Így érd el a Z-generációt 2021-ben!
Az 1996 és 2010 közötti korcsoportot nevezzük Z generációnak. Esetükben a marketing többről szól, mint eladni egy terméket. Ők már nagyban különböznek idősebb társaiktól, és fontosabbnak tartják az értékeket, az átláthatóságot, a hiteles márkákat. Mivel őket nem egyszerű elérni digitális marketingtevékenységünk során, most gyűjtöttünk néhány tippet, hogyan ragadhatod meg a figyelmüket.
Először is: milyen a Z generáció?
Fiatal, technológiában jártas, közösségben gondolkodó. Már az okostelefonok, internet, közösségi média jelenlétében nőttek fel. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy ezen technológiák fejlődését megélték, hiszen a hagyományos asztali számítógéptől és régi tégla mobiltelefontól kezdve ma már a legújabb készülékeken is otthonosan mozognak. Hozzászoktak a folyamatos változáshoz, újdonságokhoz, és gyorsan tudnak alkalmazkodni, beletanulni ezek használatába.
A Z generáció esetében nem feltétlen csak az ár lesz a meghatározó a vásárlási döntés meghozásánál, ők hangsúlyt fektetnek arra is, kit, milyen márkát támogatnak a pénzükkel.
Értékek és célok
Gondold át, hogy céged milyen értékeket képvisel, milyen célokhoz járulsz hozzá! Részt veszel a társadalmi felelősségvállalásban? Segítesz kiállni a fontos ügyek mellett? Edukálod követőbázisodat? Vannak fontos értékek, melyeket nyilvánosan is képviselsz?
A Z generáció nem elégszik meg azzal, hogy a célod az, hogy eladj és megélj ebből. Akkor szeretne a leginkább támogatni és akár teljes vállszélességgel melletted állni, ha egyetért az értékrendeddel. Te is a környezetvédelem mellett kampányolsz, és ezért aktívan teszel is? Remek, ezzel nem csak, hogy jót teszel, de sok fiatalban kelthetsz szimpátiát is, hiszen a fiatal generáció még korábban sosem látott módon foglalkozik a környezeti és társadalmi problémákkal. Legyen szó a nemek, rasszok közötti különbségekről, a környezeti problémákról, a szexualitás kérdéséről, a Z generáció többsége tájékozott, és fontosnak tartja, hogy ezen ügyek megoldása mellé álljon, és közösen, egyként küzdjék le a problémákat.
Nézzünk egy példát! A Parade nevű márka elsősorban alsóneműkkel foglalkozik, melyeket a már megszokottól eltérően nem csak vékony, modell alkatú hölgyekkel reklámoznak, hanem bizony változatosan megjelennek különböző származású, testalkatú lányok is, ezzel is közvetítve a márka elfogadását az emberek felé.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A testkép elfogadása fontos kérdéskör napjaink fiataljai között, melyről beszélni kell.
Légy hiteles, átlátható, vállalj felelősséget!
A Z generáció számára fontos, hogy a márka, akit támogatnak hiteles legyen, nyíltan kommunikáljon közönségével, és amennyiben hibázik, vállalja érte a felelősséget nyilvánosan és egyértelműen.
És ha azt gondolnád, hogy a hibák, a problémák nem derülnek ki úgy sem, akkor nagyot tévedsz. A mai digitális korban mindennek nyoma van az interneten – még akkor is, ha nem ott történt az eset. Lehet, hogy egy elégedetlen vásárló megírja egy netes fórumon, hogy mennyire udvariatlanul bántak vele az üzletben, és nem ajánlja senkinek. És ez bizony rengeteg emberhez fog eljutni. A Z generáció nem rest megtenni a szükséges kutatást, mielőtt vásárol: végignézi a vásárlói értékeléseket, termékteszteket, ajánlásokat, negatív véleményeket, illetve, hogy hogyan kezelte a cég a negatív megszólalásokat és a problémákat.
A Cocokind márka például Instagram profilján jelentette be, mennyire fontos a BLM mozgalom és hogyan tervezik fejleszteni magukat:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Legyen a márkádnak személyisége!
Az esztétika és a látványvilág fontos szempont, ha a Z generációt szeretnéd megszólítani, a figyelmüket megragadni. Elég az egyszerűségből, a minimalizmusból – itt az idő, hogy élénken és erőteljesen megmutasd márkád személyiségét!
A Starface márka például weboldalán és közösségi média platformjain is élénk sárga csillagokkal és mosolygós arcocskákkal tesz róla, hogy mindenki tudja első ránézésre is, hogy melyik cégről van szó. Már 540.000 TikTok követővel büszkélkedhetnek.
@starface that’s me � #starface #skincare #tiktokstar #celebrity #pimple #star #stickers #foryou
♬ original sound - Hawkeronni
A Crocs és a KFC pedig egy együttműködés keretében igyekszik a fiatalokat megszólítani:
@crocs Coming soon! Kentucky Fried Chicken x Crocs Classic Clogs are finally being served on July 28th at 12 PM ET. #KFCCrocs
♬ original sound - Crocs
Légy szórakoztató és érdekes!
Naponta több ezer üzenet bombázza az embereket a különböző közösségi média felületeken. Bizony nem egyszerű kitűnni a tömegből. Egy jó módszer, hogy elérd a fiatalokat, hogyha olyan közösségi felületekre koncentrálsz, amelyen már alapvetően jelen van a Z generáció és aktív is. Itt kell belevágnod a tartalomkészítésbe, hogy a már kedvelt felületen, a kedvelt formátumban tudd átadni üzenetedet.
A Z generáció tagjai már válogatnak a tartalmak között. Mivel rendkívül rövid ideig lehet lekötni a figyelmüket, körülbelül 8 másodperced van, hogy eláruld, miért is kéne rád figyelniük, mielőtt továbblépnek. Vagyis az első 8 másodperc a legfontosabb! Igaz ez a videóra is, hogy az elején legyen, ami megfog, de például egy Instagram szövegre is, ahol az első mondatra kell fókuszálnod, hogy elég erőteljes legyen.
És hogy mi az egyik legjobb módszer a figyelem megragadására? A szórakoztatás, melyet márkádra szabsz! Például a Fenty Beauty márka rövid, szórakoztató, gyors videókban mutatja be a legújabb sminkelési tippeket közönségüknek mind a TikTok-on, mind az Instagram Reel felületén.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha nem akarsz lemaradni az újdonságokról,
Nem tudod, mit posztolj?
Átlátnád, mit, hogyan és miért csinál az ügynökséged?
Kevés időd van, ám szeretnéd Te kezelni közösségi média felületeidet?
Szeretnél hatékonyabban hirdetni?
Elsőként használnád azokat a trendeket, amelyek a gyakorlatban is működnek?
Akkor tarts velünk közösségi média mentoring programunkon! Január 15-én indulunk, a helyek fogynak!