2021. jún 14.

TikTok trendek, amiket érdemes beépíteni stratégiánkba!

írta: Sáringer Viktória
TikTok trendek, amiket érdemes beépíteni stratégiánkba!

solen-feyissa-qa2imwbgp1e-unsplash_1.jpgA TikTok egy meghatározó alkalmazássá, fogalommá nőtte ki magát a közösségi médiák világában. 2018 nyarán debütált és azóta 6 billióan töltötték le az App Store-ból, elérte globálisan a 689 millió felhasználót. A virálisan terjedő táncok, mémek, receptek, hack-ek és egyéb trendek hatását kár tagadni, hiszen a felület hatalmas befolyással bír. Emiatt sok márka elgondolkozhat, hogy érdemes-e elkezdenie a TikTokkal foglalkozni.

A TikTok sokat adhat márkádnak, de ehhez az is szükséges, hogy olyan céljaid és közönséged legyen, amik és akik lehetővé teszik, hogy sikereket érj el a platformon. Ha a TikTok maga nem is megfelelő hely számodra, az ott éppen aktuális trendekből sokat tanulhatunk és kihasználhatjuk az éppen menő, friss témákat más közösségi felületeken is. Már egyre több felület alkalmaz hasonló lehetőségeket, mint a TikTok. Például szóba kerülhet az Instagram Reels, a Youtube Shorts, a Snapchat Spotlight. Így a TikTok trendeket átültethetjük más felületekre is, ahol nagyobb eséllyel érjük el célcsoportunkat.

1. Gyors és egyszerű tutorial, hogyan csináld típusú videó

Egy kutatás szerint a márkák a leggyakrabban demókkal, hogyan csináld videókkal, magyarázó vagy bemutató tartalmakkal állnak elő. Van egy ehhez remekül kapcsolódó hashtag is a TikTok-on: #LearnOnTikTok - már több, mint 84 billió megtekintéssel. Ez is árulkodik arról, hogy nagyon népszerűek ezek a tartalmak a felületen.

A TikTok-on csak maximum 60 másodperced van, hogy átadd az üzeneted, így gyors vágásokra, tiszta és egyértelmű szöveges vagy felmondott magyarázatra, erőteljes vizualitásra és megragadó címre, leírásra van szükség.

@tastemade

Who’s ready to finally learn how to cut an onion? #learnontiktok #tiktokpartner #homeroutine #cheftips

♬ Lemons - Demo - Brye

2. Legyen a tartalom mindenki számára elérhető!

Megközelítőleg a Föld lakosságának 15%-a él valamilyen fogyatékossággal és minden márka számára fontos, hogy olyan tartalmat készítsenek, amelyet mindenki egyaránt élvezhet. Már azzal is szélesebb körben elérhetővé teszünk egy videót, ha feliratokat alkalmazunk. Ezenkívül a legtöbb közösségi oldalon alkalmazzák a helyettesítő szöveget, ami azt jelenti, hogy egy szöveges leírás segíti a látáskorlátozottakat a képen szereplő tartalom pontos megértésére. Ezt néhány esetben mi magunk is megadhatjuk a pontosság kedvéért. Például az Instagram-on ezt így teheted meg:

img_20210421_142311.jpgimg_20210421_142354.jpg

 img_20210421_142424.jpg

 

 

 

 

 

 

 A Text-to speech is egy hasznos funkció a TikTok-on, mert ebben az esetben a képre vagy videóra írt szöveget felolvasva hallgatják a nézők, ami nagy segítség.

@lucyedwardsblind

NEW FEATURE ALERT! This is how you use Text-to-speech #learnontiktok #texttospeech #newfeaturetiktok #newfeature #blind

♬ Mood (feat. iann dior) - 24KGoldn

3. Influencer marketing

Az influencer marketing még mindig szárnyal, így ha eddig még tartózkodtál, érdemes belevágni. A TikTok-on különösen erőteljesen hódítanak az influencerek, hiszen a létrehozott tartalmaik akár percek alatt milliókhoz eljuthatnak. Ráadásul sok új influencer is köszönhető a felületnek, hiszen itt bárkinek a videója virálissá válhat és seperc alatt több százezres vagy milliós követőbázist építhet fel magának. A videómegosztón megjelenő tartalmak készítéséhez nincs általában szükség műtermi körülményekre, profi videókamerára, elég csupán egy telefon, egy tartó vagy egy hely, ahová letámaszthatjuk és amennyiben nem jók a fényviszonyok, egy fényforrás.

A Pura Vida Bracelets kevesebb, mint 300.000 követővel rendelkezett a TikTok-on, 2,1 millióval az Instagram-on. Együttműködtek a TikTok legnépszerűbb tartalomgyártójával, Charli D’Amelioval, akinek 112 milliós rajongóbázisa van. Egy TikTok videóban jelentették be Charli saját termék kollaborációját a márkával, melyet azóta több mint 30 millióan láttak és 3,8 millióan kedveltek.

@charlidamelio

my @puravidabracelets pack is here� order yours at the link in my bio! #charlixpuravidabracelets #pvpartner

♬ Pura Vida Feel Like By Andrey Azizov - puravidabracelets

4. Hozz létre saját kihívást!

2020 virális pillanatai között szerepel az is, amikor egy felhasználó TikTok videójában a Fleetwood Mac Dreams című számát hallgatva gördeszkázik és az Ocean Spray üdítőjét issza. Az eredeti videót, amely Nathan Apodaca profiljára került fel több mint 12 millióan kedvelték és sokan elkezdték leutáznozni is. Ezen felbuzdulva az Ocean Spray létrehozott egy kihívást #DreamsChallenge névvel:

@oceanspray

Rolling into the weekend like... @420doggface208 @mickfleetwood @tiktok #dreamschallenge #cranberrydreams

♬ original sound - Ocean Spray Inc.

Csak az Instagram-on több, mint 2 millió poszt tartalmazza a #TikTokChallenge hashtag-et. A kihívások előnye, hogy arra ösztönzi az embereket, hogy csatlakozzanak, vegyenek részt, alkossanak saját tartalmat ők is és így folyamatosan, egyre szélesebb körben tud terjedni az üzenet.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/tiktok-trends/

Szólj hozzá

trendek tartalom együttműködés videó inspiráció trend kihívás influencer influencer marketing videós tartalom tartalomtípus