2025. ápr 09.

Mit várnak el az influencerek a márkákkal való együttműködés során?

írta: Sáringer Viktória
Mit várnak el az influencerek a márkákkal való együttműködés során?

xyz_20.pngAmikor az influencerek márkákkal működnek együtt, nem csupán a közönségük figyelmét ajánlják fel a partnereknek, de bizony a hírnevüket is kockáztatják. Az influencer marketing egy olyan kooperáció, ahol mindkét félnek egyértelműen prezentálnia kell, mit vár a közös munkától és mit tud ezért cserébe adni. Így elkerülhetők a kellemetlen esetek, ahol vagy a márka, vagy az alkotó sérül – a legrosszabb esetben pedig mindegyik. Egy sikeres partnerség kialakításához a márkáknak meg kell érteniük, hogy mit várnak el tőlük valójában az influencerek.

Most erről hoztunk pár hasznos tudnivalót!

Kreatív szabadság

Az influencerek a saját hangjukon szeretnék bemutatni a márkádat, nem pedig egy előre megírt értékesítési szöveg alapján. Tudjuk, fontos számodra, hogy minden pozitív tulajdonság bemutatásra kerüljön, de ha ragaszkodsz a szó szerinti szöveg meghatározásához, akkor a végeredmény garantáltan nem lesz hiteles és szívből jövő. Az influencerek ismerik a közönségüket és jól tudják, hogy milyen tartalmat szeretnének tőlük látni. Ha megfelelően választasz véleményvezért a közös munkához, akkor nem lehet gond, hogy szabad kezet adj számára és csupán néhány alapvető dolgot határozz meg a briefben. Olyan influencerre van szükséged, akinek a stílusa és értékrendje, videóinak minősége megfelel a márkád elvárásainak. Mindenképp nézz meg pár korábbi együttműködést is, hogy képet kapj a munkájáról, így nem kell aggódni, hogy valami félresiklik. Természetesen a megosztás előtt jóváhagyásra bekérhető a tartalom, így a szabad kéz ellenére is felügyelheted a végeredményt. 

Világos kommunikáció és elvárások

Az influencerek már a kezdetektől fogva értékelik az átláthatóságot. Mik a kampánycélok, milyen időkerettel dolgozhatnak, milyen eredményt vársz el tőlük és milyen kompenzációt ajánlasz fel ezért cserébe? Ezeknek a fontos kérdéseknek a tisztázása megelőzheti a félreértéseket és gördülékenyebbé teheti a munkát. Előre egyezzetek meg minden részletben írásban és lehetőleg szerződéses formában is, így mindketten védve vagytok és tudjátok, mit vártok egymástól.

Egy 2024-es Influencer Marketing Jelentés szerint az influencerek 65%-a szeretne részt venni a kreatív vagy termékfejlesztési beszélgetésekben a projekt elején, ahelyett, hogy csak az utolsó pillanatban kapják meg a részleteket. Addig semmiképp sem érdemes kiküldeni a terméket vagy továbblépni a koncepcióban, amíg nincs megegyezés az elvárások kapcsán mindkét oldalról. Ahogy nyilván a márka számára is kellemetlen, ha a véleményvezér az utolsó pillanatban változtat valamin, úgy ez fordítva is igaz. Természetesen vannak olyan esetek, ahol muszáj egy végső módosítás, de ne ez legyen a norma.

Méltányos kompenzáció

A 2024-es Influencer Marketing Jelentés szerint az influencerek 59%-a olyan vállalatokkal szeretne együttműködni, amelyeknek világos költségvetése és fizetési struktúrája van. Ez érthető, mivel az alkotók számára nagyon nem mindegy, milyen fizetségre számíthatnak. Pláne napjainkban, amikor a legtöbb cég bartelben szeretne együttműködni, vagyis terméket, szolgáltatást ajánl fel az elvégzett munkáért cserébe. Ez egyébként rendben is van sok véleményvezérnél, de vannak olyanok is, akik csak fizetett promóciókat vállalnak el, amit a cégeknek tiszteletben kell tartania.

Ha márkád nem akar terméken felül fizetni, akkor olyan influencert kell keresned, aki ezt elfogadja. Nyilván ez leszűkíti a lehetőségeket, de kompromisszumot kell kötnöd: vagy más influencer után nézel, vagy mégis rászánod magad egy közös megegyezésű összeg kifizetésére.

influencer-marketing-report_2024_chart_report-3_p-2-957x1024.png

A kompenzáció lehet sokféle: bartel, pénzbeli juttatás, affiliate jutalék vagy ezek valamilyen kombinációja. A lényeg az, hogy mindkét félnek megfeleljen a megállapodás.

Építs hatékony kampányokat a megfelelő influencerekkel!

A megfelelő influencer megtalálása alapvető fontosságú a sikeres együttműködéshez, ahogy az is, hogy egy hullámhosszon legyetek az elvárások tekintetében. Ne feledd, hogy nem csak a siker, de a felelősség is közös. Épp ezért az influencer marketing akkor működik igazán jól, ha partnerségként tekintünk rá. A kreatív szabadság, az átlátható kommunikáció és a méltányos kompenzáció olyan elvárások, amelyeket a legtöbb alkotó fenntart. Ha ezeket tiszteletben tartjuk, az eredmény nemcsak hitelesebb lesz, de hosszú távon is fenntartható kapcsolat jöhet létre a véleményvezér és a márka között.

 

sajat_oldal_5.pngMerülj el a közösségi média forradalmában, ahol számtalan új platform és trend vár felfedezésre! Új könyvünk átfogó útmutatót nyújt a legújabb social media trendek és oldalak megértéséhez, és hatékony használatához. Lapozz bele itt: https://www.kozossegi-media.com/koenyveink

 

 

 

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-find-the-right-influencers/#how-to-define-your-ideal-influencer

Szólj hozzá

marketing tartalom ötletek tippek tanácsok közösségi média influencer posztolás influencer marketing influencerek influencer együttműködés