2021. júl 08.

7 lépés a nyerő marketingstratégiához

írta: Sáringer Viktória
7 lépés a nyerő marketingstratégiához

pexels-pixabay-459654.jpgNeked már van közösségi média marketing stratégiád? Vagy csak megosztod, ami eszedbe jut és reméled a legjobbakat? Ez utóbbi sajnos fel sem veheti a versenyt egy alaposan kidolgozott, előre megtervezett stratégiával. A közösségi média tér használata ma már mindennapos, a marketing tevékenység ezeken a platformokon pedig valós konverziót hozhat, vagyis új vásárlókat szerezhetsz közösségi média kommunikációd segítségével.

Már egyre többen belátják, hogy a közösségi média marketinget bizony nem lehet a szőnyeg alá söpörni, mert valós és mérhető eredmények születhetnek használatából. Sőt, van olyan cég, aki csupán a közösségi felületekre támaszkodik, itt kommunikál követőivel, itt hirdet és itt is ad el. A mai vásárlási lehetőségekkel már a saját honlap megléte sem szükséges, elég akár egyetlen közösségi profil.

Amennyiben nem csak a közösségi médiában vagy jelen, akkor is remek része lehet átfogó, integrált marketing tervednek az a néhány, hazánkban is populáris social media platform, ahol megtalálható célcsoportod.

1. Válassz JÓ célokat!

Az szubjektív, hogy mit tartunk jónak. Ám vállalkozásunkhoz kapcsolódó céljainkat úgy kell meghatároznunk, hogy azok üzleti érdekünket szolgálják. Olyan célokat válasszunk, melyek előrébb visznek minket, relevánsak, megvalósíthatók és tudjuk is, hogyan, milyen lépésekkel valósíthatjuk meg. Az eredmények legyenek mérhetőek, számszerűsíthetőek, hogy pontosan követni tudjuk, milyen sikereket értünk el.

2. Tudj meg mindent a közönségedről!

Célcsoportod alapos ismerete elengedhetetlen, hisz ők azok, akiket meg kell szólítanod, akiket aktivitásra, cselekvésre, vásárlásra kell ösztönöznöd. Ha nem tudod, hogyan szólítsd meg az adott demográfiai csoportot, akkor hiába jó a terméked, nem fogod tudni sikeresen átadni az üzenetet.

kristopher-roller-pc_lbssxcze-unsplash.jpg3. Ismerd a konkurenciád!

Vannak, akik csak saját magukkal szeretnének foglalkozni és ezzel nincs is gond, hisz nyilván az elsődleges figyelem a saját vállalkozásra, eredményekre kell, hogy irányuljon. Azonban ettől még nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, kik versenytársaink és ők milyen stratégiát folytatnak. Ha felmérjük konkurenciánk közösségi oldalait, akkor láthatjuk, hogy mi teljesít náluk jól és mi nem, ami jó lecke lehet saját cégünk számára is. Nyilván ne másoljunk, de ötleteket meríthetünk mások kommunikációjából és megelőzhetjük, hogy elkövessük ugyanazokat a hibákat, mint ők.

4. Találj inspirációt!

A konkurencia közösségi profiljainak böngészésén túl érdemes akár külföldi, hasonló szektorban és témában aktív cégek, vállalkozások oldalait is megnézni. Ha nincs ötleted, hogy találj rájuk, próbálkozz kulcsszavas kereséssel a Google-ben, ahol weboldalukról eljuthatsz közösségi profiljaikra vagy akár Instagram-on, hashtag-es keresés segítségével is inspirálódhatsz. Az adott témában aktív influencerek bejegyzései is szolgálhatnak kiindulópontként, ők hogyan szólítják meg a célcsoportot, hogyan népszerűsítenek egy olyan terméket, melyhez hasonlót Te is szeretnél értékesíteni.

5. Készítsünk olyan tartalmat, ami aktivitást vált ki!

Az organikus elérések esetében kiemelten fontos, hogy aktivitásra biztassuk a felhasználókat, mert így jobb eredményeket érhetünk el, és az algoritmus is jobb eséllyel teszi ki posztunkat újra és újra a Hírfolyamba, mintha senki sem reagálna rá. A Facebook-on aktivitásnak számít a képekre való kattintás, a tovább gombra való kattintás (a teljes poszt végigolvasásához), a linkre kattintás, a reakció, a kommentelés, a megosztás. Az Instagram felületén a Képgaléria megnézegetése, a kedvelés, a hozzászólás, a mentés és a privát üzenetváltás az adott profillal is hozzájárulhat, hogy minél szorosabb kapcsolatot feltételezzen a rendszer. Tehát próbáljuk meg olyan kreatív, ötletes megoldásokkal színesíteni kommunikációnkat, mely jó eséllyel aktivitást vált ki az adott célcsoportból. Ez sokféleképp megvalósulhat, például játékkal, egy humoros mémmel, egy lélegzetelállító fotóval – attól függ, milyen tartalmakat kedvel közönségünk.

thisisengineering-raeng-dbllkd8u2rw-unsplash.jpg6. Tartsd a kapcsolatot!

A kapcsolat kialakítása, fenntartása, egy közösség létrehozása nem olyan egyszerű feladat, de kifizetődő. Nem jó taktika, ha figyelmen kívül hagyjuk a kommenteket és üzeneteket, ezekre tanácsos válaszolni. És bizony a negatívat se töröljük ki, sok esetben még jó benyomást is kelthet a külső szemlélőkben, ha látják, hogy igyekszünk megoldást találni a problémákra, konfliktusokra. Mindig legyünk profik, ha vásárlóinkkal, lehetséges ügyfeleinkkel kommunikálunk, mert a személyeskedés, udvariatlan stílus nagyon negatív képet festhet rólunk.

7. Eredmények figyelése

Folyamatosan tesztelj, elemezz, javíts! Ez a hármas elősegíti, hogy stratégiád folyamatosan fejlődni, javulni tudjon és megtaláld a tökéletes posztolási időt, a megfelelő poszttípusokat, a stílust, amit célközönséged kedvel. Jó, ha rengeteg ötleted van és mindig valami újon töröd a fejed, de azért néha vissza is kell tekintenünk és az eddig elért eredményeket is alaposan megnézni. Mert ami bevált, azt ki tudjuk elemezni, hogy vajon miért teljesített ilyen jól és tudunk ehhez hasonló tartalmakat létrehozni.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/guides/social-marketing-guide/

https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/

Szólj hozzá

marketing tartalom célok üzenetek kommentek közönség inspiráció ötletek tippek marketingstratégia eredmények tervezés konkurencia célközönség marketing terv startégia aktivitás közösségi média elemzések elérés social media posztok megosztások