2021. okt 18.

Így szerezz több nézőt a YouTube-on! – 10 tipp

írta: Sáringer Viktória
Így szerezz több nézőt a YouTube-on! – 10 tipp

youtube-icon-gf9b4d5ba1_1280.jpgPróbálod kitalálni, hogy mi az, amivel több nézőt vonzhatsz be a videómegosztó felületén? Nem vagy egyedül! A tartalomgyártók és márkák gyakran ütköznek nehézségekbe, amikor növelni szeretnék csatornájuk sikereit, videóik nézettségét. Főleg a korai szakaszban nehéz beindítani az új csatornát.

A nézettség egy kicsit úgy működik a YouTube-on, mint egy hógolyó, amit elkezdünk legurítani a hegyről. Minél magasabb a nézettség, minél több az aktivitás a videó kapcsán, annál több embert tudsz vele elérni, annál nagyobb eséllyel ajánlja a YouTube algoritmusa. Azonban ezt a folyamatot nem egyszerű beindítani.

Fontos elfogadnunk, hogy a nézettség nem történik meg véletlenül. Lehet, hogy atuomatikusan bedobja a platform a videónkat vagy valaki félrekattint, de a YouTube-on a nézési idő is mérvadó, nem csak az, hányan kattintanak rá egy videóra.

Most néhány tippet hoztunk, hogyan tudjuk felpörgetni nézettségünket a YouTube felületén.

1.Szűkítsd le és analizáld célközönséged!

Ha növelni szeretnéd YouTube csatornád népszerűségét, akkor jó taktika, ha azzal kezdesz, hogy kiválasztod azt a témakört, amiben videókat szeretnél gyártani. A konkretizált tartalom esetében ugyanis sokkal tisztábban tudod meghatározni célközönségedet, azokat a felhasználókat, akiket potenciálisan érdekelhet mondanivalód.

Ha minden témát szeretnél belesűríteni YouTube csatornádba, nehezen tudsz érvényesülni, sokkal jobb, ha tematizálod a tartalmakat. Amennyiben több, akár egymástól teljesen eltérő fő irányvonalad is van, érdemes lehet ezeknek külön csatornát létrehozni. Népszerű YouTuberek esetén is láthatjuk, hogy akár több csatornával is rendelkezhetnek és mindegyiknek megvan az ígérete, hogy ide milyen típusú, stílusú videókat fognak feltölteni. Például külön csatorna, ahol videójátékok kerülnek központba, máshol egy podcast fut, a harmadik helyen reakcióvideók és így tovább.

Néhány kérdés megválaszolása segíthet eldönteni, milyen irányba indulj el:

  • Elsősorban új vásárlókat szeretnénk gyűjteni és a márkaismertséget növelnénk vagy a már meglévő vásárlóinkat szeretnénk megtartani, információkkal ellátni és közvetlen kapcsolatot építeni velük?
  • A videóink inkább szólnak kezdőknek, az alapokat veszik sorra vagy haladókhoz szólunk és a tapasztaltabbaknak gyártunk tartalmat?
  • A videóink címei, kezdőképei és stílusa megfelelően szólítja meg a célközönséget? (Nem mindegy, hogy a Z vagy X generációt célozzuk meg)
  • Inkább rövidebb vagy hosszabb időtartamú videókra koncentráljunk?

Az alapvető kérdések és kutatások mellett a YouTube elemzései is segítenek, hogy pontos információkat tudjunk meghatározni a nézőinkről, tartalmainkról. Megnézheted melyik videód az, ami a legjobban teljesít, melyik keresőszavak népszerűek, mi az átlagos nézési idő.

2.Prioritizáld a tartalmakat, amik edukálnak

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2020-ban a kezdőknek szóló videókra való keresések száma 50%-kal nőtt meg. Ennek oka, hogy az emberek a YouTube-hoz fordultak, hogy valami újat tanulhassanak. És bizony a videómegosztó nem is okoz csalódást, rengeteg tartalom található a felületen ebben a témában, a világ minden nyelvén.

youtube-gef0a50462_1280.pngAz átlagos néző az elhangzott üzenet 95%-ára emlékszik, ha audiovizuális tartalmat fogyaszt, miközben csak 10%-ra emlékszik abból, amit olvas. Így nem is csoda, hogy a YouTube segítségével jobban megy a tanulás.

A YouTube felületén a legnépszerűbb témák:

  • Hogyan csináld és tutorialok
  • Mi ez / az, magyarázó típusú tartalom
  • Kezdőknek szóló tartalom

3.Figyelmet megragadó címek és borítóképek

A YouTube szerint a legjobban teljesítő videók 90%-a egyedi borítóképpel rendelkezik, nem a random fotóval, amit a rendszer automatikusan kivágna a videóból. Az előnézet nagyon sokat számít, mert a cím és borítókép az, ami miatt valaki rákattint egy videóra.

Néhány dolog, ami segíthet, hogy többen kattintsanak a videóra:

  • Szerepeljen egy személy a borítóképen.
  • Használj olyan címet, ami miatt szívesen rákattintanak az emberek (a legjobb, tökéletes stb.) anélkül, hogy túlzó ígéretet tennél.
  • A borítóképen szerepeljen valamilyen szöveg, néhány szó, akár különböző betűtípusok.
  • Ne tartózkodj a színektől, ragadd meg a figyelmet feltűnő, tekintetet odavonzó színválasztással!

4.Gondolkodj hosszútávon!

A YouTube esetében is eredményes, ha hosszútávon gondolkodsz. Kérd meg nézőidet, hogy iratkozzanak fel csatornádra további tartalmakért, így biztosíthatod, hogy rendszeresen visszajárjanak profilodra és egynél több videódat nézzék meg!

A leghatásosabb ha a videó elején, közben vagy végén Te magad mondod el, hogy tudnak feliratkozni és bekapcsolni az értesítéseket az új tartalmakról, esetleg azt is elárulhatod, milyen tartalmakra számíthatnak.

Ne bonyolítsd túl, ne legyél túl hosszú és unalmas! Például: Ha szeretnél még több közösségi média tippet megtudni, iratkozz fel csatornánkra és hogy ne maradj le a legfrissebb tartalmakról, kérd az értesítéseket is!

Miközben mondod bevághatod a képre, melyik gombokra kell kattintani, hogy vizuálisan is megerősítsd a felhasználókban, mit vársz tőlük. Hidd el, sokan maguktól nem fognak feliratkozni, mert eszükbe sem jut, de ha felhívod rá a figyelmüket, már jóval nagyobb az esély.

5.Feliratozd a videókat!

A YouTube automatikusan is készít feliratot a videókhoz, de ez sokszor nem megfelelő, így érdemes átnézni vagy akár saját feliratot hozzáadni. Így a hallássérülteknek is segítesz, hogy ne legyen nehézség számukra videód nézése és arra is alkalmassá teszed a tartalmat, hogy akár hang nélkül is fogyasztható és értelmezhető legyen. Emiatt ha valaki olyan helyen van, ahol nem viselhet fülhallgatót és hangosan sem nézheti, mégsem kell lemondania róla. Mivel a YouTube videós tartalmak 70%-át mobilról nézik, így ez elég gyakran előfordulhat.

6.Az időzítés és a részletek

Ismerd ki célközönséged és tudd meg, mikor a leginkább aktívak a YouTube felületén! Ekkor kell megosztanod tartalmadat, hogy minél könnyebben és gyorsabban eljusson hozzájuk. A részletek is kulcsfontosságúak, így töltsd ki teljesen adatlapodat, hogy az érdeklődők meg tudjanak ismerni, át tudjanak kattintani weboldalara, a megadott közösségi oldalakra vagy akár további YouTube-csatornáidra.

7.Optimalizáld a videókat!

A YouTube a második legnagyobb keresőmotor a Google után, így videóinkat keresőbaráttá kell tennünk, hogy az emberek rátaláljanak. A YouTube SEO nagyon jelentős, elősegíti, hogy az érdeklődést kifejező kulcsszavakkal a felhasználókhoz a Te tartalmad jusson el.

Néhány tipp, ami jól jöhet:

  • Használj keresőszavakat a címben, a tag-ek között és a borítóképen is!
  • A tartalmad során használd call-to-action-öket, mint például kedvelj, oszd meg, iratkozz fel és így tovább.
  • Minden videód alatt legyen részletes leírás, amibe keresőszavakat is rejtesz!

8.Készíts lejátszási listákat!

youtube-gf3f35b9e2_1280.jpgA lejátszási listák remek lehetőséget biztosítanak: az emberek elkezdik nézni a videót, majd észre sem veszik és már a nyolcadik videónál tartanak és eltelt egy óra. Ilyen alapon működik a Facebook Watch funkciója és a TikTok is, egymás után ajánlja az érdeklődésnek megfelelő tartalmakat, így szinte abba sem tudjuk hagyni a videózást. Ha saját egy témába illő videóidból csinálsz listát, akkor az emberek akár egy füst alatt megnézhetik mindet, a YouTube ilyen esetben kérdés nélkül továbbugrik a következőre, ha végetért az előző videó.

9.Mindig ajánld a többi videót!

Ahogy fontos, hogy mindig kérd meg a nézőket, hogy iratkozzanak fel a csatornára, úgy az is lényeges, hogy ajánld további tartalmaidat is! Például említsd meg, hogy a témában már készítettél egy másik videót is, amit ajánlatos megnézni és linkeld is be, hogy könnyen át tudjanak klikkelni. Vagy gondolkodhatsz videósorozatban is, ahol mindenképp ajánlod a korábbi részek megtekintését is. Ezzel arra biztatod az embereket, hogy ne csak egy, hanem akár több videódat is megnézzék.

10.Ne csak a YouTube-on promótáld tartalmaidat!

Gondolkozz nagyban és ne csak a YouTube felületén tedd elérhetővé videóidat! Ugyanis a nézettséghez nem csak a YouTube felületén történt megtekintések adódnak össze, hanem a beillesztett, megosztott videóké is. Közzéteheted a YouTube videó linkjét akár hírlevélben, weboldaladon, beágyazhatod egy blogcikkhez, hirdetésként megjelenítheted.

Az is jó ötlet, ha az új videókat promótálod közösségi oldalaidon, például Facebook-on és Instagram-on is!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-more-views-on-youtube/

Szólj hozzá

nézettség növelés feliratkozás aktivitás elérés youtube csatorna youtube tippek közönségépítés