2021. jún 04.

Inaktívak a követőid? Nem baj, őket is figyeld!

írta: Sáringer Viktória
Inaktívak a követőid? Nem baj, őket is figyeld!

pexels-artem-podrez-4492129.jpgA reakciók, megosztások és kommentek sokat elárulnak arról, hogy milyen tartalom az, amit kedvelnek követőink. Viszont arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy ez az aktivitás nem a teljes képet adja vissza.

A 90-9-1-es szabály szerint csak a közösségi média felhasználók 1%-a gyárt tartalmat, 9% reagál, megoszt és kommentel az eredeti bejegyzésnél, a maradék 90% pedig inaktív, de mégis jelen van. Tehát az aktivitás csupán egy kis szelete a valódi, teljes képnek. Gondolj csak bele, hány embert ér el egy bejegyzésed! Ezt a számot láthatod az adott poszt alatt. Emellett pedig az aktivitás szerepel, ami általában jóval kevesebb. És itt az aktivitásban benne van a véleménykifejezés mellett a kattintás a képekre, videóra, webcímre látogatás, a szöveg végigolvasásához a tovább gomb megnyomása, tehát minden. Mégis alacsonyabb ez a szám, mert nem mindenki kezd valamit a poszttal, attól, hogy látja, megjelenik neki.

Amikor felépítjük közösségi média stratégiánkat, a legtöbb esetben előtérbe helyezzük az aktív követőket és az ő igényeknek megfelelő tartalmakat gyártunk. Viszont ők potenciális célközönségünk csak kis részét teszik ki. Mi a helyzet a többiekkel? Van különbség aközött, hogy népszerű tartalmat hozunk létre vagy hatékony tartalmat. Az aktívabb követők köré alakított stratégia is jó lehet, de nem biztos, hogy elég a sikerhez.

És most már biztos megfogalmazódott benned is a kérdés, hogy mégis hogyan ismerjük ki közönségünk néma, inaktív részét, ha nem kezdenek semmihez a tartalmakkal? Honnan tudjuk, mit kedvelnek, mi tetszik nekik, ha nem reagálnak egy bejegyzésünkre sem?

pexels-david-mceachan-90333.jpgElőször is fontos a forgalom figyelése. Honnan érkeznek a látogatók? Milyen más felületekről érkeznek oldaladra? Ebből megtudhatod, hány ember és honnan látogatja oldaladat közösségi média tartalmaidért. Ha arra is rájössz, vajon miért kattintanak át, milyen információ vagy látvány az, ami bevonzotta őket, akkor máris közelebb kerülsz ahhoz, hogy megtudd, milyen tartalom az, ami releváns közönséged ezen részének.

Az átkattintási arány megmutatja, hogy az emberek milyen gyakran klikkelnek specifikus hirdetésekre, linkekre vagy közösségi média posztjaid bármely más részére. Ez arról árulkodik, hogy milyen tartalom az, ami kattintásra, cselekvésre ösztönzi a felhasználókat.

Ha a közösségi média stratégiád része az eladások felpörgetése, akkor a konverziós arány monitorozása hasznos lesz számodra. Az adatok összesítése, együttes vizsgálata segít megtalálni, hogy milyen típusú bejegyzések, szövegezések, tartalomtípusok azok, amik vásárlásra ösztönzik az embereket. Ha weblapra irányítod az embereket, akkor a weboldalon is követheted, mit néznek meg a Facebook-ról érkező látogatók és vásárolnak-e.

pexels-pressmaster-3851254.jpgTudd meg, mi érdekli célközönségedet! Milyen beszélgetések zajlanak márkád körül? Milyen preferenciái vannak a vásárlóknak? Hogyan állnak egy-egy témához? A kutatásban segíthet a keresőszavak vizsgálata, az interneten fellelhető vélemények feldolgozása. A konkurencia figyelemmel kísérése is jó ötlet: láthatjuk, milyen kulcsszavakkal és témákkal aktivizálják követőbázisukat és van-e olyan irányzat, amihez hasonlót mi is tudnánk alkalmazni.

A stratégia megtervezésénél legyen egy tiszta, körülhatárolt célod, például márkaismertség növelése, eladás, ügyfelek szerzése vagy edukáció. A tartalmaknál törekedj a kulcsszavak, keresőszavak alkalmazására, akár a szövegből kiemelve, hashtag formájában is. Ha már elkezdtél ezek alapján posztolni, akkor se dőlj még hátra! Figyeld folyamatosan az eredményeket, visszajelzéseket, változásokat, így mindig az igényeknek megfelelően javíthatsz, módosíthatsz.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-come-up-with-social-media-content-using-feedback-from-your-silent-fans/

Szólj hozzá

marketing forgalom célközönség aktivitás elemzések posztok aktivitásnövelés