2021. jan 12.

Így optimalizáld Instagram posztjaidat a jobb eléréshez!

írta: Sáringer Viktória
Így optimalizáld Instagram posztjaidat a jobb eléréshez!

jakob-owens-wumb_ebrpjs-unsplash.jpgKeményen dolgozol az Instagram oldaladon, hogy szuper tartalmakat gyárts, de mégsem jönnek a várt eredmények? Szeretnéd, hogy jobban teljesítsenek a bejegyzéseid? Gyűjtöttünk néhány ötletet, hogyan optimalizálhatod Instagram tartalmaidat az elérés növeléséhez!

Formátum, tartalom, szövegezés, aktivitás – ezek mind fontos elemei az Instagramra való posztolásnak.

Először is nézzük a formátumokat!


kate-torline-veiqoyaeeis-unsplash.jpgKép, videó, képgaléria. Hogy melyik működik a legjobban? Algoritmus szempontjából az Instagramnak nincs kiemelt preferenciája, mely poszttípusokat helyezi előtérbe, a fotókat vagy videókat. Koncentrálj a közönségedre! Ha célcsoportod a videós tartalmakat részesíti előnyben, akkor ebből kell többet készítened és közzétenned. No és akkor a képgaléria: itt 2-10 fotót/videót oszthatsz meg egyetlen poszton belül. Vagyis csak egy új poszt jelenik meg a Feed-ben, de mégis 10 különböző posztot sűríthetsz bele. A felhasználók kedvük szerint váltogathatnak a képek között. Nem ajánlott mindig csak ezeket megosztani, mert egy idő után túlzó lehet a közönségednek, de nem érdemes kihagyni őket a stratégiából!

Mondjuk is, hogy miért: a képgalériával kétszeres esélyed van arra, hogy megjelenj! Ha egy felhasználónak megjelenik posztod, de nem reagál rá, a legközelebbi belépésnél az Instagram még egyszer meg fogja mutatni a galériát ugyanannak a felhasználónak, ám ezúttal nem az első, hanem egy másik tartalom (kép vagy videó) fog elöl szerepelni. Nem szabályszerű, hogy a második képre ugrik az Instagram, hanem inkább azt a tartalmat fogja előtérbe helyezni, ami az algoritmus szerint a leginkább érdekelheti az adott felhasználót. Ha mondjuk valaki rengeteg mémes oldalt követ, humoros képeket kedvel, és a Te képgalériádban az utolsó kép egy mém, akkor simán lehet, hogy az adott személy ezt fogja elsőként látni, mert ez tartozik az érdeklődési köréhez az app ismeretei szerint. És ha így megragadtad a figyelmet, akkor nyugodtan visszafele is elkezdheti nézegetni a képeket, videókat!

Tehát a képgaléria alkalmazása kétszeres esélyt jelent a megjelenésre, az elérés növelésére.

Jöjjön a tartalom, a konkrét kreatív alkotás, amit közzéteszel.


Ezzel kapcsolatban nem árt egy-két dolgot tudni. Például bármennyire is megdöbbentő, de a kék szín segíthet növelni az elérésedet. Bizonyított tény, hogy a kéket tartalmazó képek 20-30%-kal több elérést generálnak. Az emberek reagálnak a kék színre, amit tanácsos kihasználnod! Legyen az egy kinti fotó, ahol a kék ég erőteljes szerepet kap a fotón, egy stúdiókép, ahol a háttérben dominál a kék egy árnyalata, kék termék, ruha, kiegészítő…

riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash.jpgA másik fontos tudnivaló, hogy az emberek az emberekre reagálnak. Tehát például ahelyett, hogy egy szép háttér elé elhelyeznéd a terméket, inkább fogja valaki a termékedet vagy szerepeljen a fotón a háttérben. Az is elég, ha mondjuk egy kéz szerepel a képen.

Részesítsd előnyben a világos, egyszerű, nem túl zajos háttereket! Legyen fehér, világosszürke, bármely szín halvány, pasztelles árnyalata. Ezen jelenjen meg egy feltűnő szín, mondjuk egy élénk piros táska egy személy hátán és a figyelem irányítására máris nincs több gondod! Így elérheted, hogy valami nagyon kitűnjön, valami odavonzza a tekintetet. És nem csináltál mást, mint hogy a színekkel játszottál a cél elérése érdekében.

jeanie-de-klerk-utvfyq6zlbu-unsplash.jpgAmi mindig beválik, azok az aranyos állatok. Az állatokat mindenki imádja! Macskák, kutyák, bárányok, malackák, teknősök… Csak válassz egyet – a siker garantált! Így ajánljuk, hogy próbálj meg valahogy belecsempészni kommunikációdba néhány cuki kisállatot, mondjuk egy, a terméked mellett alvó cicáról készült fotót.

A következő lényeges elem a szövegezés.


the-creative-exchange-uhpaf0yswuk-unsplash.jpgA képleírás megadásánál az egyik legfontosabb elem az első mondat. Mivel csupán pár sor jelenik meg aztán a Tovább gombra kell kattintani az érdeklődőknek, így mindjárt az elején meg kell fognod őket mondanivalóddal, hogy továbbkattintsanak és még többet akarjanak tudni. Az első mondatra gondolj úgy, mint egy figyelmet megragadó blogposzt címére, egy hírlevélhez megfogalmazott, kattintásra ösztönző érdekes megjegyzésre. Ha egy-egy szót kiemelnél, használj bátran nagybetűket, hashtag-et és alkalmazz emoji-kat is, amennyiben arculatodba ez belefér. Hangsúlyos az is, hogy beszélgetést tudj kezdeményezni követőiddel, hiszen a kommentek tudják a legjobban felpörgetni egy-egy bejegyzés elérését. Ne feledkezz meg a hashtag-ek használatáról sem!

Végül: az aktivitás.


Most nem arról van szó, hogy a felhasználók mennyire aktívak a profilodon, hanem hogy Te mennyire vagy aktív az Instagramon! A platform számára fontos a rendszeresség, így tanácsos legalább naponta egyszer bejelentkezni és aktivitást mutatni a céges fiókokban is. Válaszolj az üzenetekre, kommentekre, kedveld a bejegyzéseket, melyekben megemlítik márkádat vagy használják termékedet, lépj interakcióba az emberekkel, tölts fel sztorikat! Fontos, hogy már akár az is aktivitásnak számít, ha csak görgeted a kezdőoldalt vagy megnézel pár sztorit.

Hogyan készíts olyan tartalmat, amiről egyből tudják a követők, hogy a Tiéd?


Először is ügyelj arra, hogy ha az Instagramon kiválasztasz egy filtert, egy stílust, egy effektet, akkor ahhoz tartsd magad! Például, ha a kékes árnyalatokat részesíted előnyben, akkor színben és stílusban passzoljanak a bejegyzéseid egymáshoz.  Az Instagram alapvető filterei között is vannak olyanok, melyek jól alkalmazhatók az egyes cégekhez és célcsoportokhoz.

Például ételfotókhoz jó választás a Lo-Fi névre hallgató filter, mely erőteljessé teszi a színeket és abszolút odairányítja a figyelmet, míg ha inkább egy kicsit vintage hangulatra vágysz, akkor a Gingham vagy Sierra elnevezésű filterek lehetnek érdekesek.

2021-01-08.png

2021-01-08_1.png
Nem biztos, hogy a márkázásnak jó lépése, ha minden egyes képen szerepel a logó, mert ez sokszor inkább elveszi a követők kedvét.

137219205_2364640927014548_7513746087429125235_o.pngHa nem akarsz lemaradni az újdonságokról, 

Nem tudod, mit posztolj?

Átlátnád, mit, hogyan és miért csinál az ügynökséged?

Kevés időd van, ám szeretnéd Te kezelni közösségi média felületeidet?

Szeretnél hatékonyabban hirdetni?

Elsőként használnád azokat a trendeket, amelyek a gyakorlatban is működnek? 

Akkor tarts velünk közösségi média mentoring programunkon! Január 15-én indulunk, a helyek fogynak!

Forrás: https://youtu.be/yBt8LgenykU

Szólj hozzá

poszt tartalom szövegírás tipp filter videó ötletek tippek optimalizálás képgaléria aktivitás elérés posztok