2022. okt 31.

Így dolgozd ki márkastratégiai keretrendszered! I.rész

írta: Sáringer Viktória
Így dolgozd ki márkastratégiai keretrendszered! I.rész

pexels-kindel-media-7651638.jpgAz egységes márkastratégia nagyon fontos. Ahhoz, hogy ezt könnyen meg tudja csapatod valósítani minden kommunikációs részlegen, érdemes létrehozni egy iránymutató keretrendszert. Ez segíti a kollégákat munkájuk során.

Ez a lépésenkénti útmutató egy alapvető keretrendszert biztosít, amelyet bővíthetsz, miközben megtanulod, mi működik a Te saját vállalkozásod számára! Ebben a cikkben megtalálod az első három lépést, a második részben pedig a további lépéseket is részletezzük. Kövesd be Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a második rész megjelenéséről!

1. lépés: Állítsd össze csapatod!

A csapatmunka nagyon fontos és igazi sikereket érhetsz el egy összehangolt csapattal.

Hogy miért pont a csapatmunkát ajánljuk? Egyetlen csapattag nem tud hatékony márkastratégiát létrehozni. Több nézőpontra van szükség a márka és az iparági elhelyezkedés megértéséhez.

Ehhez a projekthez két külön csoportot ajánlott toborozni. Először is szükséged lesz egy csapatra, lehetőleg a régi motorosok közül, akik segítenek a projektmenedzsment feladatokban és a végső eredményekben.

Másodszor, újoncokra is szükséged lesz a felfedező csoportokhoz. Ezek általában marketingen kívüli személyek, akiknek véleményük van a vállalkozásról és márkáról.

Azok a személyek, akiket ezekbe a csoportokba sorolhatsz, a következők:

  • Magas rangú vezetők
  • Vállalati kultúra meghatározó szereplői
  • Tervezők
  • Új munkatársak

Miután kiválasztottad, hogy kiket szeretnél bevonni, ideje meghívókat küldeni. Itt van egy tájékoztató sablon, amellyel elindíthatod a projektet:

„Kedves XY!

Azért keresem meg, mert résztvevőket keresünk a közelgő márkastratégiai projektünkhöz. Úgy látjuk, hogy Ön is fontos tagja lehetne a csapatnak.

Miről is van szó?

Egy meeting sorozatot szervezünk, hogy együtt kidolgozzuk az XYZ cég márkastratégiai keretrendszerét. A csoportos foglalkozás előtt egy márkakérdőív kitöltésére is kérünk. Egy egy órás ötletbörzét tartunk, ahol megbeszéljük a részleteket és a válaszokat.

A teljes időráfordítás körülbelül 3 óra lesz három hónap alatt.

Ha érdekli a részvétel, kérjük, válaszoljon erre az e-mailre legkésőbb 2022.09.22-ig. Amennyiben visszajelez, továbbítjuk a további részleteket és a márkakérdőívet.

Üdvözlettel,

YX”

2. lépés: A közös munka

Ha megvannak a kulcsfontosságú közreműködők, itt az ideje, hogy összeállítsd meglátásaidat. Mi különbözteti meg márkád a többitől? Milyen fontos kérdésekre szeretnél választ kapni?

A munkamenet függ a résztvevők aktivitásától is. Ha sok az érdeklődő hozzászóló, ütemezz be több kiscsoportos beszélgetést egy nagy beszélgetés helyett. Így mindenkinek lesz ideje megosztani véleményét.

Ezeken a találkozókon át kell nézni egy márkához kapcsolódó kérdőívet is, amivel összesítve is bemutathatók a meglátások. Egy másik módja annak, hogy a legtöbbet hozzuk ki az együtt töltött időből, ha kiküldjük előre, időben a találkozó napirendjét, amely részletes utasításokat tartalmaz az előkészítő munkáról. Ide tartozik minden, ami a meeting-re kell. Ha mindenki felkészül, gördülékenyebb és eredményesebb lesz a munka.

Az előkészítő munkához mellékeld a márkakérdőív egy példányát is. Ezek a kérdések lehetnek általánosak vagy közvetlenek is. Ez a céloktól függ.

Íme néhány kérdés, amelyeket beépíthetsz a kérdőívbe:

  • Mit csinál jól ma márkánk?
  • Mit csinálnak jól versenytársaink?
  • Mi különbözteti meg vállalkozásunkat a versenytársaktól?
  • Mi hiányzik jelenleg márkánkból? Mit nem kommunikálunk jól?
  • Ha a márkánk színész lenne, ki lenne az?
  • Hogyan jellemeznéd márkánk személyiségét?
  • Milyen érzelmeket társítanál a márkánkhoz?

A foglalkozásokon ösztönözd a csoport tagjait arra, hogy megkérdőjelezzék egymást vagy építsenek egymás válaszaira. A vélemények és meglátások ütköztetése nem rossz dolog, nem veszekedésként kell rá tekinteni, hanem jótékony vitaként. Ne feledkezz meg a jegyzetelésről, hogy a későbbiekben felhasználhasd a szerzett információkat.

3. lépés: Megállapítások dokumentálása

Itt az ideje, hogy a nyers adatokat a munkamenetekből lefordítsd a keretrendszerhez szükséges verzióra. A megbeszélések alatt készített jegyzetek segítségedre lesznek.

A keretrendszer elsődleges verziójának négy kulcsfontosságú területre kell összpontosítania:

  • Az márka álláspontja: Ismertesd a „mit” és a „miért” fogalmakat a márka mögött (célja, személyisége, értékrendszere stb.)
  • Értékek: Ide tartoznak a vezérelvek, amelyek kulturális vezetőként szolgálnak.
  • Kommunikációs irányelvek: Írd le, hogyan néz ki a márka hangja működés közben (a szlogen, az üzenetküldési alappillérek stb.)
  • Vizuális irányelvek: Mutasd be azokat a kreatív vonalakat, amelyek összekapcsolják vizuális eszközeidet (beleértve a betűtípusokat, tipográfiát, színeket, design elemeket, kabalafigurákat stb.)

Csábító, hogy megpróbáljuk befejezni ezt a lépést egy átfogó, véglegesített keretrendszerrel, de ez egy okkal ismétlődő folyamat. A márkastratégiai keretrendszerek élő dokumentumok, amelyekhez több érdekelt fél hozzáférése is szükséges. Ha azon kapod magad, hogy hagyod, hogy a tökéletesség a fejlődés útjába álljon, ne félj továbblépni!

Következő cikkünkben tovább részletezzük, mi a teendő a márkastratégiai keretrendszerrel.

Szeretnél képben lenni a legújabb közösségi média felületekkel? Nehezen követed, a Z generáció melyik újgenerációs közösségi platformokon aktív? Nem vagy benne biztos, hol érnéd el a leghatékonyabban célközönséged? Könyvünk megadja a választ kérdéseidre! Kattints és tudj meg többet!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/brand-strategy/

Szólj hozzá

marketing stratégia ötletek tippek marketingstratégia márka tanácsok közösségi média marketing stratégiakészítés márka marketing stratégia