Kezeld YouTube-közönséged! - De hogyan és miért?
Te foglalkozol YouTube követőiddel? A megtekintések, az elégedett feliratkozók és a videómegosztások nem véletlenül történek, ezért sokat kell tenni és nem elég annyi, hogy tartalmat gyártasz.
Elgondolkodtató, hogy a legújabb statisztikák szerint a YouTube messze a legszélesebb körben használt közösségi média platform. Még ha nem is tekinted a YouTube-ot hagyományos közösségi hálózatnak, akkor sem tagadható, hogy foglalkoznod kell a feliratkozóiddal, nézőiddel, ha hosszútávú elköteleződést szeretnél.
Először is: mit jelent a közösség kezelése a YouTube-on?
Röviden a YouTube közösségkezelése mindent magában foglal, ami a platformon lévő közönségeddel való interakcióhoz és a közönség növeléséhez kapcsolódik.
Ide tartozik:
- Válasz a nézők és feliratkozók hozzászólásaira, moderálás
- Nézők bevonása, adatgyűjtés (például visszajelzés gyűjtése, kérdések feltevése és frissítések közzététele)
- Kapcsolatot kiépítése a nézőkkel
Miért számít olyan sokat a közösség kezelése a YouTube-on?
Első pillantásra a feladat meglehetősen egyszerűnek tűnhet. Ennek ellenére van néhány kulcsfontosságú különbség a platformon történő interakciók és a közösségi médiában máshol végzett közösségkezelés között.
A közösség elégedettsége a YouTube-on teljesen átlátható
A YouTube-közösség egészét arra biztatjuk, hogy hallassák hangjukat. Hacsak nem töröljük a megjegyzéseket, vagy rejtjük el a videók tetszés és nem-tetszés arányát, az emberek véleménye mindig jól látható lesz. És nem csak nekünk, hanem bárkinek, aki rákattint tartalmunkra. De ez már biztos ismerős nekünk felhasználói oldalról is. Ha rámegyünk egy videóra és látjuk, hogy a dislike arány jóval magasabb, mint a kedvelések aránya, akkor elkezdünk gyanakodni, hogy itt valami gond van.
És ez tartalomgyártói oldalról nem jó, legyen szó márka vagy influencer YouTube-csatornájáról. Ugyanis ha nem egyértelmű, hogy mi volt a nézők gondja a videóval, akkor az emberek saját következtetéseket fognak levonni. Például előfordul, hogy személyeket vagy cégeket így bojkottálnak az emberek, hogy jelentik vagy dislike-olják a tartalmaikat.
Ugyanúgy, ha átlagosan a videóink alatt van több száz komment, egy másik videónál pedig ugyanolyan néző szám mellett csak néhány, akkor gyanakodni fognak, hogy cenzúrázzuk a kommentszekciót. És egy pillanatig se higgyük, hogy majd senki sem veszi észre az ilyen dolgokat. Vannak, akik küldetésüknek tekintik, hogy kifejezzék sérelmüket, hogy töröltük a kommentjüket és ezt megteszik akár újabb felhasználói fiókokat létrehozva, újabb kommenteket, üzeneteket vagy véleményezéseket hagyva és néha több helyen is. Vagyis egy törölt YouTube komment híre bejárhatja Facebook, Instagram és egyéb oldalainkat. De márkaként azon is aggódhatunk, hogy a negatív élményeket a vásárlók vagy nézők megosztják zárt Facebook csoportokban vagy áru összehasonlító oldalak cégjegyzékénél, így a márkánknak utánaolvasók könnyedén megtalálhatják azt.
Úgy gondolod, hogy ez túl drámai és ennyi mindenre senki sem képes egyetlen kitörölt komment miatt? Pedig sajnos így van. Ma már az emberek képesek online hadjáratot indítani bárki ellen, akinek a viselkedése nem tetszik nekik.
És ahelyett, hogy szorítanánk, hogy ne történjen ilyen, inkább tanuljuk meg kezelni a közönséget és a konfliktusokat, ezzel megelőzve a nagyobb bajt. A legtöbb kommentet nem szükséges törölni, mert elég jól meg lehet válaszolni úgy, hogy ne sérüljön a márka imidzse, de közben a néző se kezdjen bosszúhadjáratba.
Mondhatjuk, hogy már szinte kötelező a pozitív kapcsolatok kialakítása YouTube közönséggel. Ugyanis ez fordítva is működik: pozitív hírünket is vihetik a nézők és a kedvező like arány és a támogató kommentek jó üzenetet közvetítenek az embereknek.
Magasabb elkötelezettség = több megtekintés és több feliratkozó
A nagyobb elkötelezettség jó hírt jelent a YouTube algoritmus számára. Minél több megjegyzés és interakció érkezik egy adott videóhoz, annál valószínűbb, hogy többször fogja ajánlani azt a platform. Ez végső soron idővel nagyobb nézettséget eredményez és sokat segít új feliratkozók gyűjtésében.
Légy megbízható!
Ne feledd, hogy négyből három YouTube-felhasználó olyan tartalmat keres, amely valódi, hiteles és ismerős számukra.
A közösséggel folytatott beszélgetések kulcsfontosságúak az ismerős érzés megteremtésében. Ahelyett, hogy arctalan márkaként mutatnád be magad, esélyed van arra, hogy érdemi benyomást kelts a nézőkben.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/youtube-community-management/