2024. dec 14.

Minden felületre ugyanaz a tartalom? Semmiképp! Mondjuk, mit csinálj helyette!

írta: Sáringer Viktória
Minden felületre ugyanaz a tartalom? Semmiképp! Mondjuk, mit csinálj helyette!

nevtelen_terv_2024-12-13t185009_406.pngUgyanazt a tartalmat mindenhol közzétenni elavult stratégia. Persze vannak olyan felületek, amik között megvalósítható az átmentet úgy, hogy az elősegítse az üzenet érvényülését (például a Facebook és Instagram). De máshol ez egyáltalán nem mutat jól és az eredmények tekintetében sem jó ötlet. Például egy TikTok-trend hiába arat nagy sikert a felületen, máshol értetlenül állhatnak hozzá az emberek

Azt is figyelembe kell venni, hogy minden platformnak egyedi közönsége van, eltérő viselkedéssel és preferenciákkal. Eltérő közönség, tartalomtípusok és algoritmusok között kell megtalálni az arany középutat. Most ebben segítünk!

Testreszabott tartalom

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki az egyes platformokból, testre kell szabnod a tartalmat. Ez az egyetlen módja annak, hogy kitűnj a versenytársak közül és növeld a tényleges elköteleződést. No és persze így érhetsz el a legnagyobb eséllyel valós konverziót! Bizony, a tartalom optimalizálásával lényegesen jobb eredményeket fogsz látni.

Hol vár rád a siker?

Az emberek különböző célokra használják a közösségi média platformjait. Szándékaik és elvárásaik ismerete elősegítheti a bejegyzések iránti elkötelezettséget. A Sprout Social kutatása például azt mutatja, hogy a közösségi médiát használók 60%-a az Instagramra és a Facebookra támaszkodik a termékek felfedezéséhez. Vannak, akik már úgy érzik, hogy a Facebooknak leáldozott és csak az újabb, trendi felületeken lehet eladni. Viszont ez egyáltalán nincs így! Habár a vásárlási lehetőségek egyre több helyen megjelennek és működnek, az olyan közösségi felületek, mint a Facebook és Instagram még mindig remekül használhatók marketing célokra.

Ezzel szemben az X, vagy korábbi nevén Twitter, nem igazán alkalmas arra, hogy sok promóciós tartalmat tegyél közzé. Természetesen be lehet mutatni termékeket és szolgáltatásokat, de marketing szempontból mindenképpen lemarad a többi lehetőségtől – főleg hazánkban.

1511381130_1.jpg

Mindenképp mérlegelni kell, hogy a közönséged és terméked, szolgáltatásod szempontjából melyek azok a közösségi felületek, ahol siker várhat rád. Olyan helyen kell jelen lenned, ahol az ideális vásárlóid is aktívak!

Mindenhová új tartalom kell?

Szerencsére az, hogy a különböző felületeknek más és más elvárásai vannak, nem jelenti azt, hogy mindenhová egyedi, egyszer felhasznált tartalmat kell létrehoznod. Ez egy ideális világban megvalósítható, viszont a legtöbb esetben azért nehézkesen kivitelezhető.

Épp ezért is fogalmazunk úgy, hogy testreszabni. Az egyik leginkább alapvető feladat, hogy méretezés és tartalomtípus szempontjából légy megfontolt. Itt az egyes felületek elvárásai az irányadóak.

Jó hír, hogy vannak olyan esetek, ahol átjárhatók a platformok: például a TikTokra közzétett videót nyugodtan át lehet emelni az Instagram Reelsre. Ennek az oka, hogy az Instagram Reels része rettentően hasonlít a TikTokra mind elvárások, felépítés, közönség és tartalmak szempontjából. Ugyanaz a videóméret, preferált hossz és stílus jellemző mindkét esetben.

Az is jó ötlet újrahasznosításhoz, ha mondjuk egy hosszabb videóból készítesz több, rövidebb videót. Így a már elkészített tartalom nem veszik kárba, hanem átalakul az igényeknek megfelelően.

Mert amíg például a YouTube-ra teljesen megfelelő egy hosszú videó, úgy a TikTokon ez csökkentheti az elérést. Mivel utóbbi felületen a rövidebb tartalmak fogyasztása a megszokott, nehezebb fenntartani a figyelmet, sokan át fogják ugorni a videót pár másodperc után, nem nézik végig, így az algoritmusnak sem küld majd jó üzenetet a teljesítmény. Ezért pedig kevésbé fogja aztán ajánlani a felhasználóknak.

Hozunk pár ötletet gyorsan, hogyan hasznosíthatod újra a már meglévő tartalmaidat:

  • Készíts az infografikából diagramo(ka)t, így tömörebb módon, profi köntösbe bújtatva közölve a lényegi adatokat a LinkedIn-en!
  • Vágj meg egy 30 perces YouTube-oktatóanyagot rövid, gyors tippeket és trükköket tartalmazó TikTok-videókra, vagy Instagram Reels tartalmakra!
  • Osszd meg az X (Twitter) felületén a hosszadalmas kutatási anyagokból kiszűrt, letisztázott, rövid és tömör eredményeket!

Az újrafelhasználás nagyszerű módja annak, hogy növeld a több platformon való elköteleződést és a meglévő tartalmak élettartamát anélkül, hogy extra erőforrásokat költenél vadonatúj tartalomra.

Ha megvizsgálod, hogy milyen típusú tartalom működik jól az egyes platformokon, könnyen megtalálhatod a módját a már meglévő tartalom módosításának, átalakításának, a maximális elköteleződés érdekében.

Legyen szó kisvállalkozásról vagy multinacionális cégről, mi segítünk, hogy a megfelelő tartalommal és optimalizált hirdetésekkel elérd a potenciális ügyfeleidet.

300217154_2888258884652747_2479846417993718281_n_1.jpgMiért válassz minket?
✔ Professzionális tartalomkészítés, ami megszólítja a célközönségedet.
✔ Pontosan beállított hirdetések a jó eredményekért és költséghatékonyságért.
✔ Ügyfélszolgálati támogatás: a kérdéseket is kezeljük helyetted!

Forrás:

https://sproutsocial.com/insights/what-to-post-on-each-social-media-platform/

https://www.entrepreneur.com/business-news/what-to-post-on-each-social-media-platform-the-complete/305168

 

Szólj hozzá

tartalom stratégia ötletek tippek tanácsok posztok posztolás tartalommarketing