Növeld Insta követőid számát organikusan!
Kíváncsi vagy, hogyan szerezhetsz Instagram követőket anélkül, hogy botokért vagy a bekövet-kikövet alapú programokért fizetnél? Bár ez nem olyan egyszerű, mint régebben, de továbbra is lehetséges több követőt szerezni az Instagramon, ha ismerjük a megfelelő taktikát!
A kulcs a következetesség
Tudjuk, tudjuk, már ezerszer hallottad, hogy mennyire fontos a következetes kommunikáció és posztolsz is rendszeresen, de még nem jöttek az eredmények és már unod. Ne add fel! A következetesség nem hoz több ezer követőt napok alatt, de még csak hetek alatt sem, viszont lassan, de biztosan építheted követőbázisodat valódi, elkötelezett követőkkel. És egy hűséges, valóban érdeklődő felhasználó többet ér, mint ezer vásárolt követő.
Döntsd el, mennyi időt tudsz Insta oldalad kezelésére szánni és jelölj ki egy minimumot, heti hány alkalommal posztolsz majd és milyen típusú tartalmakat. Ez az elhatározás, főleg ha papírra is veted, segít abban, hogy tartsd magad hozzá, ne hagyj ki csak ezt vagy azt. Persze nem kell kényszerből tartalmat gyártani és felesleges spamekkel elárasztani az embereket, csak azért hogy meglegyen a heti minimum de azért néhány feed poszt és sztori mindenképp ajánlott hetente.
Üzleti feladataink mellett nem egyszerű még a közösségi oldalakat is menedzselni, főleg, ha heti több alkalommal posztolnánk – macerás mindig belépni, aktívnak lenni. Szerencsére már van lehetőség posztok és történetek időzítésére, akár a Creator Studio-bol is az Instagramra. Így egy kis időt spórolhatsz, ám ettől még ne feledkezz meg arról sem, hogy interakcióba lépj követőiddel.
Az első benyomás
Kutatások szerint az első 7 másodperc a döntő, amikor találkozol valakivel. Ez iszonyúan rövid idő, de máris eldől az első benyomás, mit gondolnak rólad. Ezt sok minden befolyásolja a való életben, a személyes találkozásoknál és nincs ez másként az online megjelenéseknél sem. Sőt, az online térben még ennél rövidebb is lehet a reakció idő, mialatt eldöntenek rólad valamit a felhasználók.
A profilkép, bemutatkozás és a feed első ránézése fogja eldönteni, hogy rányomnak-e a követés gombra, így ezeket érdemes dolgoznod, hogy mindig jól mutassanak, tartalmasak legyenek, egyezzenek célközönséged ízlésével és értékrendjével, márkád arculatával és úgy általánosságban „jó legyen ránézni”. Ez nem hangzik túl profin, ám mégis lényeges. Mi magunk is tapasztalhattuk már, hogy valakinek az Insta oldalát azért nem követtük be, mert annyira nem voltunk elragadtatva, míg másét pedig igen, mert már első ránézésre is minden passzolt, jól mutatott, tetszett.
A szöveg fontossága
A feedbe töltött posztoknál milyen szövegeket alkalmazol? Olyanokat, amik megragadják a figyelmet, bevonzzák az embert, hogy még többet akarjanak tudni és végül egy erős, odaillő call-to-action-nek zárulnak?
Egy sokaknak bevált taktika, ha így áll össze a szövegezési stratégia:
- Címsor: valami gondolatébresztő, érdekes, provokatív, izgalmas, felkelti a kíváncsiságot. Férjen ki az első két sorban, mert előnézetben ennyit látnak majd körülbelül a felhasználók és ha sikerül megfogni őket, akkor a továbbolvasás mellett döntenek majd.
- Érték, lényegi rész: még jobban be tudod húzni a felhasználókat, tartalmazza a kontextust, amit tudniuk kell, a lényegi információkat, értéket ad. Lehet ez egy történet, a legfontosabb felmerülő kérdésekre való válasz, egy hogyan csináld tipp, tanácsadás. Ez lehet hosszabb lélegzetvételű.
- Híd: Itt az ideje, hogy szépen rávezessük az embereket, hogy az egész miért is fontos nekik, miért kell, hogy érdekelje őket, milyen problémájukra vagy igényükre jelent megoldást. Miért éri meg nekik? Ezt nem kell ragozni, elég 1-2 mondat.
- Erős CTA: Végül zárjunk egy erős ösztönzéssel, felhívással. Itt a legegyszerűbb dolgok is beválthatnak (írj kommentet, kattints a bemutatkozásnál lévő linkre, nézd meg a történeteket).
Együttműködés hasonló márkákkal és alkotókkal
Hogy még jobban ismertté váljon oldalad, szerepelj olyan influencerek, tartalomgyártók, márkák közösségi oldalain, akiknek a célcsoportja, követőbázisa egyezik a Tiéddel. Egy közös munkából mindketten nyertesen kerülhettek ki, ha Te is bemutatod partneredet a Te követőidnek és a másik cég, személy is ezt teszi cserébe.
Promótáld saját magad!
Furcsán hangozhat, hogy a saját weboldaladon, hírleveledben vagy akár közösségi oldaladon promózd további profiljaidat, de ez nagyon sokat segíthet a követőbázis növelésében!
Ugyanis lehet, hogy valaki követ a Facebook-on vagy ismeri weboldalad, esetleg még hírleveledre is feliratkozott, mégsem tudja, hogy az Instagramon is fent vagy. Ahhoz nagy rajongónak kell lenni, hogy valaki elkezdjen rákeresni a márkanevekre a közösségi oldalakon. Ilyenkor általában vagy kérdésünk van és ügyfélszolgálatként tekintünk az oldalra, véleményekre vagyunk kíváncsi és így információforrásként használjuk. Az ritka, ha csak szórakozásból rákeresünk olyan márkákra, akiktől vásárolni szoktunk. Viszont ha valahol felajánljuk, hogy ott is követhetnek és még esetleg egy kis pluszt is ajánlunk (villámakció csak az Instán időnként, nyereményjátékok) akkor rajongóink szívesen átmennek majd, hogy más felületen is követni kezdjenek.