5 érv, hogy miért érdemes értékesíteni Facebookon és Instagramon
Közösségi média oldalakon jelen lenni felhasználóként manapság már alap dolognak tekintendő. Vállalkozásként jelen lenni szinten alap dolog, azonban, hogy rendes boltként alkalmazzuk a közösségi média platformokat, nem örvend még akkor népszerűségnek. Céged van, de még nem értékesítesz egy közösségi média platformon sem? Elhoztunk neked 5 érvet, hogy miért is kezdj bele minél hamarabb.
1. Népszerűség
2021-ben körülbelül 3,78 billió közösségi média felhasználóval számolhatunk. Ez a szám csak még tovább fog növekedni a jövőben. A felhasználók száma mellett fontos még megemlíteni, hogy az emberek mennyi időt is töltenek a közösségi média oldalakon, ugyanis értékesítőként ez igencsak fontos adatként szolgál. Az emberek fellátogatnak a közösségi oldalakra, mert beszélgetni akarnak barátainkkal, mert nem akarnak lemaradni a legújabb hírekről vagy egyszerűen azért, mert az életük részévé vált és egyszerűen kötelezőnek érzik, hogy naponta többször is ránézzenek. Így értékesítőként a célközönségünket ott tudjuk megcélozni a közösségi média által, ahol a legtöbb időt töltik valójában és nem arra várunk, hogy arra szenteljék az idejüket, hogy a mi webshopunkra rátaláljanak.
2. Többféle lehetőség
Ha nekiakarunk látni a közösségi médián az értékesítésnek, akkor nem csak egy út áll előttünk. Facebook és Instagram esetében a következőkről beszélhetünk.
Előszöris szóba jöhet a Facebook Marketplace. Ahogy a nevéből is adódik, ez a Facebookon belüli piac. Cégként azért éri meg ezt választani, mert a felhasználónak nem kell abbahagynia a közösségi életét miközben vásárol, mindent el tud intézni a Facebookon belül. Rákeres az adott termékre és a Facebook máris kidobja a lehetséges ajánlatokat és egy kattintással a Facebookon belül már meg is vette azt amire szüksége volt.
A Facebook-oldal bolti területe szintén az alkalmazáson belül tartja a felhasználót. Ha a Facebook kidobja a cégünk hirdetését a felhasználónak, csak egy kattintásba telik, hogy az alkalmazáson belül szétnézzen a cégünk Facebook boltjában, minta egy webshop lenne és könnyedén véghez viheti a vásárlást. Így kényelmes és egyhelyről vásárolt, anélkül, hogy 3-4 oldalon keresztül lett volna irányítva, ami az esetek többségében a vásárlás megszakításához vezet.
Választhatjuk az Instagram-ot is, hiszen a reggeli kávéját iszogatva ki ne nézett volna fel Instagramra? Platform reggeli olvasása közben a fogyasztóval szembejön a hirdetés akár a csak Facebookon és máris könnyedén az alkalmazáson belül lebonyolíthatja a vásárlást, majd folytathatja a hírfolyam olvasgatását zavartalanul.
3. Könnyedség és egyszerűség
Használata igen egyszerű. Az adott vállalkozással regisztrálni kell, majd megjeleníteni a kereskedelmi platformot. Ha ezzel megvagyunk, összekapcsoljuk az üzleti fiókot a kereskedelmi platformmal és megadjuk a kért adatokat. Ahhoz, hogy az értékesítés elkezdődjön már csak a katalógust kell feltöltened a céged termékeivel. Ennyi az egész. Meg is kezdhetjük az értékesítést az általunk kiválasztott felületen. A további finomítások és lépesek szintén ilyen egyszerűen és gördülékenyen mennek.
4. Személyre szabás
A közösségi média platformokon folytatott értékesítés során is rengeteg versenytárssal találhatjuk szembe magunkat. Viszont Facebook-oldal bolti területe erre is megoldást nyújt, a bolt személyre szabásával. Ezáltal nem csak a kínált termékünkkel, hanem maga a bolt stílusával is kitűnhetünk a többi versenytárs közül. Facebookon lehetőségünk van a katalógust, a kezdőlapot és a bolt stílusát személyre szabni. Annyi terméket tölthetünk fel a katalógusba amennyit csak akarunk. Eltávolíthatunk és hozzáadhatunk új kollekciókat és ezeket mind könnyedén rendezhetjük kedvünk szerint. Variálhatjuk a színeket, a betűtípusokat illetve a gombokat, hogy a legjobban passzoljon a cégünk arculatához.
5. Ingyenes
Hogy ezt még nem is említettük? A felsorolt érvekhez még hozzájön az is, hogy ezt a sok funkciót és előnyt mind ingyenesen vehetjük igénybe.
Reméljük, ha ezelőtt nem is értékesítettél közösségi média platformokon, a cikk elolvasása után most erősen azon töröd a fejed mikor is kezdj bele.
Forrás: https://www.facebook.com/business/learn/lessons/is-commerce-on-facebook