míg a Snapchat elsősorban a fiatalok körében népszerűbb, elsősorban a Z generációsok használják, az Instagramon már jelen van az Y generáció is, a Facebookon pedig az X generáció is. Mivel már máshol is elérhető a sztori funkció, így a Snapchat népszerűsége csökkent, hiszen sokan inkább a gyakrabban használt közösségi platformokat részesítették előnyben történetek megosztására is.
Miért érdemes márkáknak is belevágni a használatába?
A Facebook sztorik az egyik legjobb lehetőséget kínálják, hogy növeljük az elérésünket, a márkánkra irányítsuk a figyelmet, erősítsük a kapcsolatot a közönségünkkel. És ebben nagy szerepe van a sztorik elhelyezkedésének is, hiszen rögtön a kezdőlap tetején láthatók.
Az algoritmus azokat a történeteket sorolja előre, melyek érdekelhetnek minket, amely oldalakét vagy felhasználókét meg szoktuk nézni. Tehát, ha egy felhasználó aktivitást, érdeklődést mutat oldalad iránt, akkor jó esélyed van kiemelt helyet kapni a kezdőoldalán. Az egyik legnehezebb a közösségi média kommunikácó során az, hogy egyáltalán elérjük a potenciális érdeklődőket, a célközönségünket. Ehhez jó időben, megfelelő tartalmat kell megosztanunk, és meg is kell ragadnunk az emberek figyelmét, érdeklődést kell kiváltani belőlük, hogy aktivizálják magukat posztunkkal kapcsolatban. Ezt kicsit megkönnyíti a Facebook sztori, mert itt ha sikerül előre kerülnünk a felsorolásban, máris megszerezhetjük a felhasználók figyelmét, és kattintást válthatunk ki belőlük, amivel megnézik történetünket, és esetlegesen továbbkattintanak profilunkra vagy a hivatkozásra, amit megosztottunk a sztorival. Sokan pedig csak elkezdik nézegetni az ismerőseik által megosztott történeteket és hopp, közben megjelenik bizony a mi márkánk, cégünk sztorija is.
Hogyan tudsz történetet létrehozni a Facebook-on?
A legegyszerűbb, ha belépsz telefonodon a Facebook alkalmazásba, és rámész oldaladra. Itt a profilképednél látsz kék karikában egy plusz jelet. Ha erre kattintasz, ki tudod választani a történet létrehozása opciót.
Ezután rengeteg lehetőség vár, feltölthetsz képet, videót, boomerangot, de akár éppen akkor el is készítheted a tartalmat, amit közzétennél.
Írhatsz szöveget a képre, rajzolhatsz rá, és ezekhez különböző színeket is választhatsz.
Ezenkívül megjelölhetsz helyszínt, időpontot, hőmérsékletet, eseményt, egy másik felhasználót vagy GIF-et is kereshetsz és rátehetsz a képre. Szavazással és kérdéssel interaktívvá teheted a sztorit.
A filterekkel különleges keretet adhatsz történetednek, az effektek segítségével pedig animálhatod a képeket, vagyis mozogni fognak egy megadott módon, például közelít vagy távolít a kép.
Természetesen linket is hozzáadhatsz: egyéni hivatkozást vagy pedig egy oldaladhoz tartozó gombot.