2021. jan 28.

Future Shopping - az online vásárlás alakulása

írta: K.Klarissza
Future Shopping - az online vásárlás alakulása

cover_4.jpegA COVID-19 járvány hatalmas változást eredményezett a fogyasztói magatartásra, egyes elemzők azt vetítették elő, hogy a globális lezárási és mérsékelési erőfeszítések nagyjából öt évvel felgyorsították a fizikai üzletektől való elmozdulást és a digitális vásárlást.

Ez egy teljesen új kihívást és lehetőséget kínál mind a vállalkozók, mind a marketingesek számára. Ugyan nem világos, hogy a jelenlegi tendenciák mennyire lesznek tartósak a világjárvány lezajlása után is, fontos megérteni, hogy mi motiválja az emberek jelenlegi vásárlási szokásait, annak felmérése érdekében, hogy miként tudjuk kielégíteni ezeket az igényeket.

A Facebook legújabb „Future of Shopping” jelentése erről szól. A 64 oldalas útmutató a Facebook új „Ipari perspektívák” sorozatának része, amelynek során szakértők széles skálájával, különböző vertikális területeken dolgozik együtt, meghatározva a legfontosabb trendeket, és útmutatást nyújtva a vállalkozások számára a legfrissebb fogyasztói elmozdulások alapján.

Először is, a Facebook megvizsgálta, hogyan változott a vásárlási motiváció, és azokat a legfontosabb tényezőket, amelyek jelenleg meghatározzák az emberek bolti vásárlási szokásait.
1_2.jpg

Az ár természetesen mindig is kulcsfontosságú szempont volt, de legalább most a biztonság is majdnem olyan fontossá vált a bolti vásárlók számára is.

Érdemes ugyanakkor megemlíteni azokat a legfontosabb tényezőket is, amelyek meghatározzák, hogy az emberek mely márkákat hajlandóak megvásárolni az interneten.

2_3.jpg

Ha maximalizálni szeretnéd a bolti és/vagy az e-kereskedelmi teljesítményedet, akkor ezek a legfontosabb elemek, amelyeket érdemes marketinges kommunikációdban kiemelni.

Érdemes továbbá megemlíteni az ügyfélszolgálat viszonylag alacsony eredményeit is. Úgy tűnik, hogy prioritásaink, legalábbis jelenleg, kevésbé hangsúlyozzák ezt az elemet – ugyanakkor ez továbbra is kritikus tényező, mind a boltban, mind az interneten való vásárlás során.

A Facebook megvizsgálta azokat a legfontosabb előnyöket is, amelyeket a fogyasztók az e-kereskedelemre való áttérés során tapasztaltak, amely magában foglalja a vásárlások javításának képességét a legjobb ajánlatok elérése érdekében.

3_5.jpg

"A fogyasztók egyre inkább rájönnek a digitális előnyökre, amelyek nemcsak a hatékonyságon mutatnak túl, de a vásárlási élményükön is. Világszerte tíz (79%) vásárlóból csaknem nyolc szerint az internet megkönnyíti a termékek ár szerinti összehasonlítását és 67% szerint az internet kevésbé teszi kockázatosabbá a termékek vásárlását... "

Ez fontos tényező a Te listádon és a versenytársak elemzése során is. Manapság az ügyfelek több időt fognak tölteni az opcióik elemzésével, ami azt jelenti, hogy még jobban tisztában kell lenni azzal, amit máshol kínálnak, miközben a visszaküldési politikát is megfelelően kell kidolgozni a még nagyobb biztonság érdekében.

A Facebook azt is megjegyzi, hogy a járvány több fogyasztót késztetett a helyi vállalkozások támogatására a közösségük fellendítése érdekében.

Ez egy pozitív elmozdulás, amely segíthet fenntartani ezeket a kisebb szolgáltatókat a gazdasági visszaesés során, miközben hosszabb távon nagyobb helyi támogatást is eredményezhet, mivel többen megismerik és kapcsolatba lépnek a környéken tartózkodókkal.

 

Forrás:

https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-shares-new-insights-into-emerging-shopping-trends/593350/

 

Szólj hozzá

trendek vásárlás trend koronavírus covid