2021. jún 30.

5 inspiráló Facebook-kampány

írta: Sáringer Viktória
5 inspiráló Facebook-kampány

pexels-vlada-karpovich-4050415.jpgA Facebook a közösségi média oldalak közül is az egyik legnépszerűbb, amely számtalan emberhez segít eljuttatni üzenetünket. A platformnak havonta közel 2,8 billió aktív felhasználója van. Szinte minden márka megtalálhatja célcsoportját az oldalon. Már csak az a kérdés, hogyan tudjuk elérni a célzott személyeket. A Facebook algoritmusa folyamatosan változik, fejlődik, emiatt néha nehéz kiigazodni, mi is lenne a következő helyes lépés céljaink eléréséhez.

Hogyan tudok olyan posztokat készíteni, amik nem vesznek el a tömegben? Teljesen fel kell adni az organikus posztolást és csak a fizetős hirdetésekre koncentrálni? Milyen hirdetések mennek jól, mik azok, amikre megéri költeni? Ha már benned is felmerültek ezek a kérdések, akkor jó helyen jársz, ugyanis most megnézzük, mi az, ami működik márkáknak a Facebook-on. Ehhez pedig néhány inspiráló példát mutatunk be az organikus posztoktól kezdve a fizetett hirdetésekig.

1. Tűnj ki a tömegből! - Adore Me

Az Adore Me egy fehérneműket forgalmazó cég, akik ismertek arról, hogy ünneplik a női nemet, legyen szó bármilyen méretről, alakról vagy színről. Ennek apropóján a Valentin napi kampányuk az önszeretetre koncentrált: nem a szokásos, már-már elcsépelt módon arra bíztatta a hölgyeket, hogy lepjék meg párjukat, öltözzenek ki az ő kedvéért. Az üzenet az volt, hogy ünnepeljék saját magukat. A mondandó átadásához pedig influencereket vetettek be felhasználók által készített tartalmak társaságában.

A márka posztjának minden része kitűnik a tömegből, például a call-to-action, a link elnevezése.

Hogy maximalizálják a potenciális vásárlók elérését és konverziót érjenek el, a márka a Facebook célzási lehetőségeit alkalmazza. Összességében az Adore Me valentin napi kampánya idén 226%-kal több vásárlási konverziót eredményezett, mint a tavalyi, 2020-as kampány.

kep.PNG2. Legyen JÓ a tartalom! - Owlet Baby Care

A cég missziója, hogy a babák biztonságban legyenek, miközben a szülők is tudnak egy picit lazítani, kevesebbet aggódni és ezáltal még több örömet találni a szülőlétben. A fő termékük a Smart Sock bébiőr, ami a pici oxigén és pulzusszámát is figyeli alvás közben, ráadásul értesíti a szülőt, ha rá kell nézni a babára.

Az Edison Research egy kutatása szerint az édesanyák 81%-a használja a Facebook-ot, ezzel a platform a legfontosabb felület ezen demográfiai csoport elérésre. Ezenfelül az is hangsúlyos adat, hogy kor tekintetében a legtöbb felhasználó a 25-34 évesek közül kerül ki, ami épp a szülővé válás időszaka általánosságban.

A cégnek már van egy közössége, ám a márkaismertség növelésével új embereket tudnak elérni, növelhetik az eladásokat. Ehhez a marketingeseknek egy kreatív megoldást kellett alkalmazni, ugyanis a koronavírus miatt a személyes vásárlások lehetetlenné váltak. Végül egy éjszakai égbolt sötét, mély színeit ötvözték pasztell színekkel, animált illusztrációkkal és olyan érzésünk van a hirdetést nézve, mintha mi magunk húznánk ujjunkat a képernyőn és ennek megfelelően változik az ábra. A vásárlási gomb is ott van a hirdetés mellett, ami egyből a weboldalra irányítja az érdeklődőket.

Ez a Facebook hirdetés bizonyítékul szolgál arra, hogy a vizuális történetmesélés mennyire fontos része marketingtevékenységünknek. A cég a Facebook Hirdetéskezelőjében a felosztásos tesztet alkalmazta, hogy összehasonlíthassák a régi és új kampány eredményeit.

3. Fokozd az izgalmat! - Jeni’s Splendid Ice Creams

A cég rendszeres Facebook-kampányokkal tartja fenn az emberek érdeklődését. Közös a kampányok tartalmaiban, hogy figyelmet megragadóak, színesek, interaktívak és a termékre fókuszálnak. Ezalól a márka egyik új kampánya sem kivétel, ahol egy új ízt mutattak be. Először részletek, utalások jelentek meg, amik növelték a várakozást, az izgalmat.

Miután leleplezték a titokzatos, új ízt, ezt természetesen újabb kreatív tartalmakkal ünnepelték meg. Stop motion konfettik, animált tartalmak, közeli termékfotók is részét képezték a kampánynak. Ebből is látszik, hogy a szórakoztató, feltűnő tartalmak is sikereket arathatnak, amennyiben illenek márkád stílusához.

4. Hirdess versenyt! - GoPro

A GoPro az élő bizonyíték rá, hogy a közösségi média felhívások, versenyek még mindig fontosak. Hogy promótálják az új HERO9 fekete kamerájukat, a márka kihirdette az évente egyszer megrendezésre kerülő, harmadik millió dolláros kihívást. Ez arra biztatja a GoPro felhasználókat globálisan, hogy osszák meg legjobb, szerkesztés nélküli GoPro-val készült tartalmukat, amiért persze a jutalom sem marad el: egy millió dollár keresi a gazdáját.

80 nap alatt 29.000 ember jelentkezett 125 országból. A videóklipek közül 56-ot választottak ki, melyekből egy 2 perces videó született. Ezt már több mint 600.000-en nézték meg:

Remekül alkalmazták a felhasználók tartalmait, mindeközben erősítve a közösség érzését, egy izgalmas kihívást nyújtva az embereknek. És az eredmény magáért beszél. A csodás videóban számtalan helyszínt, alkalmazási módot látunk, amire hasznosíthatjuk a terméket (az extrémsportoktól kezdve a festésig), így bizony a vásárlási kedvet is növeli a videó. Ráadásul nagyon jó a minőség, ami szintén a termék mellett szól. Így, habár az 1 millió dollár nagyon nagy összegnek tűnik egyetlen kampányra, mégis eredményes a marketing. És itt még nem is kell véget érnie a kampánynak, mert a győztesek bemutatkozhatnak az oldalon, elmesélhetik miért szeretik a terméket, hogyan használják és mi volt az ötlet a videókliphez, amivel neveztek.

 5. Célozz megfelelően! - The Teaching Company

d82429af-5c73-418a-97e2-957cba20f8e0.pngA Teaching Company a vezető fejlesztője az edukációs kurzusoknak. A koronavírus helyzet kezdetén arra szerették volna ösztönözni az embereket, hogy tanuljanak valami újat. Ez egy amúgy is növekvő törekvés volt sok embernél, amit jól észrevett a cég és ezt tudta kamatoztatni.

Mivel az emberek is bővítették látókörüket a bezártság miatt, a márka is lehetőséget látott abban, hogy növeljék az elérést és bővítsék a feliratkozók számát termékük, a The Great Courses számára.

A Facebook fénykép alapú reklámjai adták a kampány gerincét, amiben egy hónapig ingyen tananyagokat ajánlottak. A márka targetálás számpontjából nagyot váltott a korábbiakhoz képest és kibővítette a tipikus korosztályra vonatkozó adatokat, illetve új közönségeket is el tudtak érni az Egyesült Királyság, Kanada és Ausztrália területén. Ehhez hasonmás célközönségeket alkalmaztak, vagyis olyan embereket céloztak meg, akiknek hasonló a karakterisztikája, mint a márka tipikus vásárlójának. 2020. március 15. és április 30. között a kampánynak hála 5.540 új feliratkozót szereztek és az előző évhez képest átlagosan több mint tízszeresére növelték a havi előfizetéseket.

Ez is jól mutatja, hogy nem minden az extra tartalom, a megfelelő targetálás is hozzásegíthet minket céljaink eléréséhez.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-campaign/

Szólj hozzá

trendek marketing kampány tartalom hirdetés videó verseny inspiráció ötletek kihívás organikus algoritmus közösségi média targetálás posztok cta célzás call to action Facebook hirdetés Facebook kampány márkaismertség videós tartalom poszt ötletek tartalom ötlet várakozás növelése közösségi média kihívás