Mi is az az organikus elérés a marketingben?
Hallottál már a vonzás törvényéről? Ez egy filozófia, amely azt jelenti, hogy bármit be tudunk vonzani az életünkbe, amire összpontosítunk.
Az organikus marketing hasonlóan működik. A cél az, hogy természetesen vonzzuk be a közönséget a márkához vagy a vállalkozáshoz. De hogyan érhető ez el?
Ebben a bejegyzésben áttekintjük, mi is az az organikus marketing és miben különbözik a fizetett marketingformáktól.
Az organikus marketing fő célja a márkaismertség növelése és a közönséggel való kapcsolatépítés, akár oktatási, akár szórakoztató tartalmak révén. Természetesen vállalkozásként többféleképpen kell a potenciális ügyfeleket megszólítani és a már meglévő követőket is kiszolgálni. Ennek egyik módja az organikus marketing, a másik pedig a fizetett.
Az organikus marketing segítségével látogatókat terelhetünk a webhelyünkre, akik remélhetőleg végül fizetős ügyfelekké válnak. A cél az, hogy vállalkozás élén maradjon, amikor eljön a vásárlási döntések ideje.
Ezenkívül az organikus marketing befolyásolja a fizetett marketingtevékenységeidet is, mert ha valaki szervesen találkozik például a webhelyeddel, később újra megcélozhatod őt fizetett hirdetésekkel (közösségi médiában, keresőmotorokban stb.) is.
Mielőtt belemerülnénk az organikus és a fizetett marketing közötti különbségekbe, nézzünk néhány példát az organikus marketingre:
- Fizetetlen közösségi média bejegyzések a Facebookon, Twitteren, Instagramon, Snapchaten, Pinteresten, TikTokon stb.
- Blogbejegyzések
- Felhasználók által generált tartalmak
- Hírlevelek
- YouTube csatornán videós tartalomak
A nem organikus marketingstratégiák magukban foglalják a fizetett keresési hirdetéseket, a fizetett közösségi médiahirdetéseket, a szponzorált bejegyzéseket, a vizuális hirdetéseket, a videóhirdetéseket a YouTube-on stb. Ezekkel a hirdetésekkel különféle paraméterek megadásával célozhatjuk meg ideális közönségünket, és olyan embereket érhetünk el általuk, akik egyébként talán soha nem hallottak volna a vállalkozásunkról.
A megfelelő organikus tartalmak előállításához egy marketing stratégiára lesz szükséged!
1. Elemezd ki közönséged szokásait!
Ez a lépés azért elengedhetetlen, mert ebből fogod látni, hogy jelenleg hová összpontosul a legtöbb organikus forgalmad. Közösségi média posztjaidból, YouTube -csatornádról, blogbejegyzéseidből vagy e -mail hírleveleidből származik?
Ezután érdemes átgondolni, hogy az ideális közönséged általában melyik platformon keresztül juthat el a Tiédhez hasonló üzlethez.
A tartalom létrehozásához fontos megérteni, hogy a célközönség milyen típusú organikus forgalmat fogyaszt. Az organikus marketing ugyanis csak akkor működik, ha valóban értesz a célközönséged nyelvén és azt adod nekik, amit valóban akarnak.
2. Hozz létre tartalmakat!
Ha már tudod, hogy célközönséged hol tölti az idejét és mely csatornákra kívánsz összpontosítani, akkor ideje elkezdened a tartalom létrehozását! Mielőtt azonban tartalmat hozol létre, el kell döntened, hogy milyen típusú tartalmi eszközöket szeretnél létrehozni, és érdemes egy listát is összeírni az ötleteidből!
Ha például a blogolásra szeretnél összpontosítani, végezz kulcsszókutatást és versenytárs-elemzést, majd egy listát azokról a kulcsszavakról, amelyek köré bejegyzéseket hozhatsz létre! Ezután kezdődhet a tartalom létrehozása!
3. Optimalizáld a tartalmat!
Ha azt kérdeznéd, hogy mitől működik az organikus tartalom, akkor a válasz a SEO lenne. Például a stratégiák hasonlóak lehetnek, de optimalizálnod kell a blog tartalmát, a videó leírásait a YouTube-on és a közösségi média bejegyzéseket is.
4. Tesztelj és javíts!
Végül minden organikus marketingstratégia kulcsa a tesztelés és a javítás.
Az organikus marketing lényege, hogy fizetős módszerek nélkül találjanak Rád a potenciális ügyfelek.
Érdemes többféle tartalmat létrehozni annak érdekében, hogy az embereket elkötelezd és érdeklődjenek a márkád iránt. A cél az, hogy amikor eljön az idő a vásárlási döntés meghozatalára, először Rád gondoljanak!
Forrás:
https://blog.hubspot.com/marketing/organic-marketing