2025. jan 24.

Chatbot marketing célokra? Így csináld!

írta: Sáringer Viktória
Chatbot marketing célokra? Így csináld!

nevtelen_terv_52.pngHasználd ki Te is a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket és automatizált a kommunikációt weboldaladon vagy közösségi felületeiden! A chatbot segítségével felgyorsíthatod az online ügyfélszolgálatot és időt szabadíthatsz fel a kollégáknak. De ez még nem minden: akár a marketing és értékesítési folyamatoknál is kihasználhatod a chatbot és az automatizációs üzenetküldés lehetőségeit!

Ebben a cikkben hozunk pár példát is, hogy a cégek hogyan használják ki a chatbot erejét marketing célokra!

Mit kell tudni a chatbotról?

A chatbotra épülő marketingkampányok általában az automatizált üzenetküldést használják az ügyfelek bevonására, különösen a marketing és értékesítési folyamatokban.

A következők tartoznak ide:

  • Ügyfelek ösztönzése a termékek felfedezésére
  • Vásárlási döntések támogatása
  • Személyreszabott ajánlások nyújtása
  • Felmerülő kérdések azonnali megválaszolása
  • Exkluzív, egyedi akciók megosztása

A chatbot emellett leegyszerűsítheti azokat a feladatokat, amik egyébként rengeteg időt és energiát vesznek el a kollégáktól: például üzenetküldés az érdeklődés felmérésére, feliratkozások gyűjtése, adatszerzés, marketing anyagok megosztása.

A chatbotok egyre fontosabbá válnak, hiszen a felhasználók is egyre hamarabb várnak válaszokat. A Facebook adatai szerint:

  • Az emberek 63%-a inkább üzenetet küld, mint hogy felhívja az ügyfélszolgálatot vagy e-mailt írjon.
  • Az emberek 66%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan vállalkozástól, amellyel üzenetben is kapcsolatba léphet.
  • Az emberek 74%-a jobban kötődik egy vállalkozáshoz, ha közvetlenül üzenetet küldhet neki.

Példák a chatbot sikeres használatára

A Bank of America AI asszisztense, Erica, teljesen átalakította az ügyfélkapcsolatokat. 2024 áprilisáig Erica több mint 2 milliárd interakciót kezelt, segítve 42 millió ügyfelet a kiadások nyomon követésében és a számlák kifizetésében. Figyelemre méltó, hogy a felhasználók 98%-a mindössze 44 másodperc alatt kapott választ, ami a technológia hatékonyságát mutatja a gyors és személyre szabott pénzügyi támogatás nyújtásában. Ez rávilágít arra, hogyan növelheti a chatbot használata az ügyfelek elégedettségét és milyen mértékben javíthatja a hatékonyságot.

erica-2b-milestone-timeline-4_5.png

Van egy olyan chatbot is, amit bárki használhat: ez a Cleverbot. Kérdezhetünk tőle és válaszol mindenre, ahogyan egy ember is tenné. Igazán szórakoztató is lehet, ahogy a ChatGPT is.

screen-shot-2018-02-19-at-1_18_30-pm-1.png

Egyébként már hazánkban is több helyen találkozhatunk AI asszisztensekkel, mint például a MÁV, vagy éppen a Telekom telefonos ügyfélszolgálatánál. Ezek az eszközök segítenek az általános kérdések megválaszolásában, elirányítanak a megfelelő felületekre, szükség esetén pedig összekapcsolnak a megfelelő ügyfélszolgálati (emberi) munkatárssal. A legtöbb nagy cég esetében, ha tárcsázunk, máris a gépi hang fogad, ami elmondja az alapvető információkat (például, ha felvétel készül a beszélgetésről) és elirányít a megfelelő helyre (gombnyomással kifejezve, mivel kapcsolatban telefonálunk) és gyakran a beszélgetés végén egy elégedettségi felmérést is végez a rendszer.

Ezeknek a technológiáknak hála már egyre inkább ismert lesz az emberek körében a mesterséges intelligencia és annak vívmányai, így ne féljünk ezt megjeleníteni web-, vagy közösségi média oldalainkon sem, chatbot formájában!

Ezt lépte meg a Domino’s Pizza is, ahol a chatbot a Dom nevet kapta. Ezen keresztül pedig nem csak ügyfélszolgálati kérdéseket tudunk feltenni, de akár rendelést is le tudunk adni, meg tudjuk nézni, hogy áll ételünk elkészítése vagy újrarendelhetjük korábbi kedvenceinket. Ez a chatbot elérhető a cég saját applikációjában és a Facebook Messengeren is, ami által széles közönség számára vált használhatóvá. Abszolút praktikus és gyors megoldás, ami nagyban javítja az ügyfélélményt és a vásárlási út is lerövidül.

screenshot-2025-01-22-at-11_06_58_am.png

Te készen állsz a chatbotokra?

Egy ideig kezelhettük úgy a chatbotot, mint a jövő egy távoli és idegen technológiáját – de ennek lejárt az ideje. Egyre több helyen válik megszokottá az automatizáció, az AI eszközei és a chatbotok, így tartani kell a lépést a fejlődéssel. Ha okosan használjuk őket, akkor ezek a lehetőségek kulcsszerepet töltenek be az ügyfélélmény javításában, az értékesítési folyamatok felgyorsításában és az ügyfélszolgálat hatékonyságának növelésében is. A chatbot jó ötlet, legyen szó weboldalról, közösségi médiáról vagy mobilalkalmazásról.

melinda_3.PNGHa Te is szeretnéd hatékonyabbá tenni céged egy chatbot segítségével, engedd meg, hogy segítsünk! Cégünk tapasztalt szakemberei megvalósítják és finomhangolják a megálmodott automatizált segédet, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle! Érdekelnek a részletek?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/chatbot-marketing/

Szólj hozzá

tartalom vásárlás ügyfélszolgálat tippek automatizálás tanácsok automatizáció chatbot mesterséges intellingencia