Hogyan lehet jobb közösségi média jelenlétet kialakítani?
A márkáknak a közösségi média térben manapság már szinte kötelező a jelenlét. Ha nem szerepel a márkád a fogyasztók hírfolyamában, akkor bizony könnyen elfelejthetnek. Nehéz olyan nagy benyomást tenni az emberekre, hogy a hatalmas versenyben és az egyre bővülő lehetőségek között is hűségesek maradjanak, miközben csak offline tartod velük a kapcsolatot. Ha a közösségi oldalakon időnként szembejön márkád az emberekkel, azzal emlékezteted őket a veled kapcsolatos érzéseikre. Vannak tudatos vásárlók, akik minden költés előtt utánanéznek a márkáknak és termékeknek és vannak, akik csak spontán böngésznek. A közösségi média térben mindkét fogyasztótípust eléred!
Facebook, Instagram, YouTube… A közösségi média óriások névsora egyre csak nő és új felületekkel is kiegészül, mint például a TikTok vagy a Twitch. A platformok mindegyikének megvan a maga közönsége és mindegyik egy picit más megközelítést igényel.
A közösségi média jelenlét stratégiai tervezést igényel, ha sikereket akarsz elérni. Először is kezdjük az alapoknál és tisztázzuk a fogalmat!
Mit takar a közösségi média jelenlét?
A közösségi médiában való jelenlét a márkaszemélyiség, amely ebben az esetben a social media látványvilágában és üzenetében fejeződik ki. Ez az, amit a márka megmutat magából a világnak. Nem csak a hűséges ügyfeleket, de új, potenciális érdeklődőket is elérhetsz. A közösségi médiában való megjelenés növeli a márkaismertséget és segít meghatározni, mitől is egyedi az adott márka.
Ezen kívül személyességet és humort is belecsempészhetsz egy gondosan összeállított közösségi média stratégiába.
Miért számít a közösségi média jelenlét egy márka számára?
A becslések szerint 2023-ban világszerte 4,89 milliárd közösségi média felhasználó van. Így az online tér ezen része fantasztikus lehetőséget kínál arra, hogy felfigyeljenek márkádra.
A közösségi média folyamatosan változik és nem csak az algoritmusok tekintetében, de a felhasználói igények és trendek is mindig módosulnak. Általában a világban fontos témák és virális trendek tükröződnek online is. Ezeket felhasználhatod, hogy érdekes és releváns tartalmakat hozz létre. Fontos, hogy jelenléted a közönséged érdeklődési körével és értékrendjével is azonosuljon.
A The Sprout Social Index™ 2022-ben azt tapasztalta, hogy 2021 és 2022 között 74%-kal nőtt a fogyasztók preferenciája az értékeikhez igazodó márkák iránt. Vagyis a fogyasztók egyre inkább olyan márkákhoz szeretnének kapcsolódni, amelyek egyéni személyiségükhöz közel állnak.
Mit jelent ez a közösségi média jelenlétét építő márkák számára? Röviden: a célzás és tudatosság fontosságát. Készíts megfelelő közösségi média stratégiát, hogy fellendítsd közösségi profiljaidat!
Csakúgy, mint a Candy Funhouse, akinek a TikTok használata a márkát egy kisvállalkozásból egy több mint 3,3 millió követővel rendelkező online hírességgé változtatta.
A már népszerű márkák is új magasságokat érhetnek el a közösségi média segítségével. A brit ruházati kereskedés, az ASOS 24%-os eladási növekedést ért el a COVID-19 zárlatok idején, köszönhetően a rendkívül érzékeny közösségi média stratégiájának, amely kihasználta a mikroinfluencereket erejét és olyan aktuális ruházati elemekre összpontosított, mint a szabadidő ruhák, a kényelmes otthoni darabok.
A népszerű jelenlét nem történik meg véletlenül – ez mindig stratégiailag megtervezett. Előfordulhat, hogy egy-egy virális tartalom megdobja az eléréseket és hirtelen hatalmas konverziónak örülhetünk, de ez maximum ideig-óráig marad fenn. Ha sikerül virálissá válni, akkor meg kell lovagolni a kezdeti érdeklődési hullámot és megtartani az érdeklődőket, vásárlókká alakítani őket és gondoskodni az elégedettségükről. A tartós jelenlétnek a következetesség a kulcsa.
Néhány példa...
Inspirációra van szükséged? Íme néhány cég, amelyek közösségi média stratégiájából tanulhatsz.
Sephora
A több mint 21 millió követővel büszkélkedő szépségmárka Instagram oldala bemutatja a termékeket és hasznos sminktippeket is kínál. Emellett hosszabb oktatóanyagok is elérhetők a YouTube csatornájukon (1,36 millió feliratkozó).
A tartalmakat megfűszerezték az LMBTQI+ és a BIPOC influencerek inspiráló történeteivel. Ez a megközelítés, amely zökkenőmentesen összekapcsolja termékeiket saját és vásárlóik értékeivel, befogadóként pozícionálja a márkát, miközben növeli a tudatosságot.
Little Moons
A japán édességek, mint például a fagylalttal töltött mochi, 2022-ben nagy üzleti sikerré váltak a TikTok-on. A Little Moons néhány héten belül 2000%-os eladási növekedést ért el az Egyesült Királyságban a közösségi média használatuknak köszönhetően. Videóik termékeik merész színeit és ízeit népszerű hangokkal és matricákkal párosítják, hogy márkájuk a beszélgetés részévé váljon.
Spotify
Ahogy a márka bővíti podcast kínálatát és toborzási akciót is indít, jelenléte a LinkedIn-en nőtt jelentősen.
A Spotify rendszeres, rövid bejegyzései a podcast-ekre, a munkalehetőségekre és a jótékonysági tevékenységekre hivatkoznak, de üzeneteiket a márka társadalmilag tudatos munkájára is összpontosítják. Ez előtérbe helyezi küldetésüket és értékeik iránti elkötelezettségüket, aminek köszönhetően már több mint 3,28 millió követőjük van a LinkedIn-en.
A közösségi média közelebb visz a felhasználókhoz
A közösségi médiában való jelenlét kiépítése nem csak az, amit a vállalkozások azért tesznek, hogy lépést tartsanak a versenytársakkal. Ez egy marketingstratégia, amely segít kapcsolatokat építeni a felhasználókkal.
Sőt, a közösségi média lehetővé teszi, hogy megszólíts akár egy szűk rétegközönséget, és nagymértékben növeld márkád ismertségét. Felbecsülhetetlen értékű betekintést nyújt abba is, hogy a fogyasztók hogyan tekintenek márkádra és termékeidre, aminek figyelembevétele versenyelőnyt biztosíthat.
Ha az újgenerációs közösségi média felületeket is szeretnéd megismerni, akkor bizony nem csak az Instagram-ról is a TikTok-ról kell információkat szerezned. BeReal, Twitch, Truth Social... A lista folyamatosan bővül és ezeknek az új platformoknak nagy szerepe van a jelenlegi közösségi média trendek alakulásában.
Légy naprakész könyvünk segítségével! Tudj meg többet ITT!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/building-social-media-presence/