2024. már 14.

Organikus növekedés közösségi média stratégiával

írta: K.Klarissza
Organikus növekedés közösségi média stratégiával

cover_12.pngAz organikus közösségépítés kulcsfontosságú 2024-ben, mert segít megtalálni az igazi rajongóidat. Azok az emberek, akik valódi érdeklődésből vagy szenvedélyből követik a márkádat, hűséges közösséggé és vásárlóvá válnak. 

Ehhez azonban fontos a megfelelő stratégia, amit az alábbi cikkben hat ponton keresztül veszünk végig.

1. lépés: Határozd meg a célközönséged, tűzd ki a céljaidat!

Ebben a pontban világosan meg kell fogalmaznod, miért és melyik közösségi média csatornákat használod, valamint, hogy mit szeretnél velük elérni. Ha ez megvan, a célhoz vezető feladatokat kell felvázolnod.

2. lépés: Készítsd el márkád üzenetét!

A közösségi média platformjaidon lévő minden egyes tartalom hozzájárul ahhoz a tágabb betekintéshez, amelyet a követőidnek elmondasz a márkádról. Időnként célszerű úgy tekinteni csatornáidra, ahogyan azt egy felhasználó tenné. Így jobban látod, milyen üzenetet közvetítenek a bejegyzéseid, minden lényeges információt tartalmaznak-e egy adott témát illetően.

Márkád értékeléséhez tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Milyen történetet mesélek el a potenciális új követőknek a fókuszban kitűzött történeteimben?
  • Bemutatom a márkám különböző aspektusait?
  • Szórakoztató és lebilincselő a tartalmam?

Nem kell minden közösségi média poszthoz kidolgozott történet. A kulcs az, hogy átfogó, egységes történettel rendelkezz, amely összhangban áll a céljaiddal. 

Fontos továbbá megjegyezni, hogy nincs mindenkire érvényes megközelítés a közzététel gyakoriságára vonatkozóan. Ami számít, az a minőség, nem pedig a mennyiség.

Üzenetednek arról kell szólnia, hogy azt az értéket adják át, amelyre a követőid vágynak. Ne feledd, követőid tudni akarják, mit kínálsz nekik és hogyan tanulhatnak tőled.

3. lépés: A folyamatmenedzsment ereje

A harmadik lépés a folyamatok dokumentálása. Az organikus közösségi média stratégia következetes végrehajtása érdekében vázold fel a lépéseket az ötletalkotástól, egészen a közzététel utáni megjelenésig.

A folyamatok részletezése zökkenőmentes átadást tesz lehetővé a munkatársak számára abban az esetben is, ha esetleg Te nem vagy elérhető. 

Ennek az a lényege, hogy mindenki érti a szerepeket, felelősségeket, eszközöket és munkafolyamatokat. 

4. lépés: Közösségi média csatornák elemzése 

Mindez után jön az alapos kiértékelés, hogy lásd, mely platformok felelnek meg a legjobban a célközönségednek. Mivel egy közösségi média platform sem azonos, így fontos, hogy ne ugyanazokat a tartalmakat osszuk meg mindenhol, hanem optimalizáljuk az adott platformra.

Fontos ugyanakkor, hogy csak azért ne hozz létre egy fiókot egy új platformon, hogy ott is jelen legyél! A lényeg, hogy a mennyiség helyett a minőségre koncentrálj és ha nem lenne időd még egy platformra, inkább bele se vágj!

5. lépés: Kövesd nyomon és módosítsd a mutatókat!

A következő lépés a legfontosabb teljesítménymutatók kiválasztása a siker nyomon követéséhez. A közzététel előtt határozd meg, hogy mely mutatók illeszkednek a céljaidhoz: követők szerzése, elköteleződés növelése, márkaépítés stb.

Közben pedig összpontosíts a nyilvános elköteleződési mutatókra, mint a kommentek, megosztások és tetszésnyilvánítások. Ezek a tevékenységek olyan vonzó tartalmakat jeleznek, amelyek reakciókra késztetik a felhasználókat. 

A sok lájk azt mutatja, hogy a célközönség valóban érdeklődik az adott tartalom iránt. A megjegyzések azt jelzik, hogy gondolatokat vagy érzéseket váltottál ki. A megosztások azt jelentik, hogy igazán betalált és hasznos a bejegyzésed. 

6. lépés: Figyeld meg az említéseket, megjegyzéseket és beszélgetéseket

Az utolsó lépés az, hogy figyelemmel kíséred a közösségi média csatornákon a márkáddal, termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatos releváns beszélgetéseket. 

Ezzel a valós idejű visszajelzéssel nyomon követheted a rajongóid igényeit, problémáit. A célközönség sok mindent elárul arról, hogy min mennek keresztül, milyen fájdalmaik vannak.

melindaa.JPGOrganikus sikerekre vágysz? Még a mai telített közösségi média térben sem lehetetlen valós eredményeket elérni organikus tartalomgyártással! Ha szeretnéd megtudni hogyan, kattints!

Forrás:

https://www.socialmediaexaminer.com/organic-social-marketing-strategy/

 

Szólj hozzá

tartalom célok ötletek organikus célközönség tartalomgyártás organikus elérés organikus poszt