2021. jan 12.

Mikor posztolj a Facebook-ra 2021-ben?

írta: Sáringer Viktória
Mikor posztolj a Facebook-ra 2021-ben?

eye-1553789_1920.jpgAz egyik legjobb módszer az elérés felpörgetésére, ha megtalálod a megfelelő időpontot a posztolásra. Még több emberhez juthat el a tartalmad, új követőket és vásárlókat szerezhetsz. Természetesen ez nem olyan egyszerű mutatvány, és nincs is univerzális jó válasz, amit bevetve mindenki egyforma sikereket érhet el. Mivel minden Facebook-oldal különböző – más követőbázis, különböző demográfiai adatok, eltérő időzónák és régiók – így egyedileg a saját oldaladat kell jobban szemügyre venned, hogy megtudd, mikor érdemes az új bejegyzéseket közzétenni.

Most segítünk, hogyan találhatod meg a legjobb időpontot a posztolásra!
Általánosságban elmondhatjuk, hogy az emberek nagy része az esti órákat tölti a képernyő előtt, de ez sem igaz minden célcsoportra, mert például a kisgyerekesek inkább a délutáni alvás idején vagy késő este, miután a gyermek elaludt tudnak ránézni a közösségi oldalaikra.

És bizony Neked tudnod kell, hogy követőbázisodnak milyen internetezési szokásai vannak, a nap mely óráiban aktívak a közösségi médiában. Ugyanis akkor éred el őket a legnagyobb eséllyel, ha akkor posztolsz, amikor online vannak.

Hogy megtaláld a megfelelő időpontot egy kis kutakodásra és tesztelésre is szükséged lesz.

1. Elemzések

ruthson-zimmerman-fvwg5ozpuzo-unsplash.jpgElőször is az Elemzésekhez kell belépned a kérdéses Facebook-oldalon. Itt számtalan hasznos adatot találsz az oldalad teljesítményéről, a demográfiai adatokról és arról is, hogyan reagálnak az emberek a posztjaidra.

Az egyes posztok eredményeit megtekintve is következtethetsz, hogy egy bejegyzés miért ért el nagyobb sikert, mint a másik. Itt persze a tartalom is lehet az ok, de a pakliban van a posztolási idő is. A reakciók, kattintások, kommentek száma is segít megtalálni, hogy a tartalom volt-e a hibás vagy inkább az időzítés.

2. Ismerd meg a közönséged!

A Facebook elemzési adatai segítségével megtudhatod a teljes követőbázisod összetételét, de az elért személyekről és az aktív felhasználókról is informálódhatsz.

Az ’Emberek’ fülre kattintva adatokat találsz a rajongókról, követőkről, elért személyekről és az aktív felhasználókról.

viki.png

Az aktív felhasználók megtekintésével például az ellenpólust is láthatjuk, hogy mely csoport kevésbé aktív oldalunkon. Amennyiben célcsoportunk a kevésbé aktív csoportba került, érdemes elgondolkodni azon, hogyan változtassunk a bejegyzések stílusán, mondanivalóján, időzítésén, hogy a megfelelő csoportot tudjuk elérni.

emberek.PNG

Általános elemzési, összetételi adatokat egyébként a Facebook Business Suite alkalmazásában is találsz:

134731869_123792619555601_7944635487324250739_n.jpg

3. Kísérletezz!

Hogy megtaláld a megfelelő időpontot, tesztelj! Állíts be különböző időpontokat, és figyeld az eredményeket. A korábban megvizsgált elemzések már segíthetnek, hiszen ha arra jöttél rá, hogy mondjuk a követőbázisod a leginkább aktív délután 5 és este 9 óra között, akkor a posztokat időzítsd ebbe az idősávba, és nézd meg, melyik időpont az, ami a legjobb eredményeket produkálja.

Jó ötlet lehet egy táblázatot is vezetni róla, hogy átláthatóbb legyen. Érdemes a napokra is figyelni, tehát mondjuk egy hétig minden nap 6 órakor posztolni, majd egy hétig minden nap 7 órakor és így tovább, így az adott nap nem lesz befolyásoló tényező. A táblázatban szerepeljen, hogy hány órakor kerül ki a poszt és milyenek az eredményei (elérés, reakciók, kommentek, megosztások, kattintások). Lehet, hogy néhány hétbe telik majd a tesztelés, de végül láthatod, mely időpontok a megfelelőek.

Forrás: https://later.com/blog/best-time-to-post-on-facebook/

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp ötletek tippek időzítés posztok