5 inspiráló Facebook-kampány
A Facebook a közösségi média oldalak közül is az egyik legnépszerűbb, amely számtalan emberhez segít eljuttatni üzenetünket. A platformnak havonta közel 2,8 billió aktív felhasználója van. Szinte minden márka megtalálhatja célcsoportját az oldalon. Már csak az a kérdés, hogyan tudjuk elérni a célzott személyeket. A Facebook algoritmusa folyamatosan változik, fejlődik, emiatt néha nehéz kiigazodni, mi is lenne a következő helyes lépés céljaink eléréséhez.
Hogyan tudok olyan posztokat készíteni, amik nem vesznek el a tömegben? Teljesen fel kell adni az organikus posztolást és csak a fizetős hirdetésekre koncentrálni? Milyen hirdetések mennek jól, mik azok, amikre megéri költeni? Ha már benned is felmerültek ezek a kérdések, akkor jó helyen jársz, ugyanis most megnézzük, mi az, ami működik márkáknak a Facebook-on. Ehhez pedig néhány inspiráló példát mutatunk be az organikus posztoktól kezdve a fizetett hirdetésekig.
1. Tűnj ki a tömegből! - Adore Me
Az Adore Me egy fehérneműket forgalmazó cég, akik ismertek arról, hogy ünneplik a női nemet, legyen szó bármilyen méretről, alakról vagy színről. Ennek apropóján a Valentin napi kampányuk az önszeretetre koncentrált: nem a szokásos, már-már elcsépelt módon arra bíztatta a hölgyeket, hogy lepjék meg párjukat, öltözzenek ki az ő kedvéért. Az üzenet az volt, hogy ünnepeljék saját magukat. A mondandó átadásához pedig influencereket vetettek be felhasználók által készített tartalmak társaságában.
A márka posztjának minden része kitűnik a tömegből, például a call-to-action, a link elnevezése.
Hogy maximalizálják a potenciális vásárlók elérését és konverziót érjenek el, a márka a Facebook célzási lehetőségeit alkalmazza. Összességében az Adore Me valentin napi kampánya idén 226%-kal több vásárlási konverziót eredményezett, mint a tavalyi, 2020-as kampány.
2. Legyen JÓ a tartalom! - Owlet Baby Care
A cég missziója, hogy a babák biztonságban legyenek, miközben a szülők is tudnak egy picit lazítani, kevesebbet aggódni és ezáltal még több örömet találni a szülőlétben. A fő termékük a Smart Sock bébiőr, ami a pici oxigén és pulzusszámát is figyeli alvás közben, ráadásul értesíti a szülőt, ha rá kell nézni a babára.
Az Edison Research egy kutatása szerint az édesanyák 81%-a használja a Facebook-ot, ezzel a platform a legfontosabb felület ezen demográfiai csoport elérésre. Ezenfelül az is hangsúlyos adat, hogy kor tekintetében a legtöbb felhasználó a 25-34 évesek közül kerül ki, ami épp a szülővé válás időszaka általánosságban.
A cégnek már van egy közössége, ám a márkaismertség növelésével új embereket tudnak elérni, növelhetik az eladásokat. Ehhez a marketingeseknek egy kreatív megoldást kellett alkalmazni, ugyanis a koronavírus miatt a személyes vásárlások lehetetlenné váltak. Végül egy éjszakai égbolt sötét, mély színeit ötvözték pasztell színekkel, animált illusztrációkkal és olyan érzésünk van a hirdetést nézve, mintha mi magunk húznánk ujjunkat a képernyőn és ennek megfelelően változik az ábra. A vásárlási gomb is ott van a hirdetés mellett, ami egyből a weboldalra irányítja az érdeklődőket.
Ez a Facebook hirdetés bizonyítékul szolgál arra, hogy a vizuális történetmesélés mennyire fontos része marketingtevékenységünknek. A cég a Facebook Hirdetéskezelőjében a felosztásos tesztet alkalmazta, hogy összehasonlíthassák a régi és új kampány eredményeit.
3. Fokozd az izgalmat! - Jeni’s Splendid Ice Creams
A cég rendszeres Facebook-kampányokkal tartja fenn az emberek érdeklődését. Közös a kampányok tartalmaiban, hogy figyelmet megragadóak, színesek, interaktívak és a termékre fókuszálnak. Ezalól a márka egyik új kampánya sem kivétel, ahol egy új ízt mutattak be. Először részletek, utalások jelentek meg, amik növelték a várakozást, az izgalmat.
Miután leleplezték a titokzatos, új ízt, ezt természetesen újabb kreatív tartalmakkal ünnepelték meg. Stop motion konfettik, animált tartalmak, közeli termékfotók is részét képezték a kampánynak. Ebből is látszik, hogy a szórakoztató, feltűnő tartalmak is sikereket arathatnak, amennyiben illenek márkád stílusához.
4. Hirdess versenyt! - GoPro
A GoPro az élő bizonyíték rá, hogy a közösségi média felhívások, versenyek még mindig fontosak. Hogy promótálják az új HERO9 fekete kamerájukat, a márka kihirdette az évente egyszer megrendezésre kerülő, harmadik millió dolláros kihívást. Ez arra biztatja a GoPro felhasználókat globálisan, hogy osszák meg legjobb, szerkesztés nélküli GoPro-val készült tartalmukat, amiért persze a jutalom sem marad el: egy millió dollár keresi a gazdáját.
80 nap alatt 29.000 ember jelentkezett 125 országból. A videóklipek közül 56-ot választottak ki, melyekből egy 2 perces videó született. Ezt már több mint 600.000-en nézték meg:
Remekül alkalmazták a felhasználók tartalmait, mindeközben erősítve a közösség érzését, egy izgalmas kihívást nyújtva az embereknek. És az eredmény magáért beszél. A csodás videóban számtalan helyszínt, alkalmazási módot látunk, amire hasznosíthatjuk a terméket (az extrémsportoktól kezdve a festésig), így bizony a vásárlási kedvet is növeli a videó. Ráadásul nagyon jó a minőség, ami szintén a termék mellett szól. Így, habár az 1 millió dollár nagyon nagy összegnek tűnik egyetlen kampányra, mégis eredményes a marketing. És itt még nem is kell véget érnie a kampánynak, mert a győztesek bemutatkozhatnak az oldalon, elmesélhetik miért szeretik a terméket, hogyan használják és mi volt az ötlet a videókliphez, amivel neveztek.
5. Célozz megfelelően! - The Teaching Company
A Teaching Company a vezető fejlesztője az edukációs kurzusoknak. A koronavírus helyzet kezdetén arra szerették volna ösztönözni az embereket, hogy tanuljanak valami újat. Ez egy amúgy is növekvő törekvés volt sok embernél, amit jól észrevett a cég és ezt tudta kamatoztatni.
Mivel az emberek is bővítették látókörüket a bezártság miatt, a márka is lehetőséget látott abban, hogy növeljék az elérést és bővítsék a feliratkozók számát termékük, a The Great Courses számára.
A Facebook fénykép alapú reklámjai adták a kampány gerincét, amiben egy hónapig ingyen tananyagokat ajánlottak. A márka targetálás számpontjából nagyot váltott a korábbiakhoz képest és kibővítette a tipikus korosztályra vonatkozó adatokat, illetve új közönségeket is el tudtak érni az Egyesült Királyság, Kanada és Ausztrália területén. Ehhez hasonmás célközönségeket alkalmaztak, vagyis olyan embereket céloztak meg, akiknek hasonló a karakterisztikája, mint a márka tipikus vásárlójának. 2020. március 15. és április 30. között a kampánynak hála 5.540 új feliratkozót szereztek és az előző évhez képest átlagosan több mint tízszeresére növelték a havi előfizetéseket.
Ez is jól mutatja, hogy nem minden az extra tartalom, a megfelelő targetálás is hozzásegíthet minket céljaink eléréséhez.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-campaign/