2021. okt 08.

Tartalomgyártás? Segítünk!

írta: Sáringer Viktória
Tartalomgyártás? Segítünk!

clayton-cardinalli-c2ttstrpmgu-unsplash_1.jpgA tartalom a siker kulcsa. Lehetünk bármennyire profi hirdetők, lehet termékünk tökéletes és utánozhatatlan, ha nem tudjuk ezt megfelelően tálalni az érdeklődőknek, akkor nem leszünk eredményesek. A jó tartalom megkönnyítheti a vásárlási döntés meghozását. Most ehhez hoztunk pár hasznos, gyakorlati tanácsot!

Válogasd át a tartalmakat!

Néha teljesen el tudunk veszni a saját tartalmaink között is és könnyen előfordulhat, hogy megfeledkezünk egy-két dologról, amit egyébként remekül fel tudnánk használni. Emiatt lényeges a rendszerezés, így mindig tudjuk, mi áll rendelkezésre és milyen típusú tartalmaink vannak. Ez természetesen nem a kedvenc feladatunk általában, de megéri a válogatás és a rendezgetés, mert ez alapján egy listát is össze tudunk állítani abból, mink van és mi az, ami hiányzik. Így az ezredik ugyanolyan poszt, tartalom gyártása helyett rálátásunk lesz, miből van kevesebb. Ennek utána tudunk járni az elemzések segítségével,  hogy hogyan teljesítenek a hasonló posztok vagy ha még nem volt kint ilyen, akkor tesztelhetünk pár bejegyzést. Ezután tudjuk majd, hogy érdemes-e még ebbe az irányba elindulni és bővíteni ezt a részt, vagy inkább másban gondolkozzunk.

Használd újra!

Az újrahasznosítás többféleképpen is megvalósulhat. Például ha van egy e-book-ot, egy iránymutató ábrád vagy blogposztod, abból számos formában keletkezhet közösségi média tartalom. A szöveg alapján készíthetsz infógrafikát, videót, a képek alapján szövegezést, így egy ötlet többféle formában is megjelenhet. Egy hosszabb lélegzetvételű írásból készíthetsz rövid kivonatot, összefoglalót, de akár több részre tördelve is tálalhatod, egy posztsorozat formájában.

A videóstratégiád is alaposan gondold át, mert a videók remek opciót jelentenek: kivághatsz belőle képeket, rövidebb részleteket, így többféleképp is megjelenítheted.

Optimalizáld a tartalmakat!

Amikor tartalmat készítesz, ügyelned kell rá, hogy célközönségedre szabd az adott vizuális tartalmat vagy szöveget. Így elérheted, hogy a hírfolyamban megjelenő posztod ne maradjon észrevétlen potenciális vásárlóid számára.

christin-hume-slbqshqaheo-unsplash.jpgÍme néhány tipp, hogyan optimalizálhatod tartalmaidat, hogy maximalizáld az elérést:

  • Alkalmazz keresőcímkéket,
  • Használj rövidített linkeket és call to actiont,
  • Változatos tartalmakkal lásd el követőidet,
  • Tördeld a szöveget, használj emojikat.

Találd meg a saját hangod!

Nem csak az számít, hogy célközönséged igényeire szabd a posztokat, hanem az is, hogy márkád stílusához, arculatához, értékrendjéhez is illeszkedjenek tartalmaid.

Légy aktuális!

Ne csak termékedről, szolgáltatásodról posztolj, hanem reagálj a világ aktuális történéseire is! Márkád stílusától függően ide tartozhatnak a társadalmi problémák, mint például a környezetszennyezés, de az ünnepnapok, világnapok vagy akár az is, milyen online trendek, kihívások uralkodnak.

Használj példákat!

Az embereknek meg kell mondanod, miért a Te kínálatod az, amivel jól járnak. Ehhez hozz fel példákat! Reagálj célközönséged problémáira, nehézségeire és konkrét példákon át mondd el a felhasználóknak, terméked vagy szolgáltatásod hogyan segít nekik!

Hasonlítsd össze az eredményeket a célokkal!

A sikerhez meg kell nézned, hogy megfelelő ütemben haladsz-e céljaid felé. Ehhez pedig elemzésekre, statisztikákra lesz szükséged, így átláthatsz mindent. Ez abban is segít, hogy min kell változtatnod tartalmak tekintetében. Ha nagyon nem jönnek a várt eredmények, akkor először is menj biztosra, hogy reális, elérhető, pontos célokat tűztél-e ki. Ha igen, akkor valami nem megfelelő, emiatt nem tudsz előrébb lépni, közeledni a célok felé. Vizsgálj meg minden tényezőt, így a tartalmakat is.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-4

https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-6

Szólj hozzá

poszt tartalom optimalizálás arculat posztok posztolás tartalomgyártás tartalommarketing