Hogyan vágj bele a Facebook és az Instagram értékesítésbe?
Értékesítenél Facebookon vagy Instagramon, de nem tudod pontosan hogyan is vágj bele? Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy milyen információkra és dokumentumokra van szükséged, hogy létrehozz Kereskedelemkezelő fiókot.
A szükséges iratok többsége már valószínűleg a birtokodban van, ugyanis a Facebookon és az Instagramon történő értékesítéshez nincs különösebb dokumentumra szükséged, mint az általános üzleti életben. Ha pedig rendelkezel webshoppal vagy már értékesítettél online, 99%-ra biztosra mondhatjuk, hogy a Kereskedelemkezelő regisztrációhoz kellő dokumentumokkal rendelkezel.
Kezdjük a pénzügyi adatokkal. A Kereskedelemkezelőben lehetőséged nyílik arra, hogy figyelemmel kövesd az adózással és a pénzmozgással kapcsolatos ügyeidet. Ehhez nincs is másra szükséged, mint hogy megadd adószámod, de fontos figyelni arra, hogy minden egyes állam esetén megkell adni a bejegyzett adószámot, ahol értékesítést folytatsz. Továbbá ajánlott megadni a céged fizikai címét, már ha rendelkezik ilyen címmel. Illetve ne feledkezz meg a vállalkozás képviselőjének az adatainak megadásáról sem. Itt a következő adatokra lesz szükséged: cég képviselő neve, születési dátuma, társadalombiztosítási azonosító és személyazonosságát igazoló iratok.
Ahhoz, hogy vállalkozásod valódiságát igazolni tudd a Kereskedelemkezelőben, szükséged lesz a pénzügyi adatoknál szereplő dokumentumokra, adatokra, illetve még egy-két kiegészítésre. Az egyik ilyen plusz kiegészítés, hogy meg kell adnod a vállalkozás típusát, nevét és működésének országát. Továbbá ki kell választanod, hogy mi a vállalkozásodnak leginkább megfelelő kategória.
Minden sikeresen vállalkozás alapja egy jól működő ügyfélszolgálat. Egy alap ügyfélszolgálat indításához szükséged lesz két e-mail címre. Egyik az üzleti e-mail cím másik pedig az ügyfélszolgálati e-mail cím. Az ügyfélszolgálati e-mail címen keresztül fogják tudni veled tartani a kapcsolatot a vásárlók, ha bármi kérdésük vagy panaszuk merülne fel. Ezenfelül le kell fektetni a vállalkozásod visszaáru-szabályzatait, hogy a vásárlók tisztába legyenek a termék cserével és visszaküldéssel. Ezzel időt megspórolva az ügyfélszolgálatos kollégáknak.
Ne feledkezzük meg a megrendelések lebonyolításáról sem. Úgy készülj, hogy itt meg kell adnod, hogy milyen szállítási lehetőségek közül választhatnak vevőid, melyik szállítási formának mennyi a díja, illetve ne felejtsd el a szállításhoz tartozó időtávot is megadni.
Végül, de nem utolsó sorban a céged számára talán legfontosabb adatok megadása. Ahhoz, hogy az eladott termékeid után megkapd az ellenértéküket nincs másra szükség, minthogy megadd a bankszámlád adataid a számlaszámmal és a bankoddal együtt.
Ezennel a végére is értünk az előkerítendő dokumentumok sorának. Ha úgy gondolod a cikk elolvasása után, hogy rendelkezel az összes szükséges dokumentummal, ne habozz! Ha viszont azt érzed, még nem olyan biztos egy-két dolog, akkor se várj tovább, hiszen a Kereskedelemkezelőben a fiókhoz tartozó adatokat bármikor módosíthatod.
Forrás: https://www.facebook.com/business/learn/lessons/before-starting-with-commerce