2021. jan 18.

Így legyen tökéletes Instagram bemutatkozásod!

írta: Sáringer Viktória
Így legyen tökéletes Instagram bemutatkozásod!

pexels-andrea-piacquadio-3799821.jpgAz Instagram bemutatkozásod a névjegyed, a portfóliód és a weboldalad kezdőlapja összegyúrva egyben. Rövid, tömör, elhelyezkedése profilodon szembetűnő, így nagy esély van rá, hogy a legtöbben rá fognak nézni, és el fogják olvasni, mit írsz ide. Csupán pár másodperc alatt jó benyomást tehetsz a felhasználókra, ha megfelelően állítod össze bemutatkozásodat!

Először is: nyűgözd le a felhasználókat!


A jó Instagram bemutatkozás néhány rövid mondatban, lényeges kulcsszavak használatával elárulja, mivel is foglalkozol, ki is vagy. Egy jól kidolgozott szöveggel bevonzhatod célközönségedet, és elárulhatod, mit is várhatnak Tőled. Ha tetszik nekik, amit látnak, akkor jó eséllyel a követésre fognak kattintani.

Nincs túl sok helyed, így itt tényleg nem fér bele a mellébeszélés, csakis a lényeg. Pontosan 150 karakternyi helyed van, hogy minden fontosat elárulj. Szólj direktben célközönségedhez, tűnjön ki márkád a versenytársak közül, és egy kis személyiséget, egyediséget is adj hozzá!

Használd a név mezőt kulcsszavak megadására!


Ez furcsán hangozhat, hiszen legtöbbünk a név mezőbe saját vagy cége nevét pötyögi be. Azonban sok esetben jól járhatunk, ha saját nevünk helyett inkább foglalkozásunkat, cégünk főprofilját vagy néhány találó kulcsszavat írunk be ide. A név mező rendkívül fontos keresés szempontjából, és várhatóan idén még hangsúlyosabb szerephez jut.

Add meg mondjuk úgy a neved, hogy XY esküvői fotós, vagy marketingmenedzser és így, ha valaki ezen foglalkozásokra szeretne rákeresni, a Te profilod kiemelt helyen fog neki megjelenni. Megelőzheted versenytársaidat, akiknél „csak” a bemutatkozásban szerepel a foglalkozás vagy a főprofil.

Például Ericka neve helyére azt írta be, hogy Instagram Strategist, így ha erre keresünk rá, akkor az ő profilja a top találatok között lesz.

keeprnyo.png

jonathan-cosens-photography-k-ncv0iqjz8-unsplash.jpgGondold át, milyen kulcsszavakra kereshetnek rá az ügyfelek, vásárlók, akik érdeklődhetnek szolgáltatásod, terméket iránt! Ez lehet maga a termék neve, amit forgalmazol, a szektor, ahol aktív vagy, a város, ahol megtalálható üzleted. Ha megtaláltad a megfelelő kifejezéseket, írd be a név mezőbe! Ajánlott kicsit specifikusnak is lenni, mert fotósból bizony ezernyi van a platformon, így, ha ilyesmivel foglalkozol, akkor légy konkrét! Mit fotózol? Párokat, gyermekeket, esküvőket, természetfotós vagy? Hol vagy elérhető, milyen város vagy régió a mozgástered?

Így nem csak a keresési találatok számát növelheted, de amint valaki profilodra kattint azonnal, vastag betűvel láthatja majd a legfontosabb tudnivalókat.

Ne feledkezz meg a hashtag-ekről és további oldalakról!


Az Instagram bemutatkozásban tudsz használni kattintható keresőcímkéket, illetve @ jellel más oldalakat is megjelölhetsz. Ha van több profilod, akkor itt megoszthatod a márkádhoz tartozó címkék társaságában. Az érdeklődők így könnyedén át tudnak kattintani másik profiljaidra vagy meg tudják nézni a márkád keresőcímkéjéhez kapcsolódó tartalmakat.

Linkelj!


Az Instagram nagyon szigorú linkek tekintetében, és kattintható linket elhelyezni a felületen igazi kihívás. Ennek az oka, hogy ne hagyják el a felhasználók a platformot külsős linkek segítségével. Viszont a bemutatkozásnál egy linket elhelyezhetsz, és itt más kikötés nincs, csak hogy ne ütközzön a felület irányelveivel. Ide érdemes weboldaladat elhelyezni vagy amennyiben nincs, Facebook-elérhetőségedet. Ha több link is van, amit fontosnak tartasz egyben megmutatni az érdeklődőknek, akkor egy átalakító weboldalt kell használnod. Például ilyen a Linktr.ee. Ennek a koncepciója az, hogy ha a felhasználó rákattint az egyetlen generált linkre, akkor onnan különböző fülek közül választhat, hogy hová szeretne továbblépni. Így mondjuk egy helyről elérhetővé teheted weblapod, webshopod, Facebook-oldalat, LinkedIn fiókod, amit csak akarsz.

Hívd fel a figyelmet a linkre!


denis-cherkashin-qikssomihpm-unsplash.jpgA legtöbb márka esetében igaz, hogy az Instagram jelenlét célja is a konverzió. Ehhez pedig nagyon fontos, hogy a felhasználók átkattintsanak a megadott linkre, amivel könnyedén a vásárlási felületre irányíthatjuk őket. Ezért számottevő, hogy ne vesszen el a szöveg és a hashtag-ek mellett a link, hanem próbáljuk meg felhívni rá a figyelmet. Jó ötlet mondjuk emojik használata egy CTA társaságában. Próbáld ki, hogy a call to action után lefelé mutató ujjas emojikat teszel bemutatkozásodhoz, és nézd meg, mennyivel egyértelműbben az adott linkre irányul a figyelmed egy ilyen egyszerű, apró trükk alkalmazásával!

Forrás: https://later.com/blog/instagram-bio/

Szólj hozzá

tartalom tipp keresés bemutatkozás link linkek bio ötletek tippek hashtag emoji hashtagek